• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:49
Er is wel een Honor Magic6 Pro/Lite topic maar aangezien er vrij weinig over Honor in het algemeen te vinden is lijkt het me goed om een algemeen Honor topic aan te maken waarin algemene vragen gesteld kunnen worden. Ik heb een aantal moderne Honor telefoons gekoppeld aan dit topic, nieuwe zal ik ook toevoegen waar nodig.

Zelf ben ik in het bezit van de Honor Magic V5. Heerlijke telefoon.

Vraag me nog wel af hoe het zit met de AI assistent daar. Ik heb Gemini, daar adverteren ze ook heel groot mee. Ziet er gaaf uit en werkt mooi maar het doet niet precies wat ik hoop dat het doet, namelijk als ik mijn oordopjes in heb me goede informatie geven of helpen.

Ik kan bijvoorbeeld niet vragen: wat speelt er af op Spotify, daar heeft hij geen rechten toe. Of: bel X, dan zegt hij: ik moet een aparte app openen en dat kan niet.

Dit lijkt me ook meer een MagicOS 10 dingetje ofzo, iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:55
Hartstikke goed dat je dit topic hebt gemaakt. Aangaande Gemini kan ik je niet helpen helaas. Wellicht gaat dit opgelost worden met een update.

• pascal21
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-02 05:46
Kan iemand zijn ervaringen delen met MagicOS? Kan je widgets stacken? Heeft het veel bloatware? Hoe is het in vergelijking met OneUI?

• KaiseRRuby
pascal21 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:36:
Kan iemand zijn ervaringen delen met MagicOS? Kan je widgets stacken? Heeft het veel bloatware? Hoe is het in vergelijking met OneUI?
Vind zelf MagicOS fijn werken. Bloatware zat er amper op, ik heb 5 apps verwijderd en nog 2 via ADB. Widgets stacken zou moeten kunnen, ik heb het zelf nog nooit gedaan.

Het lijkt gewoon erg op iOS als je het mij vraagt. OneUI vind ik zelf de notifications leuk, maar heb weinig ervaring met hoe het verder werkt.

Vind MagicOS overzichtelijker dan HyperOS, dat wel.

• pascal21
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-02 05:46
Bedankt voor het antwoord. Ik ben zeer geïnteresseerd in de nieuwe Magic8 Pro Air omdat het relatief compact en licht is. Als MagicOS niet een downgrade wordt na OneUi zal ik er heel tevreden mee zijn.

Jammer dat er geen toestellen meer gemaakt worden onder de 6".

• pipapowerpaul
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-01 13:57
Ik heb een Honor MagicPad 2 met Magic OS. 99 procent van de tijd heb ik Niet door dat ik magicOS gebruikt, wat voor mij een groot pluspunt is, Bij android heb ik dat Niet en word ik er hier of daar aan herinnered dat ik iOS better vind, zelf iOS 26. 1 ding waar magicOS bovenuit steekt is de zoekoptie in settings, Bij Windows, iOS en android is de zoekfunctie waardeloos en vind hij nooit de setting die je nodig hebt, Bij magicOS werkt dit foutloos, erg fijn voor snel instellingen aanpassen.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:10

mr_petit

opperprutser

Die heb ik ff moeten opzoeken, maar dàt is een mooie telefoon zeg :9~
Erg Iphone air geinspireerd natuurlijk, maar nu met fantastische hardware.
Ik durf bijna niet te kijken naar wat ie gaat kosten als ie uitkomt.
Ik heb mijn budget eigenlijk meer op 600-700 gesteld.
Ik zat zelf te kijken naar een Honor magic 7 pro, wellicht van aliexpress als ze weer een grote sale houden (je krijgt dan wel een internationale versie), maar de grootte is het enige wat mij tegen staat.
Omdat ik lang met telefoons doe, is software support voor mij belangrijk. De tweakers review van de Magic 7 pro hintte er een beetje op dat de nu aangekondigde 7 jaar support van honor met een korreltje zout genomen moet worden. Wat is jullie idee daarover? Daarom blijf ik eigenlijk ook weg van andere chinese merken, die houden het op 4 OS upgrades.

Een samsung s25 (evt de nieuwe s26) zat ik eerst aan te denken (vertrouwd merk, lange support), maar die heeft een erg kleine accu en daar zit naar wat ik begrijp al sinds de S22 dezelfde camerasensoren in, dus koop je eigenlijk een telefoon met 4 jaar oude camera's. Dus dat geeft een beetje een raar idee bij mij om daar dan toch dat bedrag op stuk te slaan...

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 22-01-2026 20:07 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• KaiseRRuby
mr_petit schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:06:
[...]

Die heb ik ff moeten opzoeken, maar dàt is een mooie telefoon zeg :9~
Erg Iphone air geinspireerd natuurlijk, maar nu met fantastische hardware.
Ik durf bijna niet te kijken naar wat ie gaat kosten als ie uitkomt.
Ik heb mijn budget eigenlijk meer op 600-700 gesteld.
Ik zat zelf te kijken naar een Honor magic 7 pro, wellicht van aliexpress als ze weer een grote sale houden (je krijgt dan wel een internationale versie), maar de grootte is het enige wat mij tegen staat.
Omdat ik lang met telefoons doe, is software support voor mij belangrijk. De tweakers review van de Magic 7 pro hintte er een beetje op dat de nu aangekondigde 7 jaar support van honor met een korreltje zout genomen moet worden. Wat is jullie idee daarover? Daarom blijf ik eigenlijk ook weg van andere chinese merken, die houden het op 4 OS upgrades.

Een samsung s25 (evt de nieuwe s26) zat ik eerst aan te denken (vertrouwd merk, lange support), maar die heeft een erg kleine accu en daar zit naar wat ik begrijp al sinds de S22 dezelfde camerasensoren in, dus koop je eigenlijk een telefoon met 4 jaar oude camera's. Dus dat geeft een beetje een raar idee bij mij om daar dan toch dat bedrag op stuk te slaan...
Die Honor 8 Air is inderdaad een prachtig ding.

Mijn eigen ervaring met Honor is positief. Heb de Magic6 Pro gehad, fantastische telefoon. Nu is het wel zo dat ik snel wissel qua telefoon, hou ze zelden langer dan een jaar, en heb er dus ook echt al een heel aantal geprobeerd (van alle merken eigenlijk wel).

Ik vind de bouwkwaliteit, premium look, de specs (Honor is de enige fabrikant naast Apple die hardwarematig echt FaceID levert, de Pixels doen het via AI en software) en ook het OS erg fijn werken.

Je hebt echter wel gelijk wat de softwareupdates betreft. Hier zie je de ondersteuning van de modellen van Honor:

https://www.honor.com/global/support/bulletin/

Je ziet hier dus duidelijk dat de Magic7 pro al na 1 jaar slechts eens per kwartaal een security update krijgt. In vergelijk met de andere merken is dat wel echt weinig.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

KaiseRRuby schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:32:
[...]
Die Honor 8 Air is inderdaad een prachtig ding.
Het enige wat mij eigenlijk tegenstaat aan die Honor 8 air is dat deze op 1 of andere manier een USB C poort heeft die op USB 2.0 communiceert. Bijna ondenkbaar waar ze zulke oude hardware vandaantoveren.
Ik bedoel, mijn ruimschoots 8 jaar oude galaxy S8 had al een USB 3.1 interface. Niet dat ik daar veel gebruik van maakte omdat de meeste bestandstransfers tussen de PC en het micro sd kaartje verliep, dus is de snelheid van dat microsd kaartje de bottleneck, maar deze telefoon heeft natuurlijk alleen maar intern geheugen (waarbij ik hoop dat dat wat sneller is dan micro SD :+ )
Jammer dat er nog geen bevestiging is (wat ik kon vinden althans) dat deze smartphone ook daadwerkelijk naar europa komt (en wanneer en tegen welke prijs....)

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:58
Die air is idd wel echt nice en dan cosmic orange. Redelijk geprijsd, en Chinese Honor uitvoeringen hebben wel Android auto dacht ik.

Honor Magic 8 Pro Air

[ Voor 8% gewijzigd door Pukson op 30-01-2026 01:39 ]

• KaiseRRuby
mr_petit schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 16:37:
[...]

Het enige wat mij eigenlijk tegenstaat aan die Honor 8 air is dat deze op 1 of andere manier een USB C poort heeft die op USB 2.0 communiceert. Bijna ondenkbaar waar ze zulke oude hardware vandaantoveren.
Ik bedoel, mijn ruimschoots 8 jaar oude galaxy S8 had al een USB 3.1 interface. Niet dat ik daar veel gebruik van maakte omdat de meeste bestandstransfers tussen de PC en het micro sd kaartje verliep, dus is de snelheid van dat microsd kaartje de bottleneck, maar deze telefoon heeft natuurlijk alleen maar intern geheugen (waarbij ik hoop dat dat wat sneller is dan micro SD :+ )
Jammer dat er nog geen bevestiging is (wat ik kon vinden althans) dat deze smartphone ook daadwerkelijk naar europa komt (en wanneer en tegen welke prijs....)
Wel apart dat ze maar usb 2.0 hebben inderdaad, maar hoe merk je dat terug in dagelijks gebruik?

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

KaiseRRuby schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:59:
[...]
maar hoe merk je dat terug in dagelijks gebruik?
Als je veel foto's/video's van je telefoon afhaalt of als je wat tv series op je telefoon zet om ze te bekijken?
Dan is het fijn als die 50gb of hoeveel het ook maar is wat sneller gaat.
USB 2.0 doet in de praktijk ongeveer 35MB/s, dus heb je het over ca. 25 minuten als het 50GB betreft. Daar valt dus aanzienlijk tijd te besparen.

• KaiseRRuby
mr_petit schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 14:53:
[...]

Als je veel foto's/video's van je telefoon afhaalt of als je wat tv series op je telefoon zet om ze te bekijken?
Dan is het fijn als die 50gb of hoeveel het ook maar is wat sneller gaat.
USB 2.0 doet in de praktijk ongeveer 35MB/s, dus heb je het over ca. 25 minuten als het 50GB betreft. Daar valt dus aanzienlijk tijd te besparen.
Ah ja. Dat heb ik dus nog nooit in mijn leven gedaan, dus is hier niet echt van toepassing.
Pagina: 1