• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:12

G_Dragon

[Serie] A Knight of the Seven Kingdoms

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxCIf29Xjg6k1q5DQ3GCRoIWRsY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/83Ul2dG6UcgifgckL9Eu5HP4.jpg?f=user_large
Officiële Website: Klik hier

Officiële Soundtrack: Spotify

Welkom in het A Knight of the Seven Kingdoms topic. Speciale dank aan @G_Dragon voor de opzet van deze openingspost.

Deze nieuwe spin-off van Game of Thrones is gebaseerd op de populaire novelles "Tales of Dunk and Egg" van George R.R. Martin. Het verhaal speelt zich 89 jaar vóór de gebeurtenissen in de originele serie af. In een tijd waarin de Targaryens nog stevig op de IJzeren Troon zitten, hoewel hun macht al is verzwakt sinds de laatste draak meer dan een halve eeuw eerder stierf.

We volgen de avonturen van de jonge, naïeve maar moedige ridder Ser Duncan the Tall (Dunk) en zijn kleine schildknaap Egg. In tegenstelling tot de grootschalige politieke oorlogen in House of the Dragon, biedt deze serie een meer persoonlijk en avontuurlijk perspectief op Westeros.
Andere Topics:
HBO Max:HBO Max Topic
House of the Dragon:[Serie] House of the Dragon
Game Of Thrones:[Serie] Game of Thrones Deel 2
Topic waarschuwing: bij spoilers gebruik de spoilertags

Seizoenen

Seizoen 1:
Afleveringen
01. The Hedge Knight, 18 januari 2026
02. Hard Salt Beef, 25 januari 2026
03. The Squire, 1 februari 2026
04. Seven, 8 februari 2026
05. In the Name of the Mother, 15 februari 2026
06. The Morrow, 22 februari 2026

Trailers

Teaser Trailer:

Final Trailer:

Vragen of toevoegingen? Stuur een berichtje!
Topic start door: @Mog, topic template door: @G_Dragon.
^ Naar boven ^

[ Voor 13% gewijzigd door Mog op 25-02-2026 11:19 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:38

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Leuke tip, thanks. maar moet ik eerst House of The Dragons kijken voor ik deze aanslinger?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 17:23
Nee, is zelfstandig te kijken.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Wat @utbone zegt. Is niet nodig. Ik zou wel eerst bekend raken met het universum. Dus een boek uit A Song of Ice and Fire lezen of de TV serie Game of Thrones kijken.

Als je weet wat Westeros, Targaryen en The Iron Throne is zit je gebakken!

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:38

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

thanks @Mog en @utbone .

GoT heb ik al uitgekeken met veel plezier :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
spoiler:
De Targaryen-kaart is i.i.g. weer getrokken aan het einde van aflevering 3 :P

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-02 17:22
Heb het boek al enige tijd geleden gelezen en heb die er gisteren weer even bij gepakt. Maar ze volgen het eerste boek vrij letterlijk qua conversaties tussen personages. Net als ze in de eerste seizoenen van GoT deden.

Er zit wat filler bij om het geheel wat body te geven, maar de boekscènes zijn vrijwel woordelijk overgenomen. I like.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
De serie kijkt vooralsnog luchtig weg en schuurt richting comedy rom-com met wat grappige en soms ook hilarische scenes.
Het contrast met de andere series is vooralsnog wel groot maar ik hoop dat het met einde van aflevering 3 de serie wat meer kantelt naar de eerste twee delen.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-02 22:12

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik vind het een heerlijke serie en beter dan ik had verwacht.

Deze serie zal qua productie ook eenvoudiger zijn dan GoT en HotD omdat er geen draken in voor komen. Dus hopelijk ook sneller seizoenen achter elkaar en niet iedere keer 2 of 3 jaar hoeven wachten.

"When you grow up your heart dies"

• Malfunctions
sjaool schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 00:19:
Ik vind het een heerlijke serie en beter dan ik had verwacht.

Deze serie zal qua productie ook eenvoudiger zijn dan GoT en HotD omdat er geen draken in voor komen. Dus hopelijk ook sneller seizoenen achter elkaar en niet iedere keer 2 of 3 jaar hoeven wachten.
Op dit moment is er maar bronmateriaal voor 3 seizoenen. En met het trackrecord van George ligt het niet in lijn der verwachting dat hier op tijd verandering in komt. :')

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ze zijn wel al bezig met seizoen 2, dus mogelijk komt die volgend jaar.
Maar de opzet is kleiner en de afleveringen zijn korter, dus dat zal het ook wel wat makkelijker maken.

• sjaool

sjaool

Malfunctions schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:57:
[...]

Op dit moment is er maar bronmateriaal voor 3 seizoenen. En met het trackrecord van George ligt het niet in lijn der verwachting dat hier op tijd verandering in komt. :')
Ik heb begrepen dat de showrunner graag 5 tot 7 seizoenen wil maken.

• Farabi
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 00:19:
Deze serie zal qua productie ook eenvoudiger zijn dan GoT en HotD omdat er geen draken in voor komen.
jawel :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-SWv1IgX1F16_cceRVNgvNCO0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fiaESnGrxg0f5lflCm6TJiBs.jpg?f=fotoalbum_large

• 00.0
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-02 15:40
Damn Seven Kingdoms, dat is nog eens nostalgie :p

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 08:27
sjaool schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:34:
[...]

Ik heb begrepen dat de showrunner graag 5 tot 7 seizoenen wil maken.
Op twitter zag ik voorbij komen dat Ira Parker nog meer seizoenen wil maken.
spoiler:
• 4–5 seasons with Egg as a child
• Return 10 years later for 4–5 seasons with Egg as a prince
• Return another decade later for 4–5 seasons with Egg as an adult
Ook zou George RR Martin al een outline hebben gemaakt voor nog 12 verhalen (naast de 3 die er al zijn, alles om maar niet om aan Winds of Winter te hoeven werken :) ). Ook seizoen 2 en 3 zouden zijn besteld.
We kunnen dus nog even vooruit, hoewel ik niet verwacht dat ze nog 14 seizoenen kunnen gaan meken.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:26
Ik vond aflevering 3 tot nu toe de sterkste aflevering, wellicht omdat er wat minder 'humor' in zat. Hopelijk zetten ze deze lijn voort. Kijk in elk geval uit naar aflevering 4!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-02 14:33

avotar

P0werd by Black Coffee

Gynnad schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 12:18:
Ik vond aflevering 3 tot nu toe de sterkste aflevering, wellicht omdat er wat minder 'humor' in zat. Hopelijk zetten ze deze lijn voort. Kijk in elk geval uit naar aflevering 4!
Gezien het verhaal zou het wel wat donkerder moeten worden.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• sjaool

sjaool

Wachten op de volgende seizoenen A Knight of the Seven Kingdoms duurt dus niet zolang. Het wordt een jaarlijks terugkerende serie.
In fact, while A Knight of the Seven Kingdoms season 1 is currently airing on HBO, production has already begun on season 2, ensuring that the HBO series' new batch of six episodes will be ready to go for a 2027 release.

The series' release plan is exciting, as it allows the young Egg (Dexter Sol Ansell) to grow in real time before the audience's eyes. It avoids House of the Dragon's viewership problem from repeating itself with another Game of Thrones series.
Bron

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:17
Even opletten: aflevering 4 is er nu al. Vervroegd vanwege de Superbowl zondag.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

autje schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:22:
Even opletten: aflevering 4 is er nu al. Vervroegd vanwege de Superbowl zondag.
Not all heroes wear longswords.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• silmaril8
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXZmM0T-cke0dcg3VVa1HccImII=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wCJm6s3OEszhWAVh5gE7EJXp.png?f=user_large

Wat...een...aflevering. Kippenvel gekregen op het laatst. De beste aflevering tot nu toe!

Helaas wel nog maar 2 afleveringen :-(

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik wist nog helemaal niets over Egg & Dunk dus voor mij was de ontknoping van de ware identiteit van Egg een flinke verrassing! Ik dacht dat Egg misschien een jonge Varys zou zijn. Eigenlijk een beetje teleurgesteld dat dat niet het geval is...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Farabi
  • Niet online
spoiler:
Maester Aemon van GoT zit toch hier niet in de serie? ik keek even naar de tijdlijn, schijnbaar zit ongeveer 80-90 jaar tussen GoT

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Farabi schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:44:
spoiler:
Maester Aemon van GoT zit toch hier niet in de serie? ik keek even naar de tijdlijn, schijnbaar zit ongeveer 80-90 jaar tussen GoT
spoiler:
Ik twijfel nu of hij in het boek genoemd wordt, maar een actieve rol speelt hij niet. Hij is een oudere broer van Egg. Hij had dus ook eigenljik koning kunnen worden als hij geen maester geworden was. Egg zou ook later Aegon the Unlikely genoemd worden, mede daarom.

[ Voor 17% gewijzigd door avotar op 10-02-2026 15:57 ]

• Gynnad
Wat een heerlijk einde weer van de 4e aflevering, een flinke cliffhanger en een aargh vanaf de bank dat ie was afgelopen.

De scheet had van mij niet gehoeven, maar was ook niet geheel out of context. Kijk uit naar de volgende aflevering

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-02 16:27
avotar schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:13:
[...]
spoiler:
Ik twijfel nu of hij in het boek genoemd wordt, maar een actieve rol speelt hij niet. Hij is een oudere broer van Egg. Hij had dus ook eigenljik koning kunnen worden als hij geen maester geworden was. Egg zou ook later Aegon the Unlikely genoemd worden, mede daarom.

• Farabi
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:07:

De scheet had van mij niet gehoeven, maar was ook niet geheel out of context. Kijk uit naar de volgende aflevering
welke scene precies?

• Gynnad
Aflevering 4 richting het einde waarbij hij vraagt of er een andere Ser uit het publiek wil meedoen. Dan staat er iemand op, waardoor het lijkt alsof ie mee gaat doen, maar in plaats daarvan laat hij een scheet en moet iedereen lachen.

Enerzijds komt hij neerbuigend over, wat juist sterk is in die context, anderzijds zinn scheten/boeren wat flauwe humor wat mij betreft.

• Farabi
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:29:
[...]

Aflevering 4 richting het einde waarbij hij vraagt of er een andere Ser uit het publiek wil meedoen. Dan staat er iemand op, waardoor het lijkt alsof ie mee gaat doen, maar in plaats daarvan laat hij een scheet en moet iedereen lachen.

Enerzijds komt hij neerbuigend over, wat juist sterk is in die context, anderzijds zinn scheten/boeren wat flauwe humor wat mij betreft.
oh, had die niet gehoord. waarschijnlijk precies op dat moment met iets anders bezig geweest :P

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000

Bloodclot

Jawier!

avotar schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:13:
[...]
spoiler:
Ik heb het (super leuke) boek vorig jaar tijdens de zomer gelezen. Ik meen me te herinneren dat ze een keer maester Aemon hebben bezocht voor een kort bezoek, ze waren toevallig in de buurt. Maar meer werd er niet over gesproken, was maar 1 zin oid, maar dat blijft me bij. Misschien dat dit wel uiteindelijk in de serie in S2 of 3 komt dat ze even gaan buurten bij Aemon. Zou echt tof zijn.

• Farabi
  • Niet online
spoiler:
Waarom is Maester Aemon eigenlijk naar de muur verbannen? werd dat uitgelegd in GoT? ben het alweer vergeten.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 11-02-2026 17:03 ]

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Farabi schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 16:43:
spoiler:
Waarom is Maester Aemon eigenlijk naar de muur verbannen? werd dat uitgelegd in GoT? ben het alweer vergeten.
spoiler:
Om geen aanspraak te maken op de troon. Of uiteindelijk dood gemaakt te worden (want je blijft aanspraak maken op de troon) of naar de muur waar al je titels worden gestript.

Uiteindelijk wordt egg gekroond

• autje
Bloodclot schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:39:
[...]

Ik heb het (super leuke) boek vorig jaar tijdens de zomer gelezen. Ik meen me te herinneren dat ze een keer maester Aemon hebben bezocht voor een kort bezoek, ze waren toevallig in de buurt. Maar meer werd er niet over gesproken, was maar 1 zin oid, maar dat blijft me bij. Misschien dat dit wel uiteindelijk in de serie in S2 of 3 komt dat ze even gaan buurten bij Aemon. Zou echt tof zijn.
Dat klopt, tussen het eerste en tweede verhaal hebben ze Aemon in Oldtown bezocht (waar Sam in GoT ook een tijdje gezeten heeft). Ik verwacht eerlijk gezegd dat deze scene in het tweede seizoen te zien zal zijn, al zijn het in het verhaal maar een paar zinnen. Aemon geeft ze namelijk ook een ezel, Maester.

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

autje schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 06:43:
[...]

Dat klopt, tussen het eerste en tweede verhaal hebben ze Aemon in Oldtown bezocht (waar Sam in GoT ook een tijdje gezeten heeft). Ik verwacht eerlijk gezegd dat deze scene in het tweede seizoen te zien zal zijn, al zijn het in het verhaal maar een paar zinnen. Aemon geeft ze namelijk ook een ezel, Maester.
Klopt! de ezel! Gaat vast en zeker in de serie voorkomen.

Gisteren Ep4 gezien, machtige serie, voor degene die hem nog niet gezien hebben, wacht nog even 2 afleveringen om het seizoen te bingen, want 30 minuten per aflevering is erg kort en bijna elke keer wel met een cliffhanger.

• Malfunctions
Ik hink een beetje op 2 gedachten over de 5e aflevering. Er zit mijns inziens wat onnodige filler in met de flashback. Echt body geven aan het karakter van Dunk doet die namelijk niet.

Van het gevecht vind ik het jammer dat ze een deel van de tekst van Bealor uit het boek niet hebben gebruikt. En het gevecht gaat ook niet helemaal zoals in het boek.

Toch vond ik het we een toffe aflevering.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-02 12:40

polthemol

Moderator General Chat
Malfunctions schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:11:
Ik hink een beetje op 2 gedachten over de 5e aflevering. Er zit mijns inziens wat onnodige filler in met de flashback. Echt body geven aan het karakter van Dunk doet die namelijk niet.

Van het gevecht vind ik het jammer dat ze een deel van de tekst van Bealor uit het boek niet hebben gebruikt. En het gevecht gaat ook niet helemaal zoals in het boek.

Ik heb hem nog eens een tweede keer gekeken en moet zeggen dat het me tevreden stemt.

Het gevecht is verwarrend, chaotisch, rommelig en voor het gros heb je geen idee wat er aan het gebeuren is. Het levert gigantisch veel vragen op, wat fijner is naar mijn smaak dan dat alles helemaal uitgekauwd gaat worden.

Ik ben fan geworden in ieder geval, waar ik eerst nog twijfelde over Ser Duncan :D

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Farabi
  • Niet online
wie was die targaryen nu precies die samen met duncan vocht? de oom? raak in de war als ik geen zilveren haren zie :P

[ Voor 42% gewijzigd door Farabi op 17-02-2026 13:07 ]

• silmaril8
  • Niet online
Farabi schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:06:
wie was die targaryen nu precies die samen met duncan vocht? de oom? raak in de war als ik geen zilveren haren zie :P
Prince Baelor, de kroonprins. Oom van Egg inderdaad.

• segil
Malfunctions schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:11:

Het geeft wel een inkijkje in hoe Duncan terecht kwam bij Sir Pennywhatever, en waarom hij hem iets verschuldigd is. Ik vond het niet erg om te zien. En het gevecht was ook te kort om er 30 minuten mee te vullen, dus ze moesten wel iets. Halverwege de aflevering starten met een gevecht is meh... halverwege een aflevering een gevecht beëindigen is ook meh. Zo hebben ze het prima opgelost :)

• Gynnad
Moeten we nu de titel van dit topic aanpassen? ;)

• Farabi
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:24:
Moeten we nu de titel van dit topic aanpassen? ;)
hoezo? als je naar de laatste aflevering refereert geen spoilers please :P

• Gynnad
Farabi schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:31:
[...]

hoezo? als je naar de laatste aflevering refereert geen spoilers please :P
Niet heel schokkend, maar betreft iets uit de laatste aflevering idd

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
polthemol schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 09:26:
[...]

Ik heb hem nog eens een tweede keer gekeken en moet zeggen dat het me tevreden stemt.

Het gevecht is verwarrend, chaotisch, rommelig en voor het gros heb je geen idee wat er aan het gebeuren is. Het levert gigantisch veel vragen op, wat fijner is naar mijn smaak dan dat alles helemaal uitgekauwd gaat worden.

Ik ben fan geworden in ieder geval, waar ik eerst nog twijfelde over Ser Duncan :D
Ja, ik was positief verrast over het gevecht. Je 'weet' dat Dunk het gaat overleven, maar het is alsnog zo gefilmd dat het spannend en ongemakkelijk was.

Dunk liep echter wel zodanig veel verwondingen op dat het nogal ongeloofwaardig is hoe kwiek hij er nog in de laatste episode bij loopt/hinkt. De laatste episode was verder niet heel bijzonder, deed wat het moest doen om dit verhaal af te sluiten en de twee op weg te sturen. Prima eerste seizoen zo :)

• nrt
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-02 09:37

nrt

Bloodclot schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 21:09:
[...]
spoiler:
Om geen aanspraak te maken op de troon. Of uiteindelijk dood gemaakt te worden (want je blijft aanspraak maken op de troon) of naar de muur waar al je titels worden gestript.

Uiteindelijk wordt egg gekroond
Dat laatste in die spoiler moet je niet doen. Het gaat hier over de serie, niet wat je al uit de boeken weet.

• segil
wat een heerlijk seizoen! Fantastisch acteerwerk, mooie sets, goed geschreven. Ik ben helemaal blij!

Ik hoop dat deze vorm van storytelling vaker gaat voorkomen. Je zag het ook bij Andor, by far de beste en populairste Star wars tv serie. Ook daar speelde het om de individuele personen en hun levens. Niet het simpele verhaal van goed vs kwaad, maar een genuanceerd beeld. Geen grootste simpele veldslagen met veel pieeiwww, pieeuwww, maar serieuze gevechten die betekenis hebben.
En nu met A Knight of the Seven Kingdoms. Geen grootse epische gevechten tussen koninkrijken waar alles op het spel staat. Maar kleinere verhalen, die ertoe doen.

Gaan we dit bijvoorbeeld ook terug zien bij Star trek? Terug naar wat het was. Eenvoudige afleveringen, met diepgang en karakterontwikkelingen. Geen "save the galaxy" elke aflevering, maar meer down-to-earth verhalen die verteld worden. Ik hoop het echt! In ieder geval zie je dat Andor en A Knight of the Seven Kingdoms enorm populair zijn. Ik hoop dat andere productiemaatschappijen deze hint oppikken.

• Farabi
  • Niet online
nrt schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:37:
[...]

Dat laatste in die spoiler moet je niet doen. Het gaat hier over de serie, niet wat je al uit de boeken weet.
flinke spoiler voor mij :-( ik zou het laatste stuk verwijderen inderdaad >:)

• Farabi
  • Niet online
NVM

[ Voor 104% gewijzigd door Farabi op 24-02-2026 20:01 ]

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 19:11

odan

The dark side is within all!

boekvergelijking
spoiler:
Jaren geleden dat ik de boeken gelezen heb maar ligt het nu aan mij of ging egg in het boek wel met de toestemming van zijn vader met dunk mee? en op dat moment wordt dunk toch ook officieel geridderd?

Pulse mee voor GoT!

• autje
Vraag 1: ja
Vraag 2: nee
Pagina: 1