• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
[Serie] A Knight of the Seven Kingdoms
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxCIf29Xjg6k1q5DQ3GCRoIWRsY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/83Ul2dG6UcgifgckL9Eu5HP4.jpg?f=user_large
Officiële Website: Klik hier
Officiële Soundtrack: Spotify

Welkom in het A Knight of the Seven Kingdoms topic. Speciale dank aan @G_Dragon voor de opzet van deze openingspost.

Deze nieuwe spin-off van Game of Thrones is gebaseerd op de populaire novelles "Tales of Dunk and Egg" van George R.R. Martin. Het verhaal speelt zich 89 jaar vóór de gebeurtenissen in de originele serie af. In een tijd waarin de Targaryens nog stevig op de IJzeren Troon zitten, hoewel hun macht al is verzwakt sinds de laatste draak meer dan een halve eeuw eerder stierf.

We volgen de avonturen van de jonge, naïeve maar moedige ridder Ser Duncan the Tall (Dunk) en zijn kleine schildknaap Egg. In tegenstelling tot de grootschalige politieke oorlogen in House of the Dragon, biedt deze serie een meer persoonlijk en avontuurlijk perspectief op Westeros.
Andere Topics:
HBO Max:HBO Max Topic
House of the Dragon:[Serie] House of the Dragon
Game Of Thrones:[Serie] Game of Thrones Deel 2
Topic waarschuwing: bij spoilers gebruik de spoilertags

Seizoenen

Seizoen 1:
Afleveringen
01. The Hedge Knight, 18 januari 2026
02. Hard Salt Beef, 25 januari 2026
03. The Squire, 1 februari 2026
04. Seven, 8 februari 2026
05. In the Name of the Mother, 15 februari 2026
06. TBA (to be announced), 22 februari 2026
Trailers

Teaser Trailer:

Final Trailer:

Vragen of toevoegingen? Stuur een berichtje!
Topic start door: @Mog, topic template door: @G_Dragon.
^ Naar boven ^

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Leuke tip, thanks. maar moet ik eerst House of The Dragons kijken voor ik deze aanslinger?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:03
Nee, is zelfstandig te kijken.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Wat @utbone zegt. Is niet nodig. Ik zou wel eerst bekend raken met het universum. Dus een boek uit A Song of Ice and Fire lezen of de TV serie Game of Thrones kijken.

Als je weet wat Westeros, Targaryen en The Iron Throne is zit je gebakken!

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

thanks @Mog en @utbone .

GoT heb ik al uitgekeken met veel plezier :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
spoiler:
De Targaryen-kaart is i.i.g. weer getrokken aan het einde van aflevering 3 :P

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:00
Heb het boek al enige tijd geleden gelezen en heb die er gisteren weer even bij gepakt. Maar ze volgen het eerste boek vrij letterlijk qua conversaties tussen personages. Net als ze in de eerste seizoenen van GoT deden.

Er zit wat filler bij om het geheel wat body te geven, maar de boekscènes zijn vrijwel woordelijk overgenomen. I like.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29
De serie kijkt vooralsnog luchtig weg en schuurt richting comedy rom-com met wat grappige en soms ook hilarische scenes.
Het contrast met de andere series is vooralsnog wel groot maar ik hoop dat het met einde van aflevering 3 de serie wat meer kantelt naar de eerste twee delen.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 15:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik vind het een heerlijke serie en beter dan ik had verwacht.

Deze serie zal qua productie ook eenvoudiger zijn dan GoT en HotD omdat er geen draken in voor komen. Dus hopelijk ook sneller seizoenen achter elkaar en niet iedere keer 2 of 3 jaar hoeven wachten.

"When you grow up your heart dies"

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:00
sjaool schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 00:19:
Ik vind het een heerlijke serie en beter dan ik had verwacht.

Deze serie zal qua productie ook eenvoudiger zijn dan GoT en HotD omdat er geen draken in voor komen. Dus hopelijk ook sneller seizoenen achter elkaar en niet iedere keer 2 of 3 jaar hoeven wachten.
Op dit moment is er maar bronmateriaal voor 3 seizoenen. En met het trackrecord van George ligt het niet in lijn der verwachting dat hier op tijd verandering in komt. :')

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ze zijn wel al bezig met seizoen 2, dus mogelijk komt die volgend jaar.
Maar de opzet is kleiner en de afleveringen zijn korter, dus dat zal het ook wel wat makkelijker maken.

• sjaool

sjaool

Malfunctions schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:57:
[...]

Op dit moment is er maar bronmateriaal voor 3 seizoenen. En met het trackrecord van George ligt het niet in lijn der verwachting dat hier op tijd verandering in komt. :')
Ik heb begrepen dat de showrunner graag 5 tot 7 seizoenen wil maken.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 00:19:
Deze serie zal qua productie ook eenvoudiger zijn dan GoT en HotD omdat er geen draken in voor komen.
jawel :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-SWv1IgX1F16_cceRVNgvNCO0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fiaESnGrxg0f5lflCm6TJiBs.jpg?f=fotoalbum_large

• 00.0
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-02 16:38
Damn Seven Kingdoms, dat is nog eens nostalgie :p

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-02 15:58
sjaool schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:34:
[...]

Ik heb begrepen dat de showrunner graag 5 tot 7 seizoenen wil maken.
Op twitter zag ik voorbij komen dat Ira Parker nog meer seizoenen wil maken.
spoiler:
• 4–5 seasons with Egg as a child
• Return 10 years later for 4–5 seasons with Egg as a prince
• Return another decade later for 4–5 seasons with Egg as an adult
Ook zou George RR Martin al een outline hebben gemaakt voor nog 12 verhalen (naast de 3 die er al zijn, alles om maar niet om aan Winds of Winter te hoeven werken :) ). Ook seizoen 2 en 3 zouden zijn besteld.
We kunnen dus nog even vooruit, hoewel ik niet verwacht dat ze nog 14 seizoenen kunnen gaan meken.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:18
Ik vond aflevering 3 tot nu toe de sterkste aflevering, wellicht omdat er wat minder 'humor' in zat. Hopelijk zetten ze deze lijn voort. Kijk in elk geval uit naar aflevering 4!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 16:49

avotar

P0werd by Black Coffee

Gynnad schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 12:18:
Ik vond aflevering 3 tot nu toe de sterkste aflevering, wellicht omdat er wat minder 'humor' in zat. Hopelijk zetten ze deze lijn voort. Kijk in elk geval uit naar aflevering 4!
Gezien het verhaal zou het wel wat donkerder moeten worden.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• sjaool

sjaool

Wachten op de volgende seizoenen A Knight of the Seven Kingdoms duurt dus niet zolang. Het wordt een jaarlijks terugkerende serie.
In fact, while A Knight of the Seven Kingdoms season 1 is currently airing on HBO, production has already begun on season 2, ensuring that the HBO series' new batch of six episodes will be ready to go for a 2027 release.

The series' release plan is exciting, as it allows the young Egg (Dexter Sol Ansell) to grow in real time before the audience's eyes. It avoids House of the Dragon's viewership problem from repeating itself with another Game of Thrones series.
Bron

Pagina: 1