Hi, heeft er iemand een suggestie? door het grote aanbod slimme apparatuur tegenwoordig ben ik het even kwijt. Ik wil een lichtschakelaar en op een andere plek een wisselschakeling slim maken. Opsommend waar ik naar op zoek ben:
- Zigbee inbouwschakelaar (of apparaat dat in ieder geval achter een lichtknop kwijt kan).
- Zigbee repeater (dus geen end device) zodat het zigbee netwerk versterkt kan worden.
- Moet een enkele aan/uit schakelaar en wisselschakeling aan kunnen.
- De schakelaar moet offline gebruikt kunnen worden, dus als het zigbee netwerk/of Internet eruit ligt.
waar ik al naar gekeken heb:
- Hue wall switch, werkt niet als het zigbee netwerk eruit ligt, kan dus niet offline gebruikt worden
- Ecodim; de lampen hoeven niet perse gedimd te worden en vind ik dan te duur
- MS-104BZ, heb ik elders in huis echter is deze niet stabiel, om de zoveel dagen is het weer onbereikbaar en moet de pairing opnieuw.
- ZBMINIR2, lijkt een optie te zijn, maar wellicht zijn er alternatieven die robuuster/stabieler zijn?
Alvast bedankt!
- Zigbee inbouwschakelaar (of apparaat dat in ieder geval achter een lichtknop kwijt kan).
- Zigbee repeater (dus geen end device) zodat het zigbee netwerk versterkt kan worden.
- Moet een enkele aan/uit schakelaar en wisselschakeling aan kunnen.
- De schakelaar moet offline gebruikt kunnen worden, dus als het zigbee netwerk/of Internet eruit ligt.
waar ik al naar gekeken heb:
- Hue wall switch, werkt niet als het zigbee netwerk eruit ligt, kan dus niet offline gebruikt worden
- Ecodim; de lampen hoeven niet perse gedimd te worden en vind ik dan te duur
- MS-104BZ, heb ik elders in huis echter is deze niet stabiel, om de zoveel dagen is het weer onbereikbaar en moet de pairing opnieuw.
- ZBMINIR2, lijkt een optie te zijn, maar wellicht zijn er alternatieven die robuuster/stabieler zijn?
Alvast bedankt!