Op maandag 24 september 2001 11:50 schreef Kyori het volgende:
Astraal gedoe? Nou nee, da's grotendeels tijdsverspilling. Ik begeef me liever op hogere niveau's (het monadische of logoïsche niveau), want daar kun je tenminste waardevolle dingen leren. En mystiek? Nou, niet zozeer, ik houdt me meer bezig met de mechanica van het bestaan.
ik noemde het zo omdat ik me er zelf nooit in verdiept heb,
maar ik vind het basis idee ervan meestal wel intresant (de wereld is meer dan alleen een hoop atoompjes)
Waarom ik (schijnbaar) voor het Christelijke idee ga? Omdat er veel dingen in de bijbel staan die kloppen. Ok, er zijn ook evenveel dingen die helemaal niet kloppen, maar da's de schuld van de kerk, die moesten zonodig de mensen afhankelijk van zich maken door te claimen dat je alleen maar in de Hemel komt als je netjes iedere zondag naar de kerk gaat en Jezus accepteerd als de verlosser. Dit is allemaal nonsens. Ten eerste: Jezus is destijds niet aan het kruis gestorven om ons onze zonden te ontnemen, hij is gewoon gekruisigd door dwaze mensen die niet wisten wie hij was. Ook verrichte Jezus geen wonderen, degene die dat wel deed was zijn leraar, Heer Maitreya, met wie Jezus tijdens de laatste drie jaar van zijn leven, z'n lichaam deelde.
[..]
mmm ik heb me nooit echt verdiept in religie gezien de gemidelde geloovige of niet geloovge toch maar met vrij simpele standpunden kwamen. (a.i. "god bestaat want zo staat het geschreven" "god bestaat niet want hoe bestaat dinosauriers anders" )
en omdat ik altijd op 1 ding blijf steken, want als je een idee onderuit wilt halen moet je de algemeene gedachte gang controleren. de gedachte gang van religie is dat een god of meerdere goden de wereld/universum gemaakt hebben.
dan blijf ik toch altijd steken op wie die goden dan gemaakt heeft.
Boeddhisme is ook vanuit een neutraal oogpunt gezien, één van de betere religies, maar dit is dus, omdat de leer van Boeddha niet gewijzigd is om meer overeen te komen met de drang naar macht, zoals bij de Christenen het geval was.
[..]
ik vond vooral het feit dat zoveel natuurkundige wetten en princiepes naar voren kwamen (kan niet meer zeggen wat heb er ooit iets van gezien op discovery)
Carbon is inderdaad koolstof. En ja, er zijn inderdaad nog veel andere beschavingen, maarja, de regeringen vinden dat ze de mensen zonodig dom moeten houden en dus zeggen ze niks.
ik neem hier aan dat je met de regering niet onze wim kok bedoelt

Over het algemeen vinden mensen mij nogal vreemd/raar, maar dat is alleen, omdat ze zelf de waarheid niet weten. Mensen hebben over het algemeen zoiets van "oh, de regering zegt dat ze geen contact hebben met buitenaardse beschavingen, dus het zal dan wel niet zo zijn". Nonsens, ze hebben wel degelijk contact, alleen dan met de minder goede beschaving (de "Greys" - ja, dat zijn degenen die mensen inderdaad ontvoeren, die wezentjes met grote ogen, klein lichaam en een kleine mond). De regering is in principe alleen geïnteresseerd in macht en oorlog, al laten ze het lijken of dat nimmer het geval is. Als ze echt vrede zouden willen, dan was dat er allang geweest.
ok 1 ding nee ik vind je niet raar, ik geloof zelfs dat je kwa denk trein vrij gelijk met mij zit maar er alleen een andere richting mee op gaat.
maar ik wil tog ff weten waarom je gelooft dat de regering contact heeft met aliens en waarom je gelooft dat de Greys echt bestaan.
ik vind namelijk het feit dat aliens altijd aan een bepaald patroon voldoen belachelijk. (2 voeten 2 ogen 2 armen etc..)
het is IMHO niet eens zeker of wij niet de freaks zijn die gewoon van een vaste stof gemaakt zijn en niet van een vloeibaar of gasvormige stof.