Ja ja... weer een geloof-topic.
Ik vraag de atheisten om zich te verplaatsen in de God van de bijbel of hun mond te houden
Dank u.
Stel, de God van de bijbel bestaat.
De bijbel leert:
- God is Almachtig
- God heeft de natuurwetten ingesteld
- God geeft sommigen het geloof en sommigen niet
- God houdt van alle mensen
- God heeft de mens gemaakt met vrije wil
- De mens kan dus zelf beslissen of hij/zij God volgt of niet
- God geeft hiermee dus een stukje Almacht 'weg' (beperkt zichzelf doordat hij de mens een eigen wil geeft
- Alleen bij extreem hoge uitzondering 'overtreedt' God Zijn eigen natuurwetten
- God 'werkt' in de wereld.
mijn vragen die dan opkomen:
Wat doet God dan FEITENLIJK? Er zijn veel gelovigen die zeggen dat God dit of dat doet en/of dit of dat gedaan heeft. Christenen danken God voor hun eten, christenen danken God voor gezondheid, etc. etc. etc. (veel voorbeelden zijn wel te verzinnen.
Er zijn natuurwetten waarvan christenen geloven dat die zijn ingesteld door God. Het is vrij zeker dat als er niets is dat bovennatuurlijk is, er geen ander alternatief is dan determinisme. (elke aktie heeft een in theorie voorspelbare reaktie, welke ontstaat door de aktie en de interaktie van natuurwetten)
Hieruit concludeer ik: God is slechts aktief bezig in de wereld als Hij bovennatuurlijke dingen doet.
Vervolgens kijken we hoeveel bovennatuurlijke dingen er gebeuren: dit is erg lang geleden. Immers: als er iets bovennatuurlijks zou gebeuren, zou CNN er bovenop zitten en zou zelfs Lord Daemon theist worden
Conclusie: God is erg inaktief.
Welke (mede)christen of atheist kan/wil deze stelling omverwerpen?
Ik vraag de atheisten om zich te verplaatsen in de God van de bijbel of hun mond te houden
Stel, de God van de bijbel bestaat.
De bijbel leert:
- God is Almachtig
- God heeft de natuurwetten ingesteld
- God geeft sommigen het geloof en sommigen niet
- God houdt van alle mensen
- God heeft de mens gemaakt met vrije wil
- De mens kan dus zelf beslissen of hij/zij God volgt of niet
- God geeft hiermee dus een stukje Almacht 'weg' (beperkt zichzelf doordat hij de mens een eigen wil geeft
- Alleen bij extreem hoge uitzondering 'overtreedt' God Zijn eigen natuurwetten
- God 'werkt' in de wereld.
mijn vragen die dan opkomen:
Wat doet God dan FEITENLIJK? Er zijn veel gelovigen die zeggen dat God dit of dat doet en/of dit of dat gedaan heeft. Christenen danken God voor hun eten, christenen danken God voor gezondheid, etc. etc. etc. (veel voorbeelden zijn wel te verzinnen.
Er zijn natuurwetten waarvan christenen geloven dat die zijn ingesteld door God. Het is vrij zeker dat als er niets is dat bovennatuurlijk is, er geen ander alternatief is dan determinisme. (elke aktie heeft een in theorie voorspelbare reaktie, welke ontstaat door de aktie en de interaktie van natuurwetten)
Hieruit concludeer ik: God is slechts aktief bezig in de wereld als Hij bovennatuurlijke dingen doet.
Vervolgens kijken we hoeveel bovennatuurlijke dingen er gebeuren: dit is erg lang geleden. Immers: als er iets bovennatuurlijks zou gebeuren, zou CNN er bovenop zitten en zou zelfs Lord Daemon theist worden
Conclusie: God is erg inaktief.
Welke (mede)christen of atheist kan/wil deze stelling omverwerpen?
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof