Alternatief voor Cloudflare Tunnel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:23
Ik ben op zoek naar een Europees en/of open-source alternatief voor mijn Cloudflare-tunnel. Momenteel gebruik ik een Cloudflare-tunnel om interne webservices extern toegankelijk te maken. In Cloudflare beperk ik de toegang met behulp van security-regels.

Tijdens mijn zoektocht naar een alternatief kwam ik deze GitHub-pagina en dit Reddit-topic tegen. Beide noemen Pangolin [website, GitHub] als alternatief. Daarnaast werd in het Reddit-topic de Webapplicatie Front-dienst van DutchIS genoemd. Ik ken DutchIS zelf niet en vind ook geen resultaten als ik ernaar zoek op Tweakers.

Mijn vraag: zijn er Tweakers met ervaring met DutchIS? Zo ja, is dit een goed alternatief voor mijn Cloudflare-tunnel? Of is Pangolin (of een ander alternatief) een betere keuze?
Persoonlijk neig ik meer naar een oplossing als Pangolin, omdat je daar alles in eigen beheer hebt. Bij een dienst als DutchIS geef je alsnog een deel van de controle uit handen en ben je afhankelijk van hun betrouwbaarheid. Maar ik vraag me af of deze aanname terecht is...

[ Voor 3% gewijzigd door S-1-5-7 op 21-01-2026 11:17 ]

Alle reacties

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Ik ben hetzelfde aan het zoeken en heb tot op heden nog geen echte oplossing gevonden. DutchIS was nieuw voor mij maar dat loopt snel op als je een aantal domeinen wilt inrichten. En je kunt, voor zover ik kan zien de boel niet zelf hosten.
S-1-5-7 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:15:

Mijn vraag: zijn er Tweakers met ervaring met DutchIS? Zo ja, is dit een goed alternatief voor mijn Cloudflare-tunnel? Of is Pangolin (of een ander alternatief) een betere keuze?
Persoonlijk neig ik meer naar een oplossing als Pangolin, omdat je daar alles in eigen beheer hebt. Bij een dienst als DutchIS geef je alsnog een deel van de controle uit handen en ben je afhankelijk van hun betrouwbaarheid. Maar ik vraag me af of deze aanname terecht is...
Ik denk dat dat je aanname terecht is. Ik ben er nog niet aan toegekomen om Pangolin eens te proberen maar het lijkt aardig in de buurt te komen. Hoewel ik DDos bescherming en wat andere standaard cloudflare zaken mis.

• S-1-5-7
Ik denk dat dat je aanname terecht is. Ik ben er nog niet aan toegekomen om Pangolin eens te proberen maar het lijkt aardig in de buurt te komen. Hoewel ik DDos bescherming en wat andere standaard cloudflare zaken mis.
Afgelopen weekend ben ik er even voor gaan zitten. Het heeft uiteindelijk wat meer tijd gekost dan verwacht, vooral omdat ik meteen mijn Proxmox-netwerk heb omgegooid en op zoek ben gegaan naar een geschikte partij voor mijn VPS.

Eerst had ik Pangolin lokaal draaien. Omdat ik alsnog een site moest uitrollen, heb ik besloten om toch een VPS in te richten. Uiteindelijk heb ik voor UpCloud gekozen.

De installatie en configuratie van Pangolin verliepen soepel en de documentatie is erg duidelijk.
Mijn eerste indruk: het ziet er goed uit en kan een serieus alternatief zijn voor Cloudflare. Publieke resources kunnen via de Pangolin Community afgeschermd worden door geoblocking en ASN-blocking regels. Naast IP-(range)blokkering is er niet veel mogelijk op het gebied van het afschermen van publieke resources d.m.v. regels. Ik hoop dat Pangolin op korte termijn meer opties krijgt, zoals filtering op user agent.

[ Voor 12% gewijzigd door S-1-5-7 op 02-02-2026 09:36 ]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:28
Je zou ook naar het Duitse Hertzner kunnen kijken.
Alhoewel deze geen losse tunnel of WAF oplossing bieden, hebben ze wel diverse cloud diensten waaronder opslag en hosting

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• S-1-5-7
GarBaGe schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:50:
Je zou ook naar het Duitse Hertzner kunnen kijken.
Alhoewel deze geen losse tunnel of WAF oplossing bieden, hebben ze wel diverse cloud diensten waaronder opslag en hosting
Daar heb ik afgelopen weekend inderdaad ook nog naar gekeken voor mijn VPS. Van de providers waar ik het e.e.a. over had ingelezen bleven zowel Hertzner als UpCloud over. Uiteindelijk werd het UpCloud omdat ik met een promo code voor een X bedrag gratis credits kreeg die één maand te gebruiken waren. Uiteindelijk geen gebruik van gemaakt omdat ik de firewall regels voor mij VPS niet kon aanpassen met de trail versie.
Alsnog was het een prima keuze. Dit is mijn eerste VPS (ik draai verder alles lokaal) en het opzetten ervan via de portal was vrij eenvoudig.