Waar kan ik het beste een goede netwerkkabel op rol kopen? Ik wil geen CCA rommel. Onze huidige aansluitingen zijn niet fris meer en ik vermoed dat dat ook CCA troep is. Veel websites vermelde niet duidelijk of het nu om CCA gaat of volledig koper.
Vraag
Alle reacties
Wat heb je zelf al gevonden?
Kwestie van dit topic bezoeken,
Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels
Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels
Waar maakt niet uit, wat is wel belangrijk! Ik zou bijvoorbeeld voor Belden 7965E gaan. Dat is voor nagenoeg alle huis toepassingen afdoende.
Mocht je waar ook belangrijk vinden: Vele Tweakers waaronder ikzelf hebben goede ervaring met Sandervunderink.
Mocht je waar ook belangrijk vinden: Vele Tweakers waaronder ikzelf hebben goede ervaring met Sandervunderink.
Maar de Pricewatch welVeel websites vermelde niet duidelijk of het nu om CCA gaat of volledig koper.
categorie: Netwerkkabels
Waarom denk je dat ze niet meer fris zijn, wat merk je? Over het algemeen gaan kabels lang mee. Bedenk ook vooraf goed welke kabel ge je gebruiken en hoe ga je het afmonteren, vaak gaat het mis in de combinatie.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Van de 5 netwerkkabels die er hier lopen zijn er twee waar constant de verbinding wegvalt. Toevallig zijn dit ook net de kabels die in een goot liggen waar nog wel is in wat gerommeld wordt. De aansluitdozen en switches zijn al vervangen dus dat sluit ik uit. Als ik dezelfde apparaten op één van de andere 3 kabels aansluit dan is er 0 storing.Frogmen schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:14:
Waarom denk je dat ze niet meer fris zijn, wat merk je? Over het algemeen gaan kabels lang mee. Bedenk ook vooraf goed welke kabel ge je gebruiken en hoe ga je het afmonteren, vaak gaat het mis in de combinatie.
Omdat er een NAS op één van de twee kabels zit waarvan ik ze verdenk dat ze niet meer goed zijn is dit erg vervelend. De kabels liggen er al 15 jaar. Ik heb de NAS liever niet in het ketelhok (warmte) of in de kamer staan dus vandaar dat ik die kabels liever vervang.
Bedankt! Sandervunderink ben ik bekend mee. Daar bestel ik wel ééns schakelmateriaal, geen idee waarom ik er niet aan gedacht heb dat die ook netwerkkabels hebben.Homer-Simpson schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:26:
Waar maakt niet uit, wat is wel belangrijk! Ik zou bijvoorbeeld voor Belden 7965E gaan. Dat is voor nagenoeg alle huis toepassingen afdoende.
Mocht je waar ook belangrijk vinden: Vele Tweakers waarond ikzelf hebben goede ervaring met Sandervunderink.
Let op dat er een verschil is tussen CCA en Cca, de eerste zegt iets over de samenstelling van de geleider, de tweede over de brandveiligheid.
Belden kun je bij allekabels of elektramat kopen en is prima spul.
PW is helaas niet heilig.Christoxz schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:41:
[...]
Maar de Pricewatch wel
categorie: Netwerkkabels
Moet de info wel kloppen / aangevuld zijn door een Tweaker + betreffende shops moeten in de PW staan voor de scherpste prijs.
Belden zeer populair. In PW als je filtert op koper ga je deze niet vinden:
uitvoering: Belden Cat 6 Cable, U/UTP, PVC, 4 Pair, AWG 23, Indoor CPR Eca 30...
Geen koper vermeld titel komt niet 305 ipv 300 meter.Belden Cat 6 Cable, U/UTP, PVC, 4 Pair, AWG 23, Indoor CPR Eca 300meter
Terwijl het aanbod er gewoon is en nog goedkoper dan bij de enige shop die nu in de pw vermeld staat.
Beide shops niet in de pw prijzen lijst van die kabel.
https://www.netwerkwinkel...BEL-7965E-GR-p_32157.html
https://www.sandervunderi...7965e-doos-305-meter.html (staat via bol vermeld in pw als 3de partij met als gevolg 30 tientjes meer)
* RobbyTown gaat even pw info updaten voor die kabel zodat die wel in de koper filter komt
[ Voor 9% gewijzigd door RobbyTown op 21-01-2026 13:40 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Pagina: 1