Speakers bijplaatsen in Fiat sedici,wat is wijs ?

Pagina: 1
Acties:

• Tijgernootje
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22-03 12:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3FNujOMY-_Er8VambOZLcBpDuo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMUqFrhAqdnp3xUETpL6CIh1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBjG2Ks7gkpOnxpCTUG8yoXB1Mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RELmA80anLpTUUWXTKen8UaF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gsV-0yAvwJmkSO1o1yAWuh8Muho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRUiT4M5jruVGupmT25cHkEj.jpg?f=fotoalbum_large

Hoedenplankje klaar om in te bouwen en te voorzien van kabels.

• Tijgernootje
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22-03 12:40
Zo,bij deze dan het laatste update berichtje.
De klus is geklaard,maar er zijn wel wat haken en ogen aan die je in de gaten moet houden,als je speakers in de deur gaat vervangen.
Een speaker met ring van een Suzuki SX4 is bruikbaar,maar je moet er wat aan verbouwen,iets wat ook niet in het gelinkte filmpje van die amerikaan werd verteld.
Aan de deur van een fiat sedici,achter de "bekleding" en de onder de speaker ring,zitten een soort 4kante blokjes met een schroefgat in het midden.
Die blokjes trekken de speaker met ring vast aan je deurpaneel.
Bij een SX4 zijn die blokjes glad en "vierkant" , bij een sedici hebben die blokjes op meerdere plekken nog een mini opstaand randje,en je raad het al,die corresponderen met de achterkant v/d speaker ring,en passen DAAR dus maar op 1 manier in.

Heb je de originele speaker+ring van de deur los gemaakt,dan heb je dus altijd een probleem.
OF je pakt de originele ring ,verbouwd die ,plaats je speaker,sluit je bedrading aan,en je krijgt die blokjes nooit meer uitgelijnd met de achterkant v/d speaker ring.
OF je pakt een suzuki sx4 ring,verbouwd die,en komt tot de conclusie dat die 4kante openingen aan de achterkant van die ring kleiner zijn dan de blokjes in je deurpaneel van je fiat 8)7

JE zal hoe dan ook de opening in de achterzijde van de ring groter moeten maken,als je wil dat je aangepaste ring weer TEGEN je deurpaneel aankomt als je het geheel met nieuwe speaker wilt terug plaatsen |:(

Ikzelf heb er maar voor gekozen om een ronde boor te pakken die groter is dan de binnenmaat v/d vierkante opening achterin de ring,en heb ze opgeboord.
Bij 1 vierkant gat was de boor doorgeschoten en was het bijna een geheel rond gat geworden,door en door,maar omdat je nieuwe speaker uitsteekt rondom maakte dat voor het vast maken van ring+nieuwe speaker op het deurpaneel,niks uit,gelukkig _/-\o_
De schroef trekt zich dmv een voorgeboord bestaand gaatje in je speaker ring,alsnog vast in dat kunst stof blokje wat in je deurpaneel zit.
Wel met de hand doen dmv een handschroevendraaier,want een schroef machine is te grof en trekt waarschijnlijk heel je speaker ring naar de klote omdat die ring v/d speaker niet ondersteund word ergens door.
Op onderstaande foto zie je de 4kante gaatjes in de ring,die je dus moet op boren/groter maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpmNAd5Khgzh4SD8f2Ks-rNvJpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93EUoAfTldpZFLSPRc9fNHxn.jpg?f=fotoalbum_large

Verder kan ik zeggen dat het een klusje is waar je letterlijk je handen vol aan hebt.
In tegenstelling tot wat die vent in t filmpje deed,ofwel stekkers allemaal losmaken van het deurpaneel,zodat het hele paneel eraf kon,ging dat bij mij niet.
Ik miste de kracht in m'n vingers (ik gok dat de artose daar iets mee van doen heeft) om die dingen los te maken,dus ik moest het paneel opzij zien te hangen,zodat ik vrij aan de speakers kon werken.
Dat werd bereikt met wat goede tape,maar voor je vrije ruimte is het alsnog niet bevorderlijk.
Ook het feit dat je buiten op straat moet klussen is niet ideaal want je moet ,en goed weer hebben,en je lijf moet mee willen werken :X

Afijn klus geklaard,4 nieuwe speakers geplaatst,2 in een zelf gemaakte hoedenplank en in de beide voordeuren zit een nieuwe,het resultaat mag er zijn *O*

Mocht er nog iemand antidreunplaat nodig hebben,ik heb er hier nog 4 helemaal nieuw liggen ;)
Stuur maar een berichtje,over de prijs worden we het vast wel eens.
Pagina: 1