2 pc’s op 2 schermen

Pagina: 1
Acties:

• zondernaam
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-01 19:27
Ik heb momenteel een usb c docking station wat ik ooit op een bekende webshop heb gekocht.
Dit werkt super goed. Hier heb ik 2 schermen via hdmi op en een usb muis en keyboard. Dit docking station sluit ik aan op de usb c poort van de laptop waardoor ik 3 verschillende beeldschermen tegelijk heb.

Nu wil ik op mijn bureau een extra pc installeren en tussen beide kunnen wisselen terwijl beiden ook de 2 schermen moeten kunnen aansturen en 1 muis en keyboard.

Ik heb al wat zitten zoeken maar welke hardware heb ik dan nodig en kan dit in de realiteit?

Bedankt,

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:22
Je muis en toetsenbord zijn aangesloten op dockingstation? Of op laptop?

Als je een dockingstation hebt met KVM kan je gewoon alles op dat ding aansluiten, vervolgens met usb c (of hdmi+usb oid) aan je laptop / aan je pc.
Alles switcht dan mee met datgene waar je station aan hangt.

Of heeft je docking station maar 1 usb c kabel mogelijk?

• zondernaam
99ruud99 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:00:
Als je een dockingstation hebt met KVM kan je gewoon alles op dat ding aansluiten, vervolgens met usb c (of hdmi+usb oid) aan je laptop / aan je pc.
Alles switcht dan mee met datgene waar je station aan hangt.

Of heeft je docking station maar 1 usb c kabel mogelijk?
Wel, ik heb nu een docking met 1 usb c.
Ik weet niet of dat bestaat met 2 usb aansluitingen. Schermen, muis en keyboard zojn daarop aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Syy2B7rs2q9enEtKDD2p-Ic5qdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DqLmqQZcwC47rKn0ynrkQafh.jpg?f=fotoalbum_large

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:22
Ik heb er zelf een met 2 input (laptop en pc), helaas wel een iets oudere dus kan maar 2 schermen met max 4k@ 60hz aan (en 4 usb poorten).

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In principe heb je dezelfde vraag als TS hier: [docking] wat heb ik nodig desktop & laptop. Als je niet telkens de kabel wilt wisselen tussen pc en laptop waarbij tevens je PC via USB-C beeld en data voor tobo/muis aan kan, zal je toch wat meer/anders nodig hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• zondernaam
De pc die ik erbij aan wil connecteren heeft een usb c om een scherm aan te sturen en 2 hdmi.
Zou het werken als ik een usb c switch voor mijn bestaande kvm docking station zet?
Dan kan ik wisselen tss de 2 pc’s zonder kabels te wisselen.
Pagina: 1