• rinosje
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-01 12:31
Heeft iemand ervaring of oplossing voor dit probleem?
Sinds 2 maanden een TCL 65MQLED75K aangeschaft. Heb een ext.HD van 1 TB waar tig films en docus op staan, allemaal via PC omgezet naar MKV bestanden. Tv kan dit formaat afspelen. Probleem is dat, zodra ik de HD aansluit op de USB aansluit, ik de melding krijg dat de schijf beschadigd is. Heb de schijf op pc en op de laptop gecheckt en geeft nergens problemen aan. Kan daar ook gewoon alles afspelen. Formaat is NTSF nu. Op de vorige tv(Sony) speelde alles altijd gewoon af. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en/of een oplossing hebben? Zou bv plaatsen van een mediaspeler (aansluiten HD via USB) en dan via HDMI naar tv kunnen helpen?
Ben benieuwd, zit al 4 weken te klooien nu. 8)7 8)7

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:09
Wat voor HDD is het?
Ook andere USB poort geprobeerd indien aanwezig?
Vaak hebben TV's een aparte USB poort voor media die wat meer stroom kan leveren.
Heb je ook getest of de TV wel werkt met een USB (NTFS) stick?
En natuurlijk ook testen met exFAT/FAT32 op de USB stick.

Mogelijk ook controleren met zowel MBR als GPT indeling van je opslag media (USB stick).
Maar dat zou bij nieuwe apparaten eigenlijk geen probleem moeten geven:

ONKYO TX-NR626: Firmware, M3U radio stations en geen USB.
Herman456 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:28:
DIt was de oplossing! Je kan kennelijk FAT32 ook in GPT formatteren. Maar nu luister ik naar Good Old Barry White via een USB stickje en dus met een MBR format USB schijf.
USB stick op Nighthawk AX6600
M.2 nvme ssd aansluiten mediaplayer
The_Doman schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:51:
Maaaaar, als je met HDD/SSD's aan de gang gaat onder Windows 10/11 moet je er dus wel op letten dat er geen GPT indeling wordt gebruikt bij het partitioneren/formatteren.
Dan herkent de speler de USB inderdaad dus niet en geeft "niet compatibel/uitwisselbaar" aan.
Herman456 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:28:
DIt was de oplossing! Je kan kennelijk FAT32 ook in GPT formatteren. Maar nu luister ik naar Good Old Barry White via een USB stickje en dus met een MBR format USB schijf.
Als je TV een netwerk verbinding heeft kan je waarschijnlijk ook de DLNA functie van de tv gebruiken als deze dat heeft.
Misschien is dat ook nog een optie?

NAS-alternatief voor delen van USB-storage over netwerk?
Media streamen naar TV
The_Doman schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:47:
Een Windows DLNA server gebruiken is het makkelijkst inderdaad.
Werkt prima hier met een oude Samsung TV (2014).
HottoGeek: How to Turn Your Computer Into a DLNA Media Server

Er zijn vele DLNA Media Server tools beschikbaar, sommige routers met USB hebben die mogelijkheid ook.
LG heeft ook wel een makkelijk DNLA tooltje om te proberen:
LG: DNLA Smart Share