Betreft een nieuwbouwwoning uit 2022
Hardware:
SMO40
AMS10
HBS05
Homewizard P1 meter
/f/image/bm7y7IsJZcjqCjwyjw7jnWDQ.png?f=fotoalbum_large)
Wij hebben 2á3 maal per dag een erg hoge piek gevraagd door de warmtepomp. Wij wonen hier net 2 maanden en hebben energierekeningen van 300 en 400€ gekregen.
Zelf helemaal nieuw in de warmtepompen. Met behulp van chatgpt en een vriend die er enige verstand van heeft is het vermoeden dat de bijverwarming regelmatig bijspringt op max vermogen.
Dit schijnt een instelling te zijn die bij onze installatie alleen door een installateur aangepast kan worden. Ik zie onder menu “mijn systeem” geen kopje “instellingen”
Omdat dat mij sterk lijkt (en de installateur die dit gemaakt heeft dat niet wilt uitzetten ivm garanties) dacht ik het hier eens te vragen.
Vraag 1: moeten we dit zelf ook niet ergens kunnen instellen?
Vraag 2: kan iemand ons in de omgeving van Amersfoort-Harderwijk een goede installateur aanbevelen die eens de instellingen voor ons wilt nakijken?
Hardware:
SMO40
AMS10
HBS05
Homewizard P1 meter
/f/image/bm7y7IsJZcjqCjwyjw7jnWDQ.png?f=fotoalbum_large)
Wij hebben 2á3 maal per dag een erg hoge piek gevraagd door de warmtepomp. Wij wonen hier net 2 maanden en hebben energierekeningen van 300 en 400€ gekregen.
Zelf helemaal nieuw in de warmtepompen. Met behulp van chatgpt en een vriend die er enige verstand van heeft is het vermoeden dat de bijverwarming regelmatig bijspringt op max vermogen.
Dit schijnt een instelling te zijn die bij onze installatie alleen door een installateur aangepast kan worden. Ik zie onder menu “mijn systeem” geen kopje “instellingen”
Omdat dat mij sterk lijkt (en de installateur die dit gemaakt heeft dat niet wilt uitzetten ivm garanties) dacht ik het hier eens te vragen.
Vraag 1: moeten we dit zelf ook niet ergens kunnen instellen?
Vraag 2: kan iemand ons in de omgeving van Amersfoort-Harderwijk een goede installateur aanbevelen die eens de instellingen voor ons wilt nakijken?
:strip_exif()/f/image/SlJmaigcKFmFUgrhEZZ8KyP4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/biedVDxH1oMJmK23ySx5Io5H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wFSlTZBfxgde5Q3esrdptd4K.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zLZUggrvnBmx440MnL8a1plr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/CkQPaMm3uVISWP3hpv96KuMi.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4qUNR01tJI2L0UwteacTcP1H.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/AvBeBvUXh0Tci0HHMHWhFGGb.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RL2q9zBk2RC9TiHmVuhBhD8W.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/EXZJnFWG7al1HTMf4VfaM645.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/2670lcDmbC3cEPpLzkImuQ8q.jpg?f=fotoalbum_tile)