Ultrawide scherm icm thin cliënt

Pagina: 1
Acties:

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-01 12:47

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

Topicstarter
Goedemiddag, ik heb op mijn werk een HP thin cliënt met Microsoft server 2019 in een opstelling met 2 monitoren. Ik zou deze graag vervangen voor 1 ultrawide monitor. Onze It-afdeling geeft aan dat dit niet zou kunnen, en dan is mijn vraag waarom niet? De thin cliënt heeft een hdmi poort en ik meen ook een dvi poort.
Ik heb helaas geen foto van de thin cliënt, die kan ik morgen maken.

De oplossing is niet altijd de oplossing

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

imthecool1 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 17:00:
Goedemiddag, ik heb op mijn werk een HP thin cliënt met Microsoft server 2019 in een opstelling met 2 monitoren. Ik zou deze graag vervangen voor 1 ultrawide monitor. Onze It-afdeling geeft aan dat dit niet zou kunnen, en dan is mijn vraag waarom niet? De thin cliënt heeft een hdmi poort en ik meen ook een dvi poort.
Deel dan gelijk ook even het type nummer en wat voor een scherm je in gedachten hebt.
Maar met die twee samen kan je waarschijnlijk ook zelf wel uitzoeken of die thin client de resolutie aankan van het scherm dat je in gedachten hebt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• imthecool1

imthecool1

Topicstarter
Ik had een foto gemaakt van het verkeerde gedeelte waarvan ik dacht dat het type nummer er stond, mijn excuses. De juiste volgt morgen.

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-01 20:46
Onze It-afdeling geeft aan dat dit niet zou kunnen, en dan is mijn vraag waarom niet?
Maar wat was het antwoord dan van de IT-afdeling?!?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

• imthecool1

imthecool1

Topicstarter
Die heb ik dat niet gevraagd omdat ik de kennis bij mij mede tweakers beter lijkt 😉

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

imthecool1 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 17:09:
Die heb ik dat niet gevraagd omdat ik de kennis bij mij mede tweakers beter lijkt 😉
Je zult die IT-afdeling toch moeten vragen. Soms is het geen technisch verhaal maar is er wat anders aan de hand.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En soms is het gewoon iets wat niet de standaard is, dus zeggen ze "nee".

Als je een HDMI 1.4 poort hebt, is dat een beetje op het randje, maar het zou moeten werken, zie bijvoorbeeld: Wat kan ik met mijn geïntegreerde videokaart?

• imthecool1

imthecool1

Topicstarter
Het gaat om de HP thin cliënt T530

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Als ik hopelijk de juiste T530 specs gevonden heb:

2 x DisplayPort™ 1.2 video outputs supporting up to Ultra High Definition (UHD)/4K (3840 x 2160) resolutions. Models can
be configured with an optional VGA analog video port to support older display

Dus alleen 16:9 ratio, dus (ultra)widescreen zal niet werken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Thin client, dus (de meeste) apps draaien op een (terminal)server. Wellicht dat deze niet de ondersteuning heeft voor een variatie van resoluties. Maar vaker is het niet willen ondersteunen.
De opstelling is getest met twee monitoren.

De t530 ondersteunt één 4k monitor tot 60Hz. Dus een 32"widescreen met WQHD (3440 x 1440) moet dan theoretisch ook kunnen. Maar de embedded CPU/GPU zal daar wel flink aan moeten trekken.
@Nakebod "up to" wil zeggen maximaal. exacte informatie voor lagere resoluties (incl. 32:9 wide) heb ik tot nu toe niet gevonden

Overigens is dat Thin Client beestje al bijna 9 jaar oud. Wellicht naast een nieuwe monitor ook tijd voor nieuwe hardware?

[ Voor 10% gewijzigd door PROnline op 07-01-2026 09:57 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

PROnline schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:42:

Overigens is dat Thin Client beestje al bijna 9 jaar oud. Wellicht naast een nieuwe monitor ook tijd voor nieuwe hardware?
Het is voor thin clients juist normaal om >10 jaar te blijven staan. Ze hoeven alleen maar beeld te geven en toetsenbord en muis aan te sturen. Ze hebben meestal geen bewegende onderdelen en de SSD's hebben een write filter waardoor je effectief altijd in RAM draait. Resultaat: 0 slijtage en 0 reden om te upgraden.

Hoewel deze een geknepen GCN 3 AMD videochip hebben is die meer dan voldoende om een beeldscherm aan te sturen via RDP.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
imthecool1 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 17:00:
Een voor de hand liggend antwoord is: Het is makkelijker om het personeel naar één opstelling te conformeren, dan de systemen naar de wensen van elke individu te conformeren. Want dat staat garant voor meer kosten, meer support, en meer verloren FTE's. Wat in deze jouw wens is heeft voor de organisatie nul waarde.

[ Voor 3% gewijzigd door Seth_Chaos op 08-01-2026 16:56 ]

Pagina: 1