Wat kan ik met mijn geïntegreerde videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:09
Mijn vraag
...Ik heb eeb 5 jaar oude Lenovo ideacentre_51015ICK, (hier de link naar Lenovo: https://psref.lenovo.com/...tre_51015ICK?M=90LU000MMH) en zie bij de spec dat hi een geïntegreerde videokaart heeft (Integrated Intel® UHD Graphics 630) Nu zegt mij di allemaal bijna niets, maar ik overweeg een (gebruikte) ultrawide monitor aan te schaffen, NIET om te gamen, want dat doe ik nooit, maar om 2 tabbladen gelijktijdig open te hebben. Ik gebruik nu 2 x 27"schermen, maar vind dat toch niet ideaal.

Kan ik ongestraft een 34"scherm aansluiten, bv ACER X34P of een LG 34GN850, of UM88C?
Het gaat me dus om de mogelijkheid dat deze PC een dergelijk groot scherm, met deze ingebouwde videokaart kan aansturen, ongeacht de snelheid, want die heb ik niet nodig.
Graag advies hierover aan deze noob op dit gebied.
Dank
...

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Alle reacties

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja kan gewoon

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar hoe heb jij die 2 nu aangesloten? Zover ik zie over deze Lenovo, heeft hij 1 HDMI en 1 VGA, ik neem aan dat ze je zo ook hebt aangesloten? De grootte van het scherm is niet zozeer de issue, maar de resolutie van het scherm.
https://psref.lenovo.com/...centre_510_15ICK_Spec.PDF

Voor de 630 lijk je HDMI toch beperkt te zijn op 1080, weet niet wat die 27" draait wat je nu hebt, maar voor je nieuwe 34" lijkt het op HDMI niet haalbaar te zijn, dat je dan toch mogelijk een losse videokaart moet gaan gebruiken om hogere resolutie aan te sturen, 34GN850 heeft bv geen VGA aansluiting meer, enkel displayport en HDMI.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:37
Volgende de specs haal je dan niet de maximale/optimale resolutie:

Google: ideacentre 510 15ICK Specs PDF
ideacentre 510-15ICK Intel UHD Graphics 630:
1920x1080@24Hz(HDMI),
2048x1536@50Hz(VGA)
Je zal dan een extra (eenvoudige) videokaart moeten plaatsen om hogere/betere resoluties/aansluitingen te kunnen gebruiken.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Volgens mij rekensommetje kan je met 8-bit per kleur het net halen op 60Hz over een HDMI 1.4 poort die jouw PC zeer waarschijnlijk heeft, al noemen andere 50Hz. Dat is in principe ook nog wel te accepteren, maar dan moet de monitor dat wel aan kunnen, eentje die direct naar 30Hz gaat wil je niet.

Dat is normaal wel te overriden, zie bijvoorbeeld: Geen 3440x1440 op ultrawide. Maar geen garanties dus dat het echt plug en play is.

• Sissors
  • Niet online
The_Doman schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:09:
[...]

Volgende de specs haal je dan niet de maximale/optimale resolutie:

Google: ideacentre 510 15ICK Specs PDF

[...]

Je zal dan een extra (eenvoudige) videokaart moeten plaatsen om hogere/betere resoluties/aansluitingen te kunnen gebruiken.
Dat zou echt idioot zijn, maar het staat er inderdaad wel. Voor TS de vraag op welke resolutie en refresh rate zijn monitoren nu draaien. Want als die gewoon op 60Hz nu draaien klopt die tabel niet.

• Naalroc
SinergyX schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:08:
Maar hoe heb jij die 2 nu aangesloten? Zover ik zie over deze Lenovo, heeft hij 1 HDMI en 1 VGA, ik neem aan dat ze je zo ook hebt aangesloten? De grootte van het scherm is niet zozeer de issue, maar de resolutie van het scherm.
https://psref.lenovo.com/...centre_510_15ICK_Spec.PDF

Voor de 630 lijk je HDMI toch beperkt te zijn op 1080, weet niet wat die 27" draait wat je nu hebt, maar voor je nieuwe 34" lijkt het op HDMI niet haalbaar te zijn, dat je dan toch mogelijk een losse videokaart moet gaan gebruiken om hogere resolutie aan te sturen, 34GN850 heeft bv geen VGA aansluiting meer, enkel displayport en HDMI.
Die 27"monitor is de 273V7QDAB van Philips, die ik gelijk met de PC nieuw heb gekocht, spec. hier:
https://www.philips.nl/c-p/273V7QDAB_00/full-hd-lcd-monitor
Ik heb idd 1 oudere Philips op VGA aangesloten, en deze op HDMI. Bij de spe.s staat het volgende :
Maximale resolutie: 1920 x 1080 bij 75 Hz* *=bij HDMI.
Voor de PC staat dit in de spec."s: Intel UHD
Graphics 630 Integrated Shared 1x HDMI 1.4, 1x
VGA
1920x1080@24Hz(HDMI),
2048x1536@50Hz(VGA) DirectX 12

Als ik het goed begrijp is die resolutie dus onvoldoende voor een 34"scherm en moet er een video kaart bij in. Ik zie 3 afgeblinde 'poorten' op de achterkant van de PC, dus dat zou moeten kunnen, er zijn geen uitbreidingen door mij geplaatst. Graag advies betreffende een voldoende/passende videokaart, (merk/type) die mijn doel en haalt: dus niet voor gaming....

[ Voor 5% gewijzigd door Naalroc op 22-12-2025 13:55 ]

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan zou ik gewoon de laagste uit AMd of Nvidia series nemen met dacht 256MB, een rx550 gaat dacht 160 euro, maar die zou je tweedehands voor veel minder kunnen krijgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sissors
  • Niet online
Naalroc schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:51:
[...]

Die 27"monitor is de 273V7QDAB van Philips, die ik gelijk met de PC nieuw heb gekocht, spec. hier:
https://www.philips.nl/c-p/273V7QDAB_00/full-hd-lcd-monitor
Ik heb idd 1 oudere Philips op VGA aangesloten, en deze op HDMI. Bij de spe.s staat het volgende :
Maximale resolutie: 1920 x 1080 bij 75 Hz* *=bij HDMI.
Voor de PC staat dit in de spec."s: Intel UHD
Graphics 630 Integrated Shared 1x HDMI 1.4, 1x
VGA
1920x1080@24Hz(HDMI),
2048x1536@50Hz(VGA) DirectX 12

Als ik het goed begrijp is die resolutie dus onvoldoende voor een 34"scherm en moet er een video kaart bij in. Ik zie 3 afgeblinde 'poorten' op de achterkant van de PC, dus dat zou moeten kunnen, er zijn geen uitbreidingen door mij geplaatst. Graag advies betreffende een voldoende/passende videokaart, (merk/type) die mijn doel en haalt: dus niet voor gaming....
Kan je eerst op je desktop rechtermuisknop doen --> Beeldscherminstellingen. Iets naarbeneden scrollen, en dan de geavanceerde beeldscherminstellingen. Bovenin kan je de twee displays selecteren, en daaronder staat resolutie en verversingssnelheid. Welke waardes heb je daar?

• Naalroc
@Sissors Zie plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7I6vpEBijmXaymLo1crFWgibZSg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bVnmCdYgVeDQZwwPQMYDckFL.png?f=user_large

Hieruit kan ik de vernieuwings frequentie selecteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMj7jMGSq963FxT4kJnoa9REJww=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7NECLeMHwkuiiS84FraGLxGv.png?f=user_large

Dit is wat ik moest uitkiezen dacht ik.

• Sissors
  • Niet online
Naalroc schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:05:
@Sissors Zie plaatjes:
[Afbeelding]

Hieruit kan ik de vernieuwings frequentie selecteren:
[Afbeelding]

Dit is wat ik moest uitkiezen dacht ik.
En als je bovenin beeldscherm 1 kiest? Tenzij je zeker bent ervan dat dit de HDMI is.

• Naalroc
Ja dat is wel zeker, die andere is iets kleiner, en heeft de VGA aansluiting, maar zie hier, details zijn gelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szh-2WG11vsBnExjlxYsEtNNCXI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oSidydJhuESvEJXXYCMKxcKQ.png?f=user_large

• Sissors
  • Niet online
Dan is de conclusie dat die informatie pagina van Lenovo onzin is. Ik zou zelf dan gewoon de monitor kopen die je wil en het uitproberen, of hij uiteindelijk op 60Hz werkt of niet voorbij de 50Hz komt moet je dan zien. En je kan dan altijd zoals andere al noemde de goedkoopste GPU op V&A kopen en erin doen als plan B.

• Naalroc
Goed, dat gaan we dan maar doen, en eventueel, zoals @SinergyX ook al stelde, er een RX550 of zo bij kopen. er staat er momenteel ook 1 op MP, niet al te ver van mijn woonplaats.
Dank voor de vlotte hulp van allen!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:56

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Sissors schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:10:
eentje die direct naar 30Hz gaat wil je niet.
:?
Ik heb hier een oude kantoor Dell met 630 op een grote OLED 4K TV aangesloten, op 30Hz
en het beeld is prima, ook met youtube filmpjes kijken heb ik nooit het idee dat er mis is
Er is gewoon een groot onderscheid tussen gamen en niet-gamen.

weet het niet meer

Pagina: 1