Vraag

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-01 21:45
Op dit moment heb ik inmiddels meer dan 2jaar een nothing phone 2 in gebruik. Opzich nog een redelijk bruikbare telefoon. Maar zeker na de OS4 update merk ik dat ik toch langzaam geïrriteerd begin te raken aan het trager/ouder worden ervan.
Daarom ben ik opzoek gegaan naar een vervanger, waarbij ik aan wil geven dat ik het tof vind ik iets te hebben we met merendeel niet heeft (was een van de eerste OnePlus eigenaren, heb alle Nothing Phones gehad enz)
Nu heb ik op dit moment een shortlist van aantal mogelijke candidaten:
  • Google Pixel 10 pro
  • Motorola razr 60 ultra
  • Poco f8 ultra
(NP3 heeft ook op lijstje gestaan, maar die heeft mn vriendin al)
Die laatste 2 heb ik inmiddels om mee te spelen in huis gehaald, maar het blijft een lastige kwestie.
De razr is soort van "gewoon cool" en de Poco is rete snel en het geluid is ongekend goed

Om wat afwegingen mee te nemen, ik ben geen fotograaf maar wil wel mooie fotos (die paar die ik dan maak). Ik vind het erg prettig als een telefoon lekker snel is in het gebruik. Maar ik heb dan wel een hekel aan bloatware zoals op poco bijvoorbeeld.

Ik ben gewoon benieuwd naar jullie ongezouten meningen en afwegingen waarom ik welke zal moeten/kunnen kiezen.
Dus kom maar door met die adviezen enz

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:50
Met de Pixel en Poco heb je een 13 in een dozijn telefoon, en volgens mij wil je dat niet, dus dan blijft de Razr over.

Gaat het je echt om snelheid, Realme GT 8 Pro zit rond de Poco zonder de enorme bloatware.
Wil je iets bijzonders rond diezelfde snelle processor, kijk naar de Nubia Z80 Ultra, of iets gangbaarder de Honor Magic 8 Pro.
Of keer terug naar de vertrouwde OnePlus 15, daar zit ook een SD Elite gen 5 processor in.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:24

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Titel aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 04-01-2026 07:20 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Pimmetje651
swhnld schreef op zondag 4 januari 2026 @ 00:28:
Met de Pixel en Poco heb je een 13 in een dozijn telefoon, en volgens mij wil je dat niet, dus dan blijft de Razr over.

Gaat het je echt om snelheid, Realme GT 8 Pro zit rond de Poco zonder de enorme bloatware.
Wil je iets bijzonders rond diezelfde snelle processor, kijk naar de Nubia Z80 Ultra, of iets gangbaarder de Honor Magic 8 Pro.
Of keer terug naar de vertrouwde OnePlus 15, daar zit ook een SD Elite gen 5 processor in.
Thnx, ik vind het tof om iets te hebben wat een ander niet standaard heeft.
Vandaar ook Nothing enz.
Ik ga eens kijken naar je ideën !

• Pimmetje651

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:50
Als je de compatibiliteit check doet zie je meerdere banden niet ondersteund die hier gangbaar zijn. Dat kan dekking problemen geven dat je slecht internet hebt.

Je zou in het ervaringen topic van jou provider kunnen navragen wat de impact is, bijvoorbeeld het KPN topic lees je over netwerk updates en de antennekaart welje dekking geeft. Die mensen kunnen aangeven of de gemiste banden een probleem zijn: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Zelf zou ik voor 100 procent compatibiliteit gaan overigens, want werkt het mogelijk voldoende in Nederland zegt dat nog niets over je vakantie land.
Pagina: 1