Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
Vraag
Alle reacties
Op onderstaande pagina kun je de laatste versie voor Windows nog downloaden en deze dan in een Windows VM op je Mac laten draaien. (even het 'I can't download Harmony software on Windows' item selecteren en daar de .zip downloaden).Centropy schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:24:
Is er een platform wat de logitech harmony kan vervangen?
De software is op Mac niet te gebruiken dus ik kan de boel niet meer aanpassen.
Ik gebruik de Harmony Hub als enige nog in combi met mijn telefoon en dat werkt eigelijk nog prima tot je wat wilt aanpassen en er achter komt dat er geen software meer voor is op mac. Is het er voor windows nog wel?
Of is er een ander systeem waar ik al mijn av apparatuur mee kan aansturen (dus goeie IR blaster).
Tnx allot.
https://support.myharmony.com/en-us/download#legacy
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Heel erg bedankt! zou een Homey Pro het ook kunnen behalve dat die nog veel meer kan?Will_M schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:34:
[...]
Op onderstaande pagina kun je de laatste versie voor Windows nog downloaden en deze dan in een Windows VM op je Mac laten draaien. (even het 'I can't download Harmony software on Windows' item selecteren en daar de .zip downloaden).
[AB] Alternatieven voor Logitech Harmony
Ik heb deze er ff bijgedaan.
Misschien dat er users wat aan hebben.
Zelf heb ik ook gekeken naar de sofabaton en mogelijk de Switchbot.
De oude Logitech gebruiken met de tip hierboven ga ik nu ook maar overwegen.
Maar ik heb er twee inmiddels waarvan eentje met een goede accu, de ander is op.
Plus ze worden er niet knapper op met de jaren.
Ik heb deze er ff bijgedaan.
Misschien dat er users wat aan hebben.
Zelf heb ik ook gekeken naar de sofabaton en mogelijk de Switchbot.
De oude Logitech gebruiken met de tip hierboven ga ik nu ook maar overwegen.
Maar ik heb er twee inmiddels waarvan eentje met een goede accu, de ander is op.
Plus ze worden er niet knapper op met de jaren.
Ik ben lang geleden van Harmony overgestapt naar Home Assistant. Als je een beetje moderne AV apparatuur hebt dan ben je niet meer strikt afhankelijk van IR signalen. Hoewel Home Assistant ook IR blasters ondersteunt waarbij je remotes kan inleren. De meeste moderne apparatuur werkt via een Wifi of bedrade verbinding en laat zich keurig bedienen via een lokaal netwerk.
In de praktijk (althans hoe ik Harmony vroeger gebruikte) wil je één afstandsbediening met knoppen voor volume (receiver), zenderkeuze (media box) en TV controls. Zo'n dashboard is makkelijk te maken in Home Assistant en te gebruiken via hun mobiele app. Tweede use-case van de Harmony zijn de scenes. Ook die kun je met automations makkelijk in Home Assistant inregelen. Film kijken? Activeer de "Film Kijken" automation die de TV aanzet, receiver aanzet, TV op HDMI2 zet, geluid op een vast volume, etc...
Grote voordeel van Home Assistant is dat je de rest van je huis ook in de scenes kunt opnemen. Gordijnen dicht, lampen dimmen? Geen probleem als je dat ook geautomatiseerd wil hebben.
Niks slechts over Homey, de Homey Pro is vast een prima apparaat. Ik ben meer fan van Home Assistant, omdat je voor de helft van het geld van een Homey Pro een hele goede barebone mini-PC hebt waar Home Assistant prima op draait. Het ecosysteem van Home Assistant is vele malen groter dan van Homey waardoor je veel meer ondersteuning hebt voor hardware en veel meer plugins tot je beschikking hebt. Enige nadeel is dat Home Assistant niet zo plug en play is als Homey, je zult er wat tijd en liefde in moeten steken.
In de praktijk (althans hoe ik Harmony vroeger gebruikte) wil je één afstandsbediening met knoppen voor volume (receiver), zenderkeuze (media box) en TV controls. Zo'n dashboard is makkelijk te maken in Home Assistant en te gebruiken via hun mobiele app. Tweede use-case van de Harmony zijn de scenes. Ook die kun je met automations makkelijk in Home Assistant inregelen. Film kijken? Activeer de "Film Kijken" automation die de TV aanzet, receiver aanzet, TV op HDMI2 zet, geluid op een vast volume, etc...
Grote voordeel van Home Assistant is dat je de rest van je huis ook in de scenes kunt opnemen. Gordijnen dicht, lampen dimmen? Geen probleem als je dat ook geautomatiseerd wil hebben.
Niks slechts over Homey, de Homey Pro is vast een prima apparaat. Ik ben meer fan van Home Assistant, omdat je voor de helft van het geld van een Homey Pro een hele goede barebone mini-PC hebt waar Home Assistant prima op draait. Het ecosysteem van Home Assistant is vele malen groter dan van Homey waardoor je veel meer ondersteuning hebt voor hardware en veel meer plugins tot je beschikking hebt. Enige nadeel is dat Home Assistant niet zo plug en play is als Homey, je zult er wat tijd en liefde in moeten steken.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Werkt prima op Mac hoor, gewoon Harmony Desktop.Centropy schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:24:
Is er een platform wat de logitech harmony kan vervangen?
De software is op Mac niet te gebruiken dus ik kan de boel niet meer aanpassen.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Mijn Logitech Harmony One werkte nog steeds met software op de Mac. Paar maanden geleden nog geprobeerd. Ik moest echter wel de Harmony One Plus versie ergens instellen in plaats van de de Harmony One. Zou dat ook voor de Harmony Hub gelden?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Om de Harmon touch te bewerken word ik doorverwezen naar de appstore voor een Android of Ios app en is de Harmony greyed out helaas.Microkid schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:52:
[...]
Werkt prima op Mac hoor, gewoon Harmony Desktop.
Ik vindt home assistant dan weer te veel werk en zoveel ga ik niet automatiseren. Dus kijk dan eerder naar een Homey
Jammer de software draait niet op Windows ARM, ben het bokje....Will_M schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:34:
[...]
Op onderstaande pagina kun je de laatste versie voor Windows nog downloaden en deze dan in een Windows VM op je Mac laten draaien. (even het 'I can't download Harmony software on Windows' item selecteren en daar de .zip downloaden).
Ik loop hier thuis ook telkens tegen dat soort 'ellende' aan met m'n privé Macbook Air met een M4 processor en om nou m'n zakelijke Windows laptop van 't werk overal voor in te gaan zetten is ook weer zoiets (machinetje mag niet eens buiten z'n eigen vLAN komen op m'n thuisnetwerk). Heb nog wel een Macbook Pro (Early 20215) liggen met een Intel processor.... Misschien daar maar eens Windows op gaan draaien.Centropy schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:23:
[...]
Jammer de software draait niet op Windows ARM, ben het bokje....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nou ik ben in het diepe gesprongen en heb een SofaBaton X2 besteld.
Schijnt een waardige opvolger te zijn. Als mensen daar wat van willen horen van mij dan even aangeven dan zal ik dat posten. Fijne jaarwisseling!
Schijnt een waardige opvolger te zijn. Als mensen daar wat van willen horen van mij dan even aangeven dan zal ik dat posten. Fijne jaarwisseling!
Ik hoor graag je ervaring met de Sofabaton, mijn Harmony remote heeft knopen die niet meer goed werken, dus ik heb ook een vervanger nodig. Ik had mijn oog ook laten vallen op de Sofabaton, maar lees er wisselende ervaringen over en vind het dan toch net te duur om ‘even te proberen’…Centropy schreef op woensdag 31 december 2025 @ 17:41:
Nou ik ben in het diepe gesprongen en heb een SofaBaton X2 besteld.
Ik ben ook benieuwd of je alles goed geprogrammeerd krijgt.
Pagina: 1