Verkopen via een online makelaar? Meningen? Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-12 21:33
In de huidige markt en mijn omgeving worden vaak al woningen binnen 2 weken verkocht, waarbij er al biedingen komen zonder bezichtiging, volgens enkele makelaars die al zijn langsgeweest als kennismaking. Één wist mij te vertellen dat er bij hem al 30 mensen op een woning wachten in mijn buurt, of dit zo is weet ik niet, dit kan met zo goed een verkoop praatje zijn.

Ik vraag mij af of het handig is om een online makelaar te kiezen, deze zijn vaak 3 a 4 keer goedkoper, waarbij je dan een vaste prijs hebt, rond de 1500 euro, waarbij je de bezichtigingen zelf doet. De makelaar maakt dan foto's, gaat het huis inmeten en zet het huis op Funda met passende tekst, jullie kennen het wel.

Zelf weet je weer over je eigen woning en ik heb geen problemen om mijn huis te laten zien aan potentiële kopers. Word dit algemeen als prettig erdoor door kopers, of juist storend?

Ik ben eigenlijk heel benieuwd of dit een verstandige keuze is? Wat ga ik missen als ik het via een online makelaar doe en niet via één die je alles uit handen neemt?

[ Voor 5% gewijzigd door Ferio op 27-12-2025 18:12 ]

Alle reacties

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-12 19:40
Ja als koper heel erg goed. Online makelaar heeft de verkoper een boel geld gekost.

Het zijn partijen die leven bij de gratie van snelle omloop waarbij de prijs niet uitmaakt. Er is geen stimulans en ook geen lokale reputatie waar ze zich zorgen over hoeven te maken.

[ Voor 54% gewijzigd door Tillumen op 27-12-2025 18:12 ]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:45
Je kunt diverse ervaringen hier lezen: Ervaringen met het verkopen van je woning

En vanuit kopers oogpunt: Ervaring met huis kopen - Deel 8

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:20
Dus, je wilt 5k besparen, dat is veel geld, maar hoeveel is je huis ongeveer waard?
Een beetje makelaar zorgt voor net wat hogere boden, maar ook dat is erg afhankelijk van waarde woning. Op een woning van 100.000 WOZ gaat niemand 150.000 bieden. MAar op een woning met 400.000 WOZ is 450.000 bieden heel normaal.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:57
Ferio schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 18:05:
Ik ben eigenlijk heel benieuwd of dit een verstandige keuze is? Wat ga ik missen als ik het via een online makelaar doe en niet via één die je alles uit handen neemt?
Vrije tijd / inkomsten van je reguliere werk

Spel en typfouten voorbehouden

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-12 19:21

Fe2O3

Ja das roest

Makelaars zien woningen die op funda gaan komen. Vandaar dat een aankoopmakelaar nodig is in sommige regio's of dat er al biedingen zijn.

Gezien jou lokale situatie lijkt me de online optie wel iets, als ze tenslotte al in de rij staan zal het ook wel rap gaan.

Dum de dum

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:51

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zou zeggen zoek een woning op die te koop staat via Makelaarsland, laat je rondleiden door de eigenaar en dan snap je waarom je nooit moet kiezen voor een goedkope internet makelaar.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Pagina: 1