Nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• dthomas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:30
Wat ga je met je laptop doen?
eigenlijk van alles wat, redelijk zware games,games, DJ-en, AI gebruiken, vaak in combinatie

Wat is je budget?
ongeveer 3000 euro. De bedoeling is dat de laptop wel een tijd meegaat

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
dat moet wel mogelijk zijn, maar meestal is dat wel naar een plek waar ik gewoon kan opladen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
ik heb 2 opties gevonden, waarvan de 1 bij Coolblue, en de ander bij Azety. Die van coolblue is stuk goedkoper, en heeft een kleinere SSD, een grotere is makkelijk maar niet noodzakelijk. Misschien gek, maar Coolblue is een winkel waar je van alles kan kopen, terwijl Azerty een computerzaak is, en voor mijn (al dan niet terechte ) gevoel, toch beter wat wat een laptop waard moet zijn (waar voor je geld).
De computer koop ik op de zaak, dus is de absolute prijs niet het belangrijkste argument, maar wel de levensduur en de waarde voor zijn geld
het betreft de HP Omen Max 16-ak0995nd en de ASUS ROG Zephyrus G14 GA403WW-QS075W
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1LaptopsASUS ROG Zephyrus G14 GA403WW-QS075W€ 3.399,-€ 3.399,-
1LaptopsHP Omen Max 16-ak0995nd€ 2.899,-€ 2.899,-
Totaal€ 6.298,-
graag jullie ideeen f misschien betere opties ?

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:30
Ik zou zo’n dure laptop niet voor djen kopen. Het zal niet de eerste keer zijn dat er een drankje invalt. Welke dj software gebruik je? Serato, traktor of rekordbox?

• dthomas
rekordbox, en dan in zijn volle glorie. Vooral als ik veel muziek laat inlezen, vind ik een snellere laptop el prettig, terwijl ik ondertussen spellen speel :)

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:30
dthomas schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 14:53:
rekordbox, en dan in zijn volle glorie. Vooral als ik veel muziek laat inlezen, vind ik een snellere laptop el prettig, terwijl ik ondertussen spellen speel :)
Ehh ja ok. Succes :)

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Is er een reden dat je specifiek een laptop nodig hebt voor dit zware werk? Ik vind het relatief altijd zo duur wat je krijgt.

Als je een degelijke desktop bouwt voor €2500 kun je met een simpele laptop die remote toegang heeft tot die desktop heeft alles op afstand doen wat je wil, met het voordeel dat je betere hardware krijgt en thuis gewoon lekker een groot scherm beschikbaar.

youtube.com/@hisrep

• dthomas
DeNachtwacht schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 15:00:
Is er een reden dat je specifiek een laptop nodig hebt voor dit zware werk? Ik vind het relatief altijd zo duur wat je krijgt.

Als je een degelijke desktop bouwt voor €2500 kun je met een simpele laptop die remote toegang heeft tot die desktop heeft alles op afstand doen wat je wil, met het voordeel dat je betere hardware krijgt en thuis gewoon lekker een groot scherm beschikbaar.
Ben ik helemaal met je eens, alleen mijn vrouw wilt geen computer met scherm in de woonkamer, dus die staat in de computer kamer, maar vind het wel gezellig als ik gewoon in de kamer zit, terwijl zij tv kijkt, en ik op de laptop werk

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:27
nadeel is van eigenlijk alle gaming laptops,ze maken lawaai,is dat geen probleem?
Zeker in de woonkamer kan dat toch lastig zijn, 40 db en meer is geen uitzondering belast en dat is best veel zeker als je vrouw bv tv kijkt

verder is bv de aus een kleiner formaat,wat ook niet helpt bij wamte,geluid ect

Verder worden ze ook eigenlijk allemaal wel erg warm ,zeker met die hardware.
Een desktop zo niet kleiner zal obsuluut stiller en koeler zijn

Verder zijn die 2 laptops totaal verscvhillend, de 1 heeft een 1920x1200 scherm en de ander een 2800x1800,wat groot verschil is.

[ Voor 22% gewijzigd door freaky35 op 27-12-2025 15:59 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
dthomas schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 15:05:
[...]

Ben ik helemaal met je eens, alleen mijn vrouw wilt geen computer met scherm in de woonkamer, dus die staat in de computer kamer, maar vind het wel gezellig als ik gewoon in de kamer zit, terwijl zij tv kijkt, en ik op de laptop werk
Wat @DeNachtwacht voorstelt lost dat precies op: koop voor €2500 een computer die veel sneller/beter is dan welke laptop van €3000-3500 dan ook, en koop er een losse laptop van €500-1000 bij.

Met die laptop kan je in de huiskamer zitten, en via remote desktop kan je je vaste computer aansturen/gebruiken.

The devil is in the details.

• dthomas
Hahn schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 15:57:
[...]

Wat @DeNachtwacht voorstelt lost dat precies op: koop voor €2500 een computer die veel sneller/beter is dan welke laptop van €3000-3500 dan ook, en koop er een losse laptop van €500-1000 bij.

Met die laptop kan je in de huiskamer zitten, en via remote desktop kan je je vaste computer aansturen/gebruiken.
zo had ik nog niet gedacht, mag ik hier om een voorbeeld vragen? (ben geen zelfbuilder) of is dat niet mogelijk in deze topic ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
dthomas schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 16:06:
[...]

zo had ik nog niet gedacht, mag ik hier om een voorbeeld vragen? (ben geen zelfbuilder) of is dat niet mogelijk in deze topic ?
Als je voor een desktop ipv laptop wilt gaan, dan kan je via 'Rapporteer' vragen of dit topic verplaatst kan worden. Maar dan is het goed om eerst een eigen voorzet te doen, zie: Voorbeeldtopic Desktop koopadvies

The devil is in the details.

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-01 20:45
dthomas schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 15:05:
[...]

ik gebruik al tijden Moonlight en Sunshine om thuis te streamen naar ongeveer elk apparaat. Desktop ligt lekker koel in de kelder ;)

dan heb je eigenlijk alleen een 'simpel' scherm met toetsenbord / controller om naar toe te streamen. (of tablet, Apple TV etc )
Pagina: 1