Hey iedereen,
Ik zit met het dilemma of ik mijn dak verder vol leg met zonnepanelen of niet.
Het is een nieuwbouw van dit jaar, ( opgeleverd 14 november, verhuisd 24 november ) waar reeds 16 zonnepanelen van 450wp op liggen, ( 8 ZO 152°, 8 ZW 232° ), omvormer is 6000 watt.
Het huis heeft een piramidedak dus 4 gelijke dakvlakken voor maximaal 8 panelen per vlak. Dakhelling is 35°
Schaduw is langs geen enkele kant aanwezig. Huizen rondom zijn 2 verdiepen met plat dak.
Zouden jullie nog panelen bijleggen op NO 52°en NW 322°, Zoja hoeveel?
Ik heb een 3 fase, 22kw aansluiting.
Tevens reeds 2 x HomeWizard thuisbatterij om wat eigen stroom op te vangen. Ik krijg deze nu niet vol met hele dag zon door warmtepomp.
Wartepomp voor verwarming en water aanwezig.
Nog geen elektrische auto maar zal binnen afzienbare termijn ook gebeuren.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Ik zit met het dilemma of ik mijn dak verder vol leg met zonnepanelen of niet.
Het is een nieuwbouw van dit jaar, ( opgeleverd 14 november, verhuisd 24 november ) waar reeds 16 zonnepanelen van 450wp op liggen, ( 8 ZO 152°, 8 ZW 232° ), omvormer is 6000 watt.
Het huis heeft een piramidedak dus 4 gelijke dakvlakken voor maximaal 8 panelen per vlak. Dakhelling is 35°
Schaduw is langs geen enkele kant aanwezig. Huizen rondom zijn 2 verdiepen met plat dak.
Zouden jullie nog panelen bijleggen op NO 52°en NW 322°, Zoja hoeveel?
Ik heb een 3 fase, 22kw aansluiting.
Tevens reeds 2 x HomeWizard thuisbatterij om wat eigen stroom op te vangen. Ik krijg deze nu niet vol met hele dag zon door warmtepomp.
Wartepomp voor verwarming en water aanwezig.
Nog geen elektrische auto maar zal binnen afzienbare termijn ook gebeuren.
Alvast bedankt voor jullie advies.
:strip_exif()/f/image/Lb72knaoCQRk8ZGk72NKTlss.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JcjG1v7eHStXjCl2BrrREvTV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rLWbIbHHJFNWb0gKGrz96osq.jpg?f=fotoalbum_large)