• gpon
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 14-01 10:30
Titel klinkt misschien vaag maar ik wil beter inzage krijgen in mijn inkomsten en uitgaven. Nu zijn er al reeds talloze standalone tools die werken met het importeren van afschriften maar ik ben opzoek naar een dienst die dit realtime doet en onderdeel uitmaakt van het betaalpakket.

ING heeft bijvoorbeeld “inzicht” maar is vrij basaal vergeleken met sommige banken in het buitenland die realtime charts en diagrammen laten zien.

Probleem is momenteel dat veel betalingen nog worden ingedeeld in de verkeerde categorie en dat het alsnog veel handmatig werk is om dit in de juiste potjes te categoriseren. Komt bij dat sommige banken erg weinig investeren in hun apps waardoor er een hoop potentie verloren gaat.

https://howmuch.net/artic...average-american-spending

Weten jullie welke banken met hun betaalpakketten het meest voorop lopen als het gaat om het visueel inzichtelijk maken van inkomsten en uitgaven en slimme AI gebruiken om begunstigde in de juiste categorie te plaatsen?

Ik ben terughoudend met externe diensten, vooral als het gaat om privacy is dit een risico dus wil liever dat de analyse onderdeel uitmaakt van het betaalpakket van de bank.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ken alleen de ABN, ING en Rabo, elk zijn vrij simpel al lijkt Rabo wel iets meer op 'AI' te gaan zetten. Maar ik heb het idee dat ze geen een echt uitgebreid systeem hebben, simpel omdat er andere bedrijven het simpelweg al doen. Het is best raar, Rabobank had bv goeie 10 jaar geleden nog dat 'widget' systeem op telebankieren, die was toen best visueel ingesteld maar daar is nu niets meer van terug te vinden.

Daarom zie ik weinig gemiste potentie vanuit de banken, die laten het gewoon over aan de vele externe pakketten, ze zullen zelf wel weten of er van de huidige opties uberhaubt gebruik wordt gemaakt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33
Is het doel om inzicht te krijgen of om te budgetteren?

Voor dat laatste is excel meer dan genoeg.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:16
Hoe gedetailleerd wil je het hebben?

Zelf werk ik met potjes op m'n spaarrekening. Alle vasten lasten worden met automatische incasso betaald en hebben een potje op de spaarrekening met als doelbedrag de maandelijkse betaling. Op payday vul ik al die potjes en die boek ik terug naar de betaalrekening op de dag van de incasso. Het bedrag dat overblijft op de betaalrekening kan opgemaakt worden aan wat ik maar wil, al moet dat ook gebruikt worden voor boodschappen en benzine.
Potje leeg? Vaste last is betaald. Potje nog vol? Vaste last moet nog komen. Het saldo van de lopende rekening is wat ik nog vrij kan spenderen tot de volgende payday. Voor mij is dat een hele simpele manier om in 1 oogopslag enorm veel overzicht te hebben en dat waar en wanneer dan ook. Je hoeft immers alleen je bankapp even te openen.

• gpon
Bossie schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 03:32:
Is het doel om inzicht te krijgen of om te budgetteren?

Voor dat laatste is excel meer dan genoeg.
Gaat mij echt om realtime visueel inzicht.

• gpon
Vld1989 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:29:
Hoe gedetailleerd wil je het hebben?

Zelf werk ik met potjes op m'n spaarrekening. Alle vasten lasten worden met automatische incasso betaald en hebben een potje op de spaarrekening met als doelbedrag de maandelijkse betaling. Op payday vul ik al die potjes en die boek ik terug naar de betaalrekening op de dag van de incasso. Het bedrag dat overblijft op de betaalrekening kan opgemaakt worden aan wat ik maar wil, al moet dat ook gebruikt worden voor boodschappen en benzine.
Potje leeg? Vaste last is betaald. Potje nog vol? Vaste last moet nog komen. Het saldo van de lopende rekening is wat ik nog vrij kan spenderen tot de volgende payday. Voor mij is dat een hele simpele manier om in 1 oogopslag enorm veel overzicht te hebben en dat waar en wanneer dan ook. Je hoeft immers alleen je bankapp even te openen.
Waarschijnlijk gebruik je bunq? Online doen ze het inderdaad wat beter maar scoren ze slecht als het gaat om privacy. Dus die bank vermijd ik liever.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:57
Het grote "Firefly III" topic
Firefly een optie? Is niet geheel real time maar kun je zelf hosten dus geen probleem met privacy

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:16
gpon schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 14:23:
[...]
Waarschijnlijk gebruik je bunq? Online doen ze het inderdaad wat beter maar scoren ze slecht als het gaat om privacy. Dus die bank vermijd ik liever.
Ik zit bij de ASN, dus gewoon een "traditionele" bank. Heb ook gewoon maar 1 betaalrekening en 1 spaarrekening, dus wat dat betreft niks spannends.

[ Voor 3% gewijzigd door Vld1989 op 27-12-2025 14:55 ]

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 17:16
Het is al genoemd en ik denk ook dat excel de meeste flexibiliteit geeft voor wat jij wil doen. Wachten tot iemand iets maakt wat precies doet wat jij nodig hebt is zonde van de tijd. Als je alle transacties hebt geïmporteerd kan je in no time alle dwarsdoorsnedes maken die je wilt. Zolang banken transacties waar bijvoorbeeld parking of parkeren in staat niet herkennen als een betaling voor een parkeerplaats kan je nog heel lang wachten op een standaard service die goed genoeg is.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33
gpon schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 14:21:
[...]
Gaat mij echt om realtime visueel inzicht.
Visueel inzicht kan ik inkomen, maar realtime ??
Of heb je dagelijks 100+ transacties

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1