Carplay beter laten functioneren

Pagina: 1
Acties:

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-12 23:01
Heb een auto uit 2023 met carplay ondersteuing, maar loop steeds vaker tegen het probleem aan dat hij draadloos vaker niet als wel werkt en bedraad doet ook soms moeilijk. Nu kan ik blijven terug gaan naar de dealer en telkens updates laten doen, maar is er niet iets als een dongle die gewoon werkt op het huidige systeem waarbij draadloos en bedraad carplay gewoon altijd werkt.

Ik zie een hoop dongles online, maar heb geen idee of dat ook werkt met systemen in auto's waar reeds carpay in zit, normaal gesproken zou het in mijn auto draadloos en bedraad werken, maar het is steeds minder betrouwbaar.

Is hier een oplossing voor, zodat ik van deze problemen af ben.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Misschien ook handig om merk en type erbij te zetten, want wellicht hebben medetweakers dezelfde auto en kennen ze het probleem….

Offtopic:
Mijn niet nader gespecificeerde auto uit 2025 heeft alleen draadloze carplay en die werkt, dus helaas ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
merk/type auto is idd handig. Ik heb zelf een Renault uit 2023 en dat mediasysteem is na een hoop updates ook nog niet helemaal top, maar juist het Carplay/Android Auto gedeelte werkt draadloos wel bijna altijd prima (wel paar keer gehad dat ie opeens de hele koppeling kwijt was).

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:03
snifrrr schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 16:05:
Heb een auto uit 2023 met carplay ondersteuing, maar loop steeds vaker tegen het probleem aan dat hij draadloos vaker niet als wel werkt en bedraad doet ook soms moeilijk. Nu kan ik blijven terug gaan naar de dealer en telkens updates laten doen, maar is er niet iets als een dongle die gewoon werkt op het huidige systeem waarbij draadloos en bedraad carplay gewoon altijd werkt.

Ik zie een hoop dongles online, maar heb geen idee of dat ook werkt met systemen in auto's waar reeds carpay in zit, normaal gesproken zou het in mijn auto draadloos en bedraad werken, maar het is steeds minder betrouwbaar.

Is hier een oplossing voor, zodat ik van deze problemen af ben.
De dongles die ik ken, zetten bedraad (usb) om in draadloos. Dit gaat dus niet helpen als bedraad ook slecht werkt.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-12 23:01
Gaat om een lynk en co 01 uit 2022

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10

talin

ES-MA

draai je ook Beta's qua iOS?
ik heb een 202 mini met een Chinees scherm die ook draadloos CarPlay doet, 1x gehad toen ik een beta iOS op m'n iPhone had dat de connectie soms niet wilde starten, BT uit en weer aan op de telefoon en alles werkte wel weer maar dat wil je niet.
Tegenwoordig alleen public iOS er op en nooit problemen.
maar ik hoor er genoeg met vooral nieuwe auto's die verbindingsproblemen hebben.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1