Dat zijn inderdaad ook opties waar ik over nagedacht heb. Ik heb even wat foto's bijgevoegd van de situatie. Het is niet wenselijk dit dicht te maken omdat het veel licht weg haalt. Zoals je ziet heb ik naast de warmtepomp al een wandje gemaakt waar de omvormer op gemonteerd is. Aan de andere kant van de warmtepomp (waar de oude omvormer hing) was niet genoeg ruimte.99ruud99 schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 09:18:
Kan je een "technische ruimte" maken van zeg 1.5 x 1.5 of 2 x 2 om de batterijen en omvormer heen, met ventilatie in het dak?
Dan heb je
1) de omvormer niet strak ingepakt, dus minder oververhitting.
2) meteen een ruimte waar later ook binnenunit WP kan plaatsen.
3) genoeg ventilatie via dak, zonder dat er geluidslek naar binnen is.
Dan geef je die wanden gewoon 20 cm steenwol en klaar is lunnie.
Hoge tonen gaan meestal door lucht, zware bromtonen kunnen wel goed door materiaal, je omschrijft een hoge toon, toch?
We hebben bewust gekozen om de installatieruimte 7 jaar geleden bij de bouw van de woning niet af te sluiten i.v.m. het licht. De warmtepomp en oude omvormer hebben we ook nooit last van gehad. Deze nieuwe omvormer maakt dusdanig veel lawaai bij het laden en ontladen dat je het beneden in de hal heel duidelijk kan horen. Het is gewoon teveel geluid voor een leefruimte.
:strip_exif()/f/image/lAppc7z9tdZ04mvGlySI8HDt.jpg?f=fotoalbum_large)