Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem wordt voornamelijk gebruikt voor gamen. Verder altijd 2e scherm open met veel tabbladen. Ik wil graag gamen in 1440, 144hz en wellicht nog later een 4k monitor kopen. Momenteel heb ik reeds een 144hz 1440p scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het systeem graag assembleren bij bijvoorbeeld Azerty of Megekko. Ik heb geen budget echt in gedachte maar ik denk max zo rond de 3.5k.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik deze pc:
Ik had eerst een 1070 en die heb ik paar jaar geleden geupgrade naar een 4070.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een eerste opzet gemaakt:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale wensen, het systeem moet goed passen en niet te veel lawaai maken.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Normaal klok ik mijn CPU altijd over via de standaard functies op het mobo. Dit ben ik weer van plan om tzt te doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een advies krijgen over de gekozen onderdelen. Ik heb altijd Intel/Nvidia combo gehad maar ik heb gezien dat AMD processors momenteel een stuk beter zijn. Past dit systeem een beetje? De kast ben ik nog niet overuit, alsmede de waterkoeling en soort GPU.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem wordt voornamelijk gebruikt voor gamen. Verder altijd 2e scherm open met veel tabbladen. Ik wil graag gamen in 1440, 144hz en wellicht nog later een 4k monitor kopen. Momenteel heb ik reeds een 144hz 1440p scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het systeem graag assembleren bij bijvoorbeeld Azerty of Megekko. Ik heb geen budget echt in gedachte maar ik denk max zo rond de 3.5k.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik deze pc:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-9700K Boxed (SRG15/SRELT) | € 369,20 | € 369,20 |
| 1 | Moederborden | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon AC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | INNO3D GeForce RTX 4070 Twin X2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 500D RGB SE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Casemodding | Corsair Lighting Node PRO (RGB Lighting Controller + 4 LED strips) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro Series H115i RGB Platinum | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Case fans | Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm | € 60,67 | € 60,67 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18 | € 253,50 | € 253,50 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne SSD's | Samsung 860 EVO 500GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne SSD's | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 395,60 | € 395,60 |
| Totaal | € 1.078,97 | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een eerste opzet gemaakt:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 449,- | € 449,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI | € 253,99 | € 253,99 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 5080 16G VENTUS 3X OC | € 1.099,- | € 1.099,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair iCUE LINK 3500X RGB, Zwart | € 163,73 | € 163,73 |
| 1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III Pro 360 | € 89,43 | € 89,43 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 459,- | € 459,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 122,33 | € 122,33 |
| 1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 310,- | € 310,- |
| Totaal | € 2.946,48 | |||
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale wensen, het systeem moet goed passen en niet te veel lawaai maken.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Normaal klok ik mijn CPU altijd over via de standaard functies op het mobo. Dit ben ik weer van plan om tzt te doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een advies krijgen over de gekozen onderdelen. Ik heb altijd Intel/Nvidia combo gehad maar ik heb gezien dat AMD processors momenteel een stuk beter zijn. Past dit systeem een beetje? De kast ben ik nog niet overuit, alsmede de waterkoeling en soort GPU.
Steam: Sneggel Origin: Waus82