31 Nederlandse Kamerleden betalen voor zichtbaarheid op X

Pagina: 1
Acties:
  • 579 views

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Artikel: review: 31 Nederlandse Kamerleden betalen voor zichtbaarheid op X
Auteur: @Imre Himmelbauer

"31 Nederlandse Kamerleden betalen voor zichtbaarheid op X"

De titel klopt niet want je schrijft zelf:
Van de 150 politici die nu in de Tweede Kamer zitten, hebben er 31 een blauw vinkje en betalen daarmee mogelijk voor X Premium.

Dich bis echt unne foëzen haas

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Het artikel gaat een beetje voorbij aan de volgende mogelijkheid:
  • Je kan een betaald account kan hebben - met alle features zoals "boost" voor meer exposure
  • Tegelijkertijd kan je het blauw vinkje uitzetten - zodat niemand weet dat je "boost" gekocht hebt
Hoe is dit meegenomen in het artikel?

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:02

Imre Himmelbauer

Redacteur
@slaay Ik benoem de armslag meermaals in de tekst. Het is daarom inderdaad wel passend om hem ook in de titel te benoemen. Ik pas het aan.

@localhost Ik zal die informatie nog in het artikel verwerken.

edit: volgens mij bestaat de mogelijkheid om je blauwe vinkje te verbergen sinds vorig jaar niet meer. Zie bijvoorbeeld dit artikel van TechCrunch.

[ Voor 38% gewijzigd door Imre Himmelbauer op 18-12-2025 09:58 ]

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:30
Waarom werd dit artikel eigenlijk geschreven? Dit past helemaal niet bij Tweakers.net. De niet uitgesproken gedachte achter dit artikel lijkt te zijn dat het niet ok is als politici betalen voor X omdat dit een besmet social media-platform zou zijn.

Gezien de reacties ben ik niet de enige die nogal mijn bedenkingen heeft over dit artikel.

• Romborum
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:17
Is het niet beter om dit nieuwsbericht niet als nieuws maar als column te plaatsen? *knip* En dat mag he. Zoveel nieuwsmedia hebben columns, die goed zijn voor discussie.

Overigens ben je wel gek als je als politicus niet betaald voor x premium, tenminste als je bereik wil. Als politicus wil je je kiezers kunnen bereiken. Zonder x premium lukt dit je alleen met heel extreme uitspraken. Kijk rond de verkiezingen eens naar de tv de ene na de andere betaalde reclamespot voor politieke partijen. Of wat denk je van de gratis reclame die midden en linkse politici bij de vele talkshows krijgen.

Kijk, stel dat politici X onder tafel betalen om hun posts extra bereik te geven, ja dan zou ik het nieuwsbericht begrijpen. Als je dat dan ook kan bewijzen, dan heb je een giga rel.

X premium is open voor iedereen ook voor ons normale stervelingen. Voor mij is bereik alleen niet zo belangrijk . Net zoals je op facebook en LinkedIn ook je posts tegen betaling beter kunt verspreiden. Komt daar ook nog een nieuwsbericht over?

[ Voor 2% gewijzigd door Orion84 op 18-12-2025 12:19 . Reden: Feedback graag zonder ongefundeerde persoonlijke beschuldigingen ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Romborum schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:38:
Is het niet beter om dit nieuwsbericht niet als nieuws maar als column te plaatsen?
Het is helemaal niet als nieuwsartikel geplaatst, maar als achtergrondartikel...

Virussen? Scan ze hier!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:10:
[...]

Het is helemaal niet als nieuwsartikel geplaatst, maar als achtergrondartikel...
Voor een achtergrondartikel is het wel oppervlakkig. Ik mis bronnen als experts, studies en/of historische context. Ook levert het artikel geen inzicht waarom de politici een premium account op X hebben.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Commentaar op de moderatie mag per DM aan het betreffende crewlid en off-topic reacties daar weer op kunnen beter in een topicreport. Een en ander schoongeveegd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En om te voorkomen dat er hier twee discussies parallel gaan lopen, stel ik voor dat we de rest bespreken in 31 Nederlandse Kamerleden betalen mogelijk voor…

Aangezien het specifieke punt dat door de topicstarter hier werd aangekaart is afgehandeld kan deze dan op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.