Spotify gebruiken in Tesla Model 3 zonder Premium Conn....?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• yhsper
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-01 10:45
Ik heb een vraag over muziek streaming in een standaard Tesla Model 3.

Kan je Spotify rechtstreeks op de wagen zelf gebruiken zonder Tesla Premium Connectivity, als je zelf al een Spotify-abonnement hebt?

De standaard Tesla Model 3 heeft geen FM- of DAB-radio, en ook geen Apple CarPlay of Android Auto.
Voor zover ik kan terugvinden, lijkt het alsof je €10 per maand moet betalen aan Tesla om überhaupt muziek te kunnen streamen in de wagen, wat ik eerlijk gezegd nogal bizar vind, aangezien ik al een eigen Spotify-abonnement heb.

Bluetooth via de gsm lukt wel, maar dat vind ik niet zo praktisch. Ik wil niet met mijn telefoon bezig zijn tijdens het rijden om van playlist te wisselen.

Klopt het dat Premium Connectivity hiervoor nodig is, of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via yhsper op 03-01-2026 11:50)

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Sebastiaan

....

een hotspot werkt ook, deze aan laten gaan op het moment dat je de auto start en dan werkt spotify prima.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Sebastiaan

....

een hotspot werkt ook, deze aan laten gaan op het moment dat je de auto start en dan werkt spotify prima.

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Op je telefoon kan je toch ook alleen via 4/5G buitenshuis naar spotify luisteren.
Dus omdat je spotify abonnement hebt moet jouw mobiele netwerk provider je maar gratis data geven voor spotify?

Naast dat je onbeperkt data abonnement van Tesla krijgt voor 10 euro p maand, krijg je ook nog andere diensten via dit abbonement.

Dus voor 10 euro p maand heb je een best goede deal.

ICE ICE Baby

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:59
Deze vraag hoort toch hier? Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:48
djmuggs schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 22:27:
Op je telefoon kan je toch ook alleen via 4/5G buitenshuis naar spotify luisteren.
Dus omdat je spotify abonnement hebt moet jouw mobiele netwerk provider je maar gratis data geven voor spotify?

Naast dat je onbeperkt data abonnement van Tesla krijgt voor 10 euro p maand, krijg je ook nog andere diensten via dit abbonement.

Dus voor 10 euro p maand heb je een best goede deal.
Wat is daarvan echt nuttig dan? Sinds dat Tesla gestopt is met het Tesla Spotify account zie ik geen meerwaarde meer. Heb hem sinds dien gecancelled.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:14

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Inspired schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:11:
[...]

Wat is daarvan echt nuttig dan? Sinds dat Tesla gestopt is met het Tesla Spotify account zie ik geen meerwaarde meer. Heb hem sinds dien gecancelled.
Als ik hem plat sla dan heb ik premium eigenlijk alleen voor het gemak en de sattelite weergegave (die standaard map vind ik geen porem, en met vakantie gebruiken wij de view regelmatig) met vakantie is het daarnaast de data wel lekker omdat de kids best wat data verstoken via het scherm achter.

Hoewel ik de remote functies van sentry etc. amper gebruik is het heel af en toe wel handig.

Nodig is het niet maar het geeft wel comfort en die 10 euro is ook de wereld niet.

De M3 /MY hebben in Europa toch ook een FM/DAB ontvanger?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:48
revolution-nl schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:37:
[...]

Als ik hem plat sla dan heb ik premium eigenlijk alleen voor het gemak en de sattelite weergegave (die standaard map vind ik geen porem, en met vakantie gebruiken wij de view regelmatig) met vakantie is het daarnaast de data wel lekker omdat de kids best wat data verstoken via het scherm achter.

Hoewel ik de remote functies van sentry etc. amper gebruik is het heel af en toe wel handig.

Nodig is het niet maar het geeft wel comfort en die 10 euro is ook de wereld niet.

Zeker de wereld niet maar vind value for money nu gewoon drie keer niks. Heb op de mobiel unlimited data. Dus op lange ritten hotspot aan. Ook gebruik ik op lange (buitenlandse) ritten ook sowieso Waze. Navi in de Tesla is ook niet top vind ik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:14

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Dan blijven er weinig redenen over inderdaad.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• twiet
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-01 11:11
[...]
Ja hoor, die hebben gewoon een FM en DAB ontvanger aan boord en die werkt prima.
(zelfs het overschakelen naar FM als DAB voor een zender wegvalt is naadloos, terwijl er vertraging zit in het DAB signaal)

• yhsper
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-01 10:45
[...]

Nou ja, die €10 is toch ook weer €120 extra per jaar, dus dat vind ik wel nog steeds veel. Maar ik lees hier ook dat hij in de EU toch met een DAB- en FM-ontvanger komt en dat je het kunt bypassen met een hotspot, dus dat klinkt dan wel niet verkeerd.
Pagina: 1