Dell heatsink zit los?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Ik heb een Dell inspiron 7506 waarvan door Dell de complete behuizing is vervangen.

Lang verhaal kort, de powerknop ging kapot bij de reparatie. Deze is vervolgens ook gemaakt.
Maar de technicus gaf aan dat ook de koeler en heatsink kapot zijn. Dell stuurde ik foto’s en ontdekte geen bijzonderheden. Ik wil eigenlijk de laptop niet opsturen zoals Dell wil want het is buiten de garantie en ik kan je niet 3 a 4 weken missen.

Omdat het al een hele soap is wil ik er nu zelf naar kijken. Ik zie geen bijzonderheden aan de koeler. Deze zit goed vast en draait netjes.

De aansluiting op de heatsink naar de ventilator zit wel los. Ik heb er een filmpje bij gedaan. Is dit normaal ? Ik zie geen schroefjes of afgebroken onderdelen.

Wel valt mij op dat als ik de drie schroefjes aan de scharnierzijde openmaakt de onderkant al wat open gaat staan. PS. de twee schroefjes van de CPU fan zitten er weer in, maar die had ik voor de video nog even losgemaakt om de fan te checken :)
YouTube: Heatsink dell

[ Voor 8% gewijzigd door Waypoint op 15-12-2025 20:43 ]

Alle reacties

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:43

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Video is niet beschikbaar.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Thnx voor het laten weten, hij moet het nu wel doen :P

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:22
Waypoint schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:21:
Omdat het al een hele soap is wil ik er nu zelf naar kijken. Ik zie geen bijzonderheden aan de koeler. Deze zit goed vast en draait netjes.

De aansluiting op de heatsink naar de ventilator zit wel los. Ik heb er een filmpje bij gedaan. Is dit normaal ? Ik zie geen schroefjes of afgebroken onderdelen.
Beetje apart wel misschien, meestal zit daaroverheen een stuk (laptop) tape/adekking voor betere airflow koeling.
Zolang de heat-pipe in orde is, niet gedeukt, en de koeling goed werkt zie ik geen echt probleem?

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
The_Doman schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:03:
[...]

Beetje apart wel misschien, meestal zit daaroverheen een stuk (laptop) tape/adekking voor betere airflow koeling.
Zolang de heat-pipe in orde is, niet gedeukt, en de koeling goed werkt zie ik geen echt probleem?
Nee ik ook niet. Heeft het anders zin als ik er een stukje isolatietape (van de elektra) op plak?

Als de laptop te heet wordt schakelt hij sowieso vanzelf uit toch?

• The_Doman
Waypoint schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:26:
Nee ik ook niet. Heeft het anders zin als ik er een stukje isolatietape (van de elektra) op plak?
Zou eventueel kunnen mocht de koeling niet optimaal werken .
Misschien is het zo ontworpen dat de case de ventilator op zijn plaats/positie houd?
Zolang de laptop goed koelt, dus je de warmte afvoer goed kan voelen bij werkende ventilator, lijkt het mij allemaal ok.
Je kan wat CPU monitor tooltjes gebruiken om de temperaturen te bekijken.
Waypoint schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:26:
Als de laptop te heet wordt schakelt hij sowieso vanzelf uit toch?
Normaal gesproken gaan laptops dan de CPU snelheid terugbrengen (CPU throttle).
Veel moderne laptop zijn daar ook op ontworpen om dat te doen.
Maar hoge CPU temperaturen en bijkomend hinderlijk fan geluid wil ik helemaal niet bij laptops.

Misschien interessant om de CPU boost instellingen aan te passen:
Dell Latitude fan blijft constant draaien

• The_Doman
The_Doman schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:25:
Misschien is het zo ontworpen dat de case de ventilator op zijn plaats/positie houd?
Ik zie bij de afbeelding in dit topic ook geen tape zitten:
Dell Community: Inspiron 15 7506 2in1 how to improve cooling?
Pagina: 1