Quooker combi+ kapot, ook geen warm water van cv ketel meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rumu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:48
Goedendag,

Gisteren heeft mijn quooker combi + het begeven. Ik heb de mogelijke oplossingen doorlopen via de site van quooker, maar krijg 'm niet meer aan de praat.

Ik dacht dus dat ik doordat ik de + heb, ik gewoon warm water van mijn cv zou krijgen. Maar het water wordt niet warmer dan zeg 25 graden.

Moet ik iets afsluiten of opendraaien om warm water van de cv uit de kraan te krijgen?

Via de site en installatiehandleidingen kom ik niet verder.

Alvast bedankt voor de hulp.

Alle reacties

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De omschrijving "heeft het begeven" is wat vaag en algemeen.

Mogelijk is je mengventiel kapot, waardoor er bij je ketel-water van 60 graden koud water van 10 graden gemengd wordt en je lauw water krijgt.

Ik zou adviseren neem even contact op met Quooker. Hun support is best goed en kunnen je waarschijnlijk redelijk snel zeggen wat er precies aan de hand is.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• rumu
Ik heb ze al een bericht gestuurd. Gaat mij verder ook niet over de quooker. Dat wordt wel of niet opgelost.

Gaat mij erom dat ik zou mogen verwachten volgens mij dat ik gewoon warm water via de cv ketel heb.

Dat is op de bovenverdieping geen probleem, maar op de begane grond/de keuken wel.

Overigens is het water nu gewoon koud.

Ketel slaat overigens wel aan, dus er wordt wel een signaal naar de ketel gestuurd.

[ Voor 17% gewijzigd door rumu op 13-12-2025 14:43 ]

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:07
Is je Quooker hotfill?
Maw:
Word de Quooker gevuld met water vanuit de ketel?
In dat geval zul je nu de hele inhoud moeten doorspoelen voor je weer warm water krijgt...

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:34
rumu schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 14:42:

Gaat mij erom dat ik zou mogen verwachten volgens mij dat ik gewoon warm water via de cv ketel heb.

Dat is op de bovenverdieping geen probleem, maar op de begane grond/de keuken wel.
Zeg je hier nu dat je nergens meer warm water hebt in huis?

• Simple mind
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Een Quooker s nooit hotfill.

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:07
Euh...want?

• Simple mind
  • Nu online
De boiler wordt altijd met koud water gevuld. Ook bij de plus versies.
Kijk maar naar de installatieschema's van Quooker. Áls de rode leiding aanwezig is (de Combi+ dus) dan gaat die direct naar de kraan en niet naar de boiler.

[ Voor 53% gewijzigd door Simple mind op 13-12-2025 17:20 ]

• rumu
new_guy schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 16:51:
[...]

Zeg je hier nu dat je nergens meer warm water hebt in huis?
Nee, boven dus wel.

Beneden (de quooker) niet.

• rumu
Hier wat foto's. Misschien een paar keer hetzelfde, maar das hopelijk dan voor de duidelijkheid. In de filmpjes van Quooker zelf zie ik alleen maar aansluitingen voorbij komen waar er een rode en een zwarte draaiknop zichtbaar zijn (niet zijnde de mengkraan voor het regelen van de temperatuur van het water uit de Quooker zelf).

Misschien zien jullie een schroef die open of dicht gedraaid moet worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FHdXxGyd/IMG-0184.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L8YFVvts/IMG-0186.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MpMJYt7c/IMG-0190.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Hkc1t3wr/IMG-0191.jpg

• rumu
Goed, foto 1 is dus de koudwater aansluiting. Daar zit dus het probleem niet. Op foto 2 tm 4 zit het mengventiel. Zie bijgevoegde foto uit de handleiding die ik heb kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1z1pNKhS/IMG-0195.jpg

De grijze draaiknop rechts is om het water als de quooker zou werken warmer of minder warm water uit te laten stromen. Die staat bij mij op zijn warmst.

De rode + knop op de foto begrijp ik niet. Wat is dat? Kan geen verwijzing in de handleiding vinden.

Daarnaast blijven dan de koperkleurige moer en de gewone moer over zoals in de foto's op mijn eerdere post.

Logischerwijs verwacht ik dat ik hier ergens iets open of dicht moet zetten.

Wie o wie?

• rumu
Ok. Nog een foto uit de handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NGX2RHDB/IMG-0196.jpg

Ik vermoed dat de koperen moer op mijn eerste foto's de rode + knop in de tekening is.

Ik denk dat ik hier iets mee moet. Maar ik durf er niet zomaar aan te zitten.

• rumu
Heb ondertussen de boiler/het resevoir weer aangesloten en het kabeltje van de kraan eruit getrokken om niet gek van het knipperen te worden en toch warm water te hebben. Tot op heden.

Ben benieuwd of er nu iets fout zit bij mij of dat ik gewoon een van de twee bouten/moeren moet verdraaien om warm water van mijn cv leiding te krijgen.

• rumu
Kwam deze foto nog tegen:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/y6Fhg4tP/Scherm-afbeelding-2025-12-14-om-16-47-06.png

Welke moet ik hebben: A of C? Of zit daar het probleem niet...?

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:46

ericplan

5180 Wp PV

De gedachte van de Combi+ is dat de Quooker langzaamaan gevuld wordt met warm water van de CV. Op die manier heb je vrijwel onbeperkt warm water. Eerst opgewarmd door de Quooker, maar als je die leeggetapt hebt is er voldoende warm water geïmporteerd uit de CV en bovendien is het verwarmingselement van de Quooker ook op temperatuur.

Als jij, met een kapotte Quooker, toch warm water van je CV wil, dan moet je eerst zeven liter koud water uit de Combi+ tappen voordat je warm water krijgt. De Quooker moet immers eerst leeg.

A'dam PVOutput

• Simple mind
  • Nu online
Nogmaals: Quooker heeft geen hotfill.....
Dat zie je in de schema's al:1 aansluiting (koud) water in, 1 warm water uit en 1 kokend water uit.
Warm water in is er niet op de boiler.

[ Voor 70% gewijzigd door Simple mind op 14-12-2025 21:54 ]

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:35
Simple mind schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:28:
Nogmaals: Quooker heeft geen hotfill.....
Dat zie je in de schema's al:1 aansluiting (koud) water in, 1 warm water uit en 1 kokend water uit.
Warm water in is er niet op de boiler.
Klopt niet wat je zegt. Bij de combi+ is die aangesloten op de warm water van de cv zoals hierboven gezegd. Wij hebben zelf beneden geen cv leiding en alleen heet water uit de quooker tot het op is. Maar met de + kan het wel aangesloten worden op de warm water leiding.

Zie bijv hier: Quooker hotfill

[ Voor 14% gewijzigd door Pakhaas op 14-12-2025 22:35 ]

• Simple mind
  • Nu online
Klopt, maar dan word er warm water van de CV direct naar de kraan gestuurd door het mengventiel (mits de temperatuur hiervan hoog genoeg is). De Quooker levert vanaf dat moment geen warm water meer aan de kraan maar er gaat dan ook geen warm water naar de boiler. Dat kan gewoon niet.
Ik denk dat het daarom ook niet mogelijk is om warm water te tappen als de Quooker uitgeschakeld is en geen warm water meer bevat: het mengventiel mengt dan immers niks bij (van de CV warmwaterleiding) omdat er niks te mengen valt en daarom begint de CV ook niet.
Ofwel: als de Quooker defect is is er geen verschil in functionaliteit tussen de Combi en de Combi plus versie.
Maar laat Quooker zelf dat maar uitleggen aan TS.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:45

franssie

Save the albatross

@rumu maar dan kan je voor nu - tijdelijk- toch het hele Quoocker ding even bypassn en de heetwater aansluiting van de CV kachel direct op de kraan aansluiten?
Zo heb ik ook permanent heet en koud omgewisseld omdat ik gevaarlijk vind dat de hendel naar je toe heet is, dat doet geen enkele kraan behalve Quooker, lekker als je kinderen op bezoek hebt die een normale kraan gewend zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Simple mind
  • Nu online
Dat kan natuurlijk wél maar is ook een aardige klus denk ik. Het mengventiel moet er dan tussenuit.

[ Voor 24% gewijzigd door Simple mind op 15-12-2025 00:11 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:45

franssie

Save the albatross

Als het allemaal standaard slangetjes zijn, half uurtje als je weet wat je doet? Zonder stopkranen kost het meer tijd maar ik mag aannemen dat er eigenlijk geen keukens en badkamers) meer zijn zonder stopkranen aan de wand.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1