Spoilen met stijl

Pagina: 1
Acties:

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
1. Welk probleem ervaar je?

Als ik de spoiler-tag gebruik heeft het forum (denk ik?) de ongemakkelijke neiging om witregels voor en na de tags te verwijderen, waardoor er niet aan opmaak kan worden gedaan.

2. Waarom is dat een probleem?

Het maakt de wat langere posts in bijvoorbeeld het film- of serietopic snel onoverzichtelijk als er subtiel een of meerdere spoilers worden gebruikt.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?

Iedere keer. Zie bijvoorbeeld deze review in het filmtopic.

Ik zag dat @mefjoew er ook last van leek te hebben, maar of dat echt zo is laat ik aan hem over :)

Volgens mij heb ik het ook bij anderen gezien, maar dat is niet echt terug te vinden.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?

Enters voor en na de spoiler-tag toestaan en behouden, of de opmaak (style) van spoiler-tags aanpassen zodat het altijd overzichtelijk is.

Eerste heeft mijn voorkeur, maar misschien zijn er redenen om alsnog voor automatische opmaak te kiezen?

Dat zit wel Schnorr.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Stukfruit schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:23:
Volgens mij heb ik het ook bij anderen gezien, maar dat is niet echt terug te vinden.
Plus 1 :Y
Ik doe ook altijd 1 punt op een lege regel, om te voorkomen dat de spoiler tegen de voorgaande tekst aangeplakt zit. Daar struikelen mijn ogen over, omdat dat te dicht erop is. :+

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik begrijp alleen niet zo goed waarom er per se een witregel voor en na moet (als je nog tekst erna wilt zetten). Voor mij maakt het niet echt uit om zoiets tussen witregels te zetten, ik vind dat eerder juist irritant. De punt die je er nu voor en na zet, zijn juist weer extra irritant en het komt de leesbaarheid ook niet echt ten goede, imo.

• Stukfruit
  • Niet online
CH4OS schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:59:
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom er per se een witregel voor en na moet (als je nog tekst erna wilt zetten). Voor mij maakt het niet echt uit om zoiets tussen witregels te zetten, ik vind dat eerder juist irritant. De punt die je er nu voor en na zet, zijn juist weer extra irritant en het komt de leesbaarheid ook niet echt ten goede, imo.
Vraag het een DTP'er :)

Je wil dat tekst en blok visueel van elkaar gescheiden zijn omdat je dan makkelijker de tekst erboven en eronder kan lezen. Anders moeten je ogen meer "zoeken".

Dat de punt vervelend is ben ik met je eens. Daarom dit topic :)

Dat zit wel Schnorr.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:58
Stukfruit schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:23:
1. Welk probleem ervaar je?

Als ik de spoiler-tag gebruik heeft het forum (denk ik?) de ongemakkelijke neiging om witregels voor en na de tags te verwijderen, waardoor er niet aan opmaak kan worden gedaan.

2. Waarom is dat een probleem?

Het maakt de wat langere posts in bijvoorbeeld het film- of serietopic snel onoverzichtelijk als er subtiel een of meerdere spoilers worden gebruikt.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?

Iedere keer. Zie bijvoorbeeld deze review in het filmtopic.

Ik zag dat @mefjoew er ook last van leek te hebben, maar of dat echt zo is laat ik aan hem over :)

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?

Enters voor en na de spoiler-tag toestaan en behouden, of de opmaak (style) van spoiler-tags aanpassen zodat het altijd overzichtelijk is.

Eerste heeft mijn voorkeur, maar misschien zijn er redenen om alsnog voor automatische opmaak te kiezen?
Helemaal eens. Liep er inderdaad mee te worstelen in de post waaraan je refereert. Lukte me ook niet de opmaak beter te krijgen, dus toen maar geaccepteerd dat het is zoals het is :+

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Stukfruit schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 10:02:
[...]

Vraag het een DTP'er :)

Je wil dat tekst en blok visueel van elkaar gescheiden zijn omdat je dan makkelijker de tekst erboven en eronder kan lezen. Anders moeten je ogen meer "zoeken".

Dat de punt vervelend is ben ik met je eens. Daarom dit topic :)
Ik bedoel dus meer dat ik niet echt last heb van hetgeen je beschrijft, een complete witregel ervoor en erna toevoegen lijkt mij dan ook wel wat veel, wellicht is een halve witregel dan beter en voldoende, er is al behoorlijk wat witruimte verder, dat hoeft wat mij betreft echt niet nog meer te worden.

• Stukfruit
  • Niet online
CH4OS schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:04:
[...]
Ik bedoel dus meer dat ik niet echt last heb van hetgeen je beschrijft, een complete witregel ervoor en erna toevoegen lijkt mij dan ook wel wat veel, wellicht is een halve witregel dan beter en voldoende, er is al behoorlijk wat witruimte verder, dat hoeft wat mij betreft echt niet nog meer te worden.
Half is ook prima, als het maar gescheiden is.

Wat ook meespeelt is de tekst die erboven staat (en kan worden aangevuld). Die gaat volledig over in het normale deel van een reactie.

En als we dan toch bezig zijn: een inline spoiler zou ook wel cool zijn :P

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:46
Lukt dat niet met [ br ]?

En?

spoiler:
Even proberen.

Bedoel je dat?

Overzicht van UBB-codes:
De br-tag