Wijziging Wraak User Review - [Torac] [Elvir90]

Pagina: 1
Acties:

• Elvir90
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Goedenavond mods,
Ik heb zojuist de volgende wraakreview ontvangen: https://tweakers.net/aanbod/rating/1387584/

Afgelopen vrijdag heb ik de betreffende gebruiker een negatieve review gegeven, uitsluitend over het ontbreken van communicatie. De gebruiker reageerde niet op mijn eerste bod, evenmin op mijn reminder, echter liet hij vrijwel direct van zich horen na de review. Dit valt onder V&A artikel 35.F, waarin staat dat een negatieve review is toegestaan indien een gebruiker niet binnen 72 uur reageert.

Nadat ik de review had geplaatst, benaderde de gebruiker mij vrijwel direct met het verzoek deze te verwijderen. Toen ik vroeg op basis van welk artikel dit tegen de regels zou zijn, kon hij dit niet onderbouwen. Hij verwees enkel vaag naar “jurisprudentie”, zonder enige concrete passage. In de PB’s gaf ik meerdere keren aan dat mijn review puur ging over communicatie en binnen de regels valt.

Vervolgens verschuift de toon in de PB’s. De gebruiker geeft zelf aan dat hij “niet begrijpt hoe ik op 75 kom” en dat hij “niet op ongevraagde biedingen reageert”, waarmee hij feitelijk bevestigt dat hij bewust niet communiceerde. Daarna stuurt hij dat hij mijn review pas zal verwijderen zodra ik die van hem verwijder. Dat maakt de intentie duidelijk.

Zijn review is bovendien inhoudelijk losgekoppeld van het transactieverloop en draait uitsluitend om zijn persoonlijke mening over mijn bod, iets wat niet binnen het doel van een gebruikersreview valt. Hij bevestigt zelf: “die van mij blijft staan zolang die van jou staat”, waarmee het wraakkarakter benadrukt wordt.

Ik citeer de volledige PB’s hier niet in het openbaar, maar een mod mag deze uiteraard inzien. De context maakt duidelijk dat mijn review binnen artikel 35.F valt, en dat de review van de gebruiker uitsluitend als wraakreactie is geplaatst (35.E).