Vraag

• Bojo72
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:42
Hi,

is er iemand die dit probleem herkend?
4 jaar oude Philips Ambilight krijgt ineens een vastlopend beeld, wat veranderd in een grote gekleurde vlek.
Zo blijft het beeld een tijd vasthangen en ineens loopt het weer maar zijn steeds meer witte horizontale strepen in het beeld zichtbaar.
Alle stekkers er reeds uit en in gehad.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FoFWoi60PQc-0epPteZYOKZPgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8eaZd0RDgTsZpWGbTnQ1azB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNtK2rBwRMH5teuflUdbpPAkGGk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qt1PxI4wqXfuin43GsHq7c9g.jpg?f=user_large

[ Voor 46% gewijzigd door Bojo72 op 10-12-2025 20:01 ]

Beste antwoord (via Bojo72 op 12-12-2025 18:07)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:17

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Met een kluitje om je het riet in te sturen :) Eigenlijk alle winkels proberen je eerst af te poeieren, en de jouwe staat bekend als een winkel die het niet zo nauw neemt met consumentenrechten.

Er is hier op Tweakers een regel dat namen van winkels niet genoemd mogen worden, dus die zal ik na gaan leven en uit je bericht verwijderen.

Op basis van de prijsgegevens uit de pricewatch schat ik dat deze televisie meer dan €500 heeft gekost, wat op basis van de Uneto-VNI-tabel. Dat levert je 5 jaar garantie op. Daarmee kun je mee schermen en als het een beetje formeel speelt en laat zien dat je weet dat je rechten zijn, dan komen winkels meestal wel over de brug.

Alle reacties

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wil je het typenummer vermelden?

Moeilijk te zeggen of het het paneel of Tcon is, maar hoe dan ook is 'ie kapoet. Als de televisie 4 jaar oud is, heb je waarschijnlijk recht op wettelijke garantie, dus dat wordt sparren met de verkoper.

• Bojo72
Dank voor je reactie!
Typenummer is Philips 50PUS7805
Mail naar «winkelnaam» gestuurd, ze vroegen natuurlijk van alles te doen, dit gedaan, echter zonder resultaat.
Nu is het afwachten waar ze mee gaan komen.

[ Voor 14% gewijzigd door dmantione op 11-12-2025 23:22 ]

• Bojo72
Oh Typenummer is Philips 50PUS7805

Acties:
  • Beste antwoord

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Met een kluitje om je het riet in te sturen :) Eigenlijk alle winkels proberen je eerst af te poeieren, en de jouwe staat bekend als een winkel die het niet zo nauw neemt met consumentenrechten.

Er is hier op Tweakers een regel dat namen van winkels niet genoemd mogen worden, dus die zal ik na gaan leven en uit je bericht verwijderen.

Op basis van de prijsgegevens uit de pricewatch schat ik dat deze televisie meer dan €500 heeft gekost, wat op basis van de Uneto-VNI-tabel. Dat levert je 5 jaar garantie op. Daarmee kun je mee schermen en als het een beetje formeel speelt en laat zien dat je weet dat je rechten zijn, dan komen winkels meestal wel over de brug.

• Bojo72
Ow sorry wist niet dat er geen namen genoemd mogen worden. De tv heeft zelf 439 gekost echter 587 betaald, HMDI kabel erbij, 3 jaar garantie, plus tv installatie, wat achteraf gezien niet nodig was geweest, maar goed.
Vandaag reactie gehad en idd precies zoals je reeds voorspelde ;-)
Dit is hun bericht:

Goedemorgen,

Vervelend om te vernemen dat jouw televisie niet meer geheel naar behoren werkt. Ik kan hiervoor een serviceverzoek aanvragen. Houd er wel rekening mee dat de TV niet meer binnen de garantie valt.
Het reparatiebedrijf kan op afstand een prijsopgave opstellen, voor het laten herstellen van jouw televisie. Indien je akkoord gaat met de prijsopgave, zal het servicecenter contact met jou opnemen voor het verhelpen van de klacht. Om het serviceverzoek in werking te zetten ontvang ik graag de volgende informatie:
· Het serienummer van de televisie.
Deze staat op de achterkant van jouw televisie en/of in het menu.
· Op welk adres, telefoonnummer en e-mailadres mogen wij het serviceverzoek aanvragen?
Ik verneem het graag.

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:26
Bojo72 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 18:07:
Ow sorry wist niet dat er geen namen genoemd mogen worden. De tv heeft zelf 439 gekost echter 587 betaald, HMDI kabel erbij, 3 jaar extra garantie, plus tv installatie, wat achteraf gezien niet nodig was geweest, maar goed.
Vandaag reactie gehad en idd precies zoals je reeds voorspelde ;-)
Dit is hun bericht:

Goedemorgen,

Vervelend om te vernemen dat jouw televisie niet meer geheel naar behoren werkt. Ik kan hiervoor een serviceverzoek aanvragen. Houd er wel rekening mee dat de TV niet meer binnen de garantie valt.
Het reparatiebedrijf kan op afstand een prijsopgave opstellen, voor het laten herstellen van jouw televisie. Indien je akkoord gaat met de prijsopgave, zal het servicecenter contact met jou opnemen voor het verhelpen van de klacht. Om het serviceverzoek in werking te zetten ontvang ik graag de volgende informatie:
· Het serienummer van de televisie.
Deze staat op de achterkant van jouw televisie en/of in het menu.
· Op welk adres, telefoonnummer en e-mailadres mogen wij het serviceverzoek aanvragen?
Ik verneem het graag.
als je 3 jaar extra garantie hebt dan zit je toch nog goed, zou totaal op 5 jaar garantie komen

• Bojo72
Sorry dat heb ik verkeerd neergezet, dit staat er letterlijk is dus niet 3 jaar extra:
maar 3 jaar totaalservice aan huis en 3 jaar totaal pixelgarantie.
Pagina: 1