Installatie Windows update KB5066791

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:23
Mijn vraag
Ik probeer al enige tijd de update KB5066791 te installeren op mijn Windows 10 laptop. Helaas is dat tot nu toe niet gelukt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 laptop, ingeschreven voor de extended updates.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Handmatig de update gedownload vanuit de windows catalogus. Op 2 manieren proberen te installeren, eerst via de verkenner en vervolgens via een dos box met de opties /quiet/norestart. In beide gevallen geen reden waarom de installatie niet is geslaagd.
Daarnaast ook nog deze opties geprobeerd:
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
sfc /scannow
Helaas heeft dit ook niet geholpen. Heeft iemand nog een idee?

Alle reacties

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat zegt de eventviewer van Windows?

• Fonsz
TripleQ schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:53:
Wat zegt de eventviewer van Windows?
Installatiefout: de volgende update kan niet worden geïnstalleerd, foutcode 0x8024200B: KB5066791: Beveiligingsupdate voor Windows.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29

• Fonsz
Helaas zijn de problemen alleen maar groter geworden. Na een herstart is het pincode bestand is beschadigd geraakt, waardoor normaal inloggen ook niet meer lukt.
Daarnaast kan ik ook niet meer inloggen met een wachtwoord, dat herkent Windows niet meer. Dit lukt ook niet meer vanuit de veilige modus. Ik vrees dat een schone installatie de enige optie is die overblijft.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik heb hier recent ook zoiets gehad met een Windows 10 (ESU) test systeem welke ook eindeloos 0x8007000D gaf bij installeren van een update.
Uit nieuwsgierigheid toch van alles zitten proberen met DISM/Windows update resetten enz. maar zonder resultaat.
Een (offline) in-place repair installatie loste alles weer op zoals gewoonlijk:

0x80248007 fout bij windows update KB5031354
The_Doman schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:44:
Een In-place Upgrade/Repair doe ik ook liever offline zonder updates te downloaden.
Voordat je de repair/update poging start kan je ook nog even sfc /scannow en disk cleanup uitvoeren om zoveel mogelijk (update) restbestanden te verwijderen.
Fonsz schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:14:
Helaas zijn de problemen alleen maar groter geworden. Na een herstart is het pincode bestand is beschadigd geraakt, waardoor normaal inloggen ook niet meer lukt.
Daarnaast kan ik ook niet meer inloggen met een wachtwoord, dat herkent Windows niet meer. Dit lukt ook niet meer vanuit de veilige modus. Ik vrees dat een schone installatie de enige optie is die overblijft.
Je zou de account eventueel kunnen resetten naar een (tijdelijk) lokaal account:
Op de bekende Hiren’s BootCD PE staan tools op om een login te resetten:
Hiren’s BootCD PE: FAQ/HOWTO's

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29
Mijn ondervinding: je kan het via verschillende wegen proberen op te lossen
maar meestal is
The_Doman schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 19:24:
Een (offline) in-place repair installatie loste alles weer op zoals gewoonlijk
de snelste en makkelijkste weg
Pagina: 1