0x80248007 fout bij windows update KB5031354

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 18:07
Ik krijg sinds deze week constant de foutcode 0x80248007 bij het downloaden van update KB5031354. De foutcode komt in beeld na 10% downloaden. Daarna kun je het opnieuw proberen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Editie Windows 11 Pro
Versie 22H2
Installatiedatum ‎15-‎3-‎2023
Build van besturingssysteem 22621.2070
Ervaring Windows Feature Experience Pack 1000.22659.1000.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- trouble shooter op windows update
- deze stappen: Using System File Checker in Windows - Microsoft Support
- handmatige de update downloaden maar ook die mislukt

Beste antwoord (via SX-Superfly op 22-10-2023 15:42)

• Agrior
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:20
Lassie80 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:24:
...
De oplossing in de post hierboven werkt ook niet via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11. Of dien ik hier de stap 'Windows 11-schijfkopiebestand (ISO) downloaden' te volgen?
Inderdaad iso downloaden. Je klikt eerst gewoon een link naar de iso aan en daarna wordt je gevraagd een taal te selecteren. Kies dan je installatietaal (dat hoeft niet de taal te zijn die je nu hebt ingesteld, maar dus echt de taal van de iso destijds). Je download de iso dan, eenmaal gedownload dubbelklikken zodat hij mount. Dan de setup uitvoeren. Je krijgt dan de optie van programma's en bestanden behouden. Zie je alleen bestanden behouden, dan heb je de verkeerde iso geselecteerd (er staat daar dan ook een melding over onderin het venster).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:58
Kijk eens met DISM of de component store in orde is.

Start the command prompt als admin en voer het volgende commando uit:
code:
1
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth

Als de component store hersteld moet worden voer dan het volgende commando uit:
code:
1
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
Dank voor je reactie.

Ik heb de eerste code uitgevoerd en krijg als resultaat dat er niets hersteld hoeft te worden. De tweede code heb ik niet uitgevoerd. De update installeert helaas nog steeds niet.

C:\Windows\System32>DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.22621.1

Image Version: 10.0.22621.2070

[==========================100.0%==========================] No component store corruption detected.
The operation completed successfully.

[ Voor 51% gewijzigd door SX-Superfly op 15-10-2023 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
Kijk eens of de batch file van Windows 11 forums het probleem vlot kan trekken:
https://www.elevenforum.c...pdate-in-windows-11.3808/

Het script kan om de één of andere reden Windows Update Service niet stoppen. Stop deze voordat je de batch file uitvoert op de volgende manier:
Find the PID of WUAUSERV services under Services in Task Manager'

Then execute from an elevated command prompt:
code:
1
taskkill /f /pid <PID>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-04 17:48

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Anders eventueel een in-place upgrade uitvoeren via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agrior
Bedankt allen voor de tips. Ik zit ook met dit probleem. Ook het stoppen van de WUASERV en dan het script uitvoeren helpt niet. Nu nog de in-place upgrade proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agrior
Op deze manier is het voor mij gelukt. Bedankt. Duurde wel even en dacht eigenlijk dat het was vastgelopen maar het scherm was in standby gegaan :+ na nog een keer proberen en met wat meer geduld is het gelukt via in-place upgrade (iso downloaden in juiste taal anders kan je je programma's niet behouden, daarna mounten en het proces doorlopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie80
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-11-2024
ik krijg de update KB5031354 niet geïnstalleerd; foutmelding 0x80070002 is het resultaat., Ook niet na alle opties geprobeerd te hebben in onderstaande link:

https://ugetfix.com/ask/h...to-install-in-windows-11/

De oplossing in de post hierboven werkt ook niet via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11. Of dien ik hier de stap 'Windows 11-schijfkopiebestand (ISO) downloaden' te volgen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Agrior
Lassie80 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:24:
...
Inderdaad iso downloaden. Je klikt eerst gewoon een link naar de iso aan en daarna wordt je gevraagd een taal te selecteren. Kies dan je installatietaal (dat hoeft niet de taal te zijn die je nu hebt ingesteld, maar dus echt de taal van de iso destijds). Je download de iso dan, eenmaal gedownload dubbelklikken zodat hij mount. Dan de setup uitvoeren. Je krijgt dan de optie van programma's en bestanden behouden. Zie je alleen bestanden behouden, dan heb je de verkeerde iso geselecteerd (er staat daar dan ook een melding over onderin het venster).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie80
Agrior schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:54:
[...]

Dank voor het stappenplan.
Helaas blijft de setup hangen bij 'Updates downloaden - updates zoeken 46%' waarna het pop-up venster op een gegeven moment sluit.

Ik overweeg toch maar Systeemherstel nu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agrior
Lassie80 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:50:
[...]

Dank voor het stappenplan.
Helaas blijft de setup hangen bij 'Updates downloaden - updates zoeken 46%' waarna het pop-up venster op een gegeven moment sluit.

Ik overweeg toch maar Systeemherstel nu...
Dat is naar. Ergens in de setup kan je uitvinken om 't controleren op updates over te slaan. Voor zo ver ik weet heeft de iso de betreffende update al waar we problemen mee hebben. Wellicht dat het dan wel doorloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:10

The Executer

Lekker belangrijk!

En anders tijdelijk even alle verbindingen verbreken / stekkers eruit? Dan schiet hij zelf wel in een timeout gok ik zodat je vermoedelijk daarna verder kan.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:56
Lassie80 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:50:
Een In-place Upgrade/Repair doe ik ook liever offline zonder updates te downloaden.
Voordat je de repair/update poging start kan je ook nog even sfc /scannow en disk cleanup uitvoeren om zoveel mogelijk (update) restbestanden te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
EricJH schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:36:
Kijk eens of de batch file van Windows 11 forums het probleem vlot kan trekken:
https://www.elevenforum.c...pdate-in-windows-11.3808/

Het script kan om de één of andere reden Windows Update Service niet stoppen. Stop deze voordat je de batch file uitvoert op de volgende manier:

[...]
Ik probeer die code uit te voeren, maar dan krijg ik de melding dat die niet gevonden kan worden?

Via taakbeheer heb ik wel WUAUSERV kunnen vinden en stoppen. PID kan ik niet vinden in de lijst onder 'service'.

Vervolgens de batch file uitgevoerd en opnieuw opgestart... zonde resultaat. Ik blijf dezelfde melding krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SX-Superfly schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:12:
Via taakbeheer heb ik wel WUAUSERV kunnen vinden en stoppen. PID kan ik niet vinden in de lijst onder 'service'.
PID is het process ID, die vind je dus terug met de taskmanager.
Vervolgens de batch file uitgevoerd en opnieuw opgestart... zonde resultaat. Ik blijf dezelfde melding krijgen.
De batch-file heeft het pid nodig, zonder dat doet het niets. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
CH4OS schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:19:
[...]
PID is het process ID, die vind je dus terug met de taskmanager.

[...]
De batch-file heeft het pid nodig, zonder dat doet het niets. ;)
Dan heb ik het wel goed gedaan. De genoemde PID heb ik gestopt, daarna de batch file gestart. Die is tot het einde goed gegaan en daarna opnieuw opgestart. Zonder resultaat helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
Heb je de batch file als admin opgestart vraag ik me ineens af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
EricJH schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:04:
Heb je de batch file als admin opgestart vraag ik me ineens af?
Ja als admin opgestart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lassie80
The_Doman schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:44:
[...]

Een In-place Upgrade/Repair doe ik ook liever offline zonder updates te downloaden.
Voordat je de repair/update poging start kan je ook nog even sfc /scannow en disk cleanup uitvoeren om zoveel mogelijk (update) restbestanden te verwijderen.
Gelukt!
Eerst nog wat ruimte vrij gemaakt op de harde schijf, de scannow en cleanup acties gedaan en vervolgens het iso bestand offline z'n werk laten doen. Windows Update is nu weer helemaal bijgewerkt, inclusief de KB5031354 update.
Dank allen voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Ik ben op dit moment de iso aan het downloaden via de link die hierboven genoemd is.
Hierna ga ik de iso offline zijn werk laten doen (internet uit).
Maakt het nog uit dat ik Windows 11 pro heb?

[ Voor 4% gewijzigd door SX-Superfly op 22-10-2023 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:56
SX-Superfly schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:36:
Hier ga ik de iso offline zijn werk laten doen.
Maakt het nog uit dat ik Windows 11 pro heb?
Bij het starten van de setup van de ISO/USB zal de juiste Windows versie herkend worden.
Als alles goed gaat krijg je ook de melding dat alle apps/instellingen worden behouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SX-Superfly
Het is gelukt! Inclusief KB5031354!
Pagina: 1