Nieuwe slimme thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:11
ik heb al enige tijd problemen met mijn Honeywell Evohome. De interne batterij is brak en de oplaadunit functioneert niet goed. Tijd voor vervanging dus!

Ik heb de evohome ooit gekocht vanwege de zoneverwarming. Maar nooit gebruikt omdat het toch niet zo makkelijk was om de kranen te veranderen.
Misschien ooit nog in de toekomst maar dat denk ik eigenlijk niet.

Wat heb ik dan wel nodig?
- stabiele thermostaat
- wandmontage, dus geen losse unit. Gewoon op de kabeltjes waar nu de connector unit van evohome hangt.
- integratie met Home Assistant
- stabiele eigen app (als ik HA weer gesloopt heb)
- geen abonnement!
- opentherm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5snjOv8OPMzNp__D8l3LKOfKkEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8Bj2PrxVa7hNQE6wYIDDvpC.jpg?f=fotoalbum_large
Hier zou ik de nieuwe dus gewoon willen monteren. Geen losse unit meer.

Ik ben wel gecharmeerd van de Bosch Easycontrol, maar lees dat de servers daar niet zo stabiel zijn? Wat zijn tegenwoordig de betere opties?

Ik zie vooral weinig nieuwe systemen behalve de Tado. Die heeft echter een abonnement nodig.

Google Nest is ook niet echt nieuw en gevoelsmatig liever geen google. Tenzij het toch de beste optie blijkt.

What else?

Edit: Google Nest is niet meer lees ik.

[ Voor 31% gewijzigd door crimby op 06-12-2025 21:58 ]

Alle reacties

• Joost©
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01:01
Erg benieuwd, ben ook aan het kijken voor nieuwe opties.
Lees graag wat andere zeggen.

Google Nest werkt nog wel ondanks dat het niet meer verkocht wordt en support ooit zal eindigen. Hoop dat het functioneel blijft maar wie weet, zelf in ieder geval geen fan nadat ik heb ervaren dat een 1.5-2 graden afweiking als normaal wordt gezien door support.

Tado X lijkt degelijk, de basis features werken maar de meer geavanceerde leer programma's en automatische geofencing switching vereisen een abbonement. Kan je denk ik wel voor compenseren met HA.

Verder kijk ik nog naar Honeywell T6 en Bosch Smart Home Thermostaat 2.