Eindpunt ja, beginpunt zo niet bij de hand. De leiding start als ik het me goed herinner (heb zelf de foto niet van de leiding voordat de muur dichtgemaakt werd, Mrs. SkyR wel dus die zal ik bij haar opvragen) vlak boven de grond bij de originele leiding en overbrugt 2 verdiepingen (begane grond en bovenverdieping. Dus een afstand van een meter of 5 denk ik?djluc schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:52:
Heb je foto's van de situatie bij begin- en eindpunt van de leiding en de afstand?
Members only: foto
Hier een halve meter rechts van hangt de cv-ketel.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
@Sport_Life: hebben we wel overwogen in 2023, maar toen is de keuze door kosten toch uitgekomen op een cv-ketel, evt. in voorbereiding op hybride, omdat full electric toen voor ons niet te betalen was qua investering.
@targaryanwolf: gelukkig hebben we voor de bovenverdieping airco's wat wel helpt en beneden is het wat behelpen met 2 elektrische kacheltjes. Maar is inderdaad iets waar we op moeten letten.
Heel benieuwd wat er morgen uit de diagnose komt van de gasdrukregelaar door Rendo. De verschillende facetten maakt dat het er niet overzichtelijker op wordt. Ook omdat dus bij eerdere inspecties op de ketel door installateurs blijkbaar niemand de tijd heeft genomen om ook naar de gasdruk te kijken, althans, zo lijkt het. Dit had toch eerder aan het licht moeten komen...
@pman63 Dat is inderdaad ook raar. Het is tussen neus en lippen door een paar keer genoemd door installateurs, maar niemand die blijkbaar echt verder gekeken heeft dan 'storing, schoonmaken, en weer door'. We hebben van de partij die de nieuwe ketel het antwoord gehad dat de druk toen 31 was na plaatsing en voor ingebruikstelling. Maar volgens mij is dat ook niet goed?