Webcam compatible met Windows 11 geheugen integriteit

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views

Onderwerpen

• wkuiper
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-12 14:01
Met ijzeren regelmaat herinnert Windows 11 mij eraan dat ik mijn geheugen integriteit niet ingeschakeld heb.
De reden daarvoor is dat als ik dat doe, ik mijn webcam niet meer kan gebruiken. De driver voor die webcam is incompatible met Windows geheugen integriteit.
Heb met Google gezocht naar een webcam die dat probleem niet heeft, maar die zoektocht heeft niets opgeleverd.
Vandaar mijn vraag: Bestaat er een webcam met een stuurprogramma dat niet conflicteert met Windows geheugen integriteit?
Ik heb nu twee losse webcams die perfect werken qua beeld en geluid, maar geen 'integer geheugen'.
Contact met Logitec leverde niets zinnigs op...

Met benieuwde groet,

Willem

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke webcams, welke computer hardware? Je geeft geen nuttige informatie. Welke losse webcams heb je al geprobeerd?

Ik gebruik een Logitech C920e en een Microsoft LifeCam HD-3000 en die doen het gewoon normaal op mijn Dell Windows 11 laptop.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 02-12-2025 23:32 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• wkuiper
Mijn webcams (Logitec) doen het prima onder Windows 11 PRO NL, maar ik kan niet tegelijkertijd mijn webcam gebruiken én geheugen integriteit activeren. Dat laatste programma accepteert de driver van de webcam niet. Dus ben ik op zoek naar een webcam die het blijft doen na het inschakelen van geheugen integriteit. Zo duidelijk genoeg?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:52
Wélke Logitech (met een 'h') webcam heb je?

Want je hebt mogelijk geen nieuwe webcam nodig, probeer dit eens: https://gist.github.com/a...3a3247acf4db5adb3eea46871

[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 03-12-2025 01:06 ]

The devil is in the details.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wkuiper schreef op woensdag 3 december 2025 @ 00:56:
Mijn webcams (Logitec) doen het prima onder Windows 11 PRO NL, maar ik kan niet tegelijkertijd mijn webcam gebruiken én geheugen integriteit activeren. Dat laatste programma accepteert de driver van de webcam niet. Dus ben ik op zoek naar een webcam die het blijft doen na het inschakelen van geheugen integriteit. Zo duidelijk genoeg?
Nee, want je geeft geen enkele informatie ove de PC/laptop (welke hardware, typenummer etc) en ook geen informatie over de webcam (typenummer). Hetnis een Logitec zegt gewoon niets.

Informatie. Meer informatie.

De kans is groot dat het niet een probleem met de webcams is, maar met jouw computer. Bij mij staat memory integrity gewoon aan en er is geen enkel webcam driver probleem. En dus moet je naar je hardware kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 03-12-2025 02:07 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:18
Ik heb deze webcam en die doet het zonder beveiligingsmaatregelen uit te schakelen prima op mijn beide Win11Pro laptops.

uitvoering: Trust Tyro

iRacing Profiel

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:21

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

wkuiper schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 23:12:
Met ijzeren regelmaat herinnert Windows 11 mij eraan dat ik mijn geheugen integriteit niet ingeschakeld heb.
De reden daarvoor is dat als ik dat doe, ik mijn webcam niet meer kan gebruiken. De driver voor die webcam is incompatible met Windows geheugen integriteit.
Heb met Google gezocht naar een webcam die dat probleem niet heeft, maar die zoektocht heeft niets opgeleverd.
Vandaar mijn vraag: Bestaat er een webcam met een stuurprogramma dat niet conflicteert met Windows geheugen integriteit?
Ik heb nu twee losse webcams die perfect werken qua beeld en geluid, maar geen 'integer geheugen'.
Contact met Logitec leverde niets zinnigs op...

Met benieuwde groet,

Willem
1. Koppel de webcam af
2. Verwijder de Logitech-software
3. Herstart je PC
4. Sluit je webcam weer aan (zonder de Logitech-software te installeren).

Windows zal nu de webcam aansturen met usbvideo.sys (een driver van MS zelf) en die is wel HVCI-compatible.

Als dat ook niet werkt, heb je een hele oude Logitech-webcam die niet USBVideo-compliant is. Maar dan hebben we het wel over en webcam van meer dan 15 jaar oud ofzo. In dat geval zal je moeten kijken of Logitech zelf nieuwere, HVCI-compliant drivers heeft (weinig kans), of een nieuwe webcam kopen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• wkuiper
Dank jullie wel! Heb voldoende stof om na te denken en uit te proberen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wij helaas niet. Als je na meerdere keren vragen nog steeds geen relevante info geeft over je situatie kunnen wij je niet zinnig helpen en heeft dit topic geen zin. Dicht.

Voor tips over hoe wel een goede topic te starten en nuttig te reageren:
https://gathering.tweakers.net/forum/faq#nieuweReactie

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.