Denon laat steken vallen

Pagina: 1
Acties:

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-12 18:15
Voor de ondersteuning van de radiozenders heeft Denon zich verbonden aan Vtuner. Dit rammelt aan alle kanten ervaar ik nu. Zenders in mijn lijst van favorieten leveren error problemen op. Ook is het sinds enige tijd is het niet langer mogelijk om handmatig internetradiozenders toe te voegen via vTuner. Bovendien geven eerder opgeslagen zenders – waaronder de populaire zender Grolloo Radio – enkel nog foutmeldingen. Dit terwijl de zender nog steeds in de vTuner-lijst voorkomt. Het is overduidelijk dat de vTuner-database niet langer wordt onderhouden, en dat de functionaliteit van mijn apparaat hierdoor ernstig is aangetast.

Wat mij bijzonder stoort, is dat Denon geen enkele transparante communicatie heeft verstrekt over deze degradatie van de dienstverlening. Als consument heb ik destijds bewust gekozen voor een Denon-apparaat vanwege de beloofde internetradiofunctionaliteit. Dat deze nu zonder alternatief of compensatie wordt uitgefaseerd, is onacceptabel.

Het is technisch absoluut mogelijk om via een eenvoudige firmware-update over te stappen op een modern en actief onderhouden platform zoals Airable of Frontier Nuvola. Veel andere fabrikanten hebben deze stap al gezet. Waarom Denon ervoor kiest om zijn klanten in de steek te laten en apparaten te laten verouderen door afhankelijk te blijven van een niet-functionerende dienst, is mij een raadsel.

Meer teleurgestelde tweakers die hetzelfde ervaren met hun Denon hardware. Zoek eigenlijk een alternatief van een fabrikant die service wel hoog in het vaandel heeft staan.

Vrij snel na een e-mail die ik Denon had gezonden over dit onderwerp, kreeg ik de volgende reactie:
"
Reactie By E-mail (Sharon) (02/12/2025 05:34 NM)
Beste Clemens,

Bedankt voor uw bericht.

Wij begrijpen dat de situatie met de internetradio vervelend is, helaas kunnen wij hier niets aan veranderen. Ook een update doen is niet mogelijk, de hardware staat dit niet toe. Ook voor andere producten zal de mogelijkheid bestaan dat er in de toekomst een verandering komt met internetradio diensten. Desondanks hebben wij geen toegang tot de dienst van vTuner en zijn wij niet in staat om hier een oplossing voor te bieden. Helaas hebben wij ook geen informatie ontvangen van vTuner en weten niet wat de huidige status is behalve dan dat het grootste deel van de dienst actief is.

Zoals gemeld in de handleiding van alle apparaten welke gebruikmaken van vTuner:
''De databaseservice voor radiozenders kan zonder voorafgaande kennisgeving worden gestopt of op een andere wijze onbeschikbaar worden gemaakt''

Ook kan het zijn dat radiozenders zelf van vTuner afstappen en naar andere diensten gaan, zo zijn er bepaalde zenders die op Djuke of TuneIn zitten, in plaats van vTuner.

Onze moderne apparatuur maakt gebruik van HEOS en daarmee TuneIn. Alle apparaten vanaf 2014 hebben nu HEOS. Dit is het huidige platform waarbij wij meer zeggenschap hebben, en mocht TuneIn besluiten de stekker eruit te trekken, dan is het een stuk makkelijker om een andere dienst toe te voegen, zoals we ook Tidal, Deezer, Soundcloud, Qobuz en dergelijke diensten hebben toegevoegd op dit platform. Vooralsnog geniet TuneIn van constant gebruik en ziet het er niet naar uit dat hier wijziging in komt.

Onze excuses voor het ongemak en hopelijk beantwoord dit uw vraag.

Met vriendelijke groet / Kind regards,
Sharon" _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door playon1955 op 12-12-2025 14:20 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Als je een Yamaha had gekocht had je hetzelfde topic kunnen openen, zie: Vtuner ervaringen en problemen

Denon noemt nu TuneIn:
https://support-eu.denon....t-radio-service-by-vtuner

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:25

WCA

Dit is voor mij de hoofdreden om niet te vertrouwen op ingebouwde functionaliteit van versterkers en SmartTV's. Je bent afhankelijk van de fabrikant om het maar allemaal te laten blijven werken, en het is "maar" secundaire functionaliteit, dus het boeit die fabrikanten ook geen zier.

Ik haal liever een relatief simpele los streamingdoosje, als die een keer de ondersteuning stopt dan koop je voor een relatief klein bedrag iets nieuws.

Share and Enjoy!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-12 00:19
knip, dit is niet een reltopic in de huiskamer.

[ Voor 85% gewijzigd door teacher op 13-12-2025 22:50 ]

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:21

dragonhaertt

@_'.'

Maar je hebt dus een Denon zonder HEOS, van meer dan 11 jaar oud?
Op zich niet heel gek dat een apparaat na 11 jaar niet meer naar de nieuwste versies geüpdatet kan worden, en ook een dergelijke dienst houdt een keer op.

Je kan op een goede versterker redelijk makkelijk een internet streamer, bluetooth module of DAB receiver aansluiten.
Welke Denon gaat het over?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-12 00:19
*bericht verwijderd*
Modbreak:Commentaar op de moderatie kan op andere plekken op het forum, maar niet hier.

Op deze kansloze manier hoef je dat echter binnen heel Tweakers niet te doen.

[ Voor 74% gewijzigd door Jorgen op 13-12-2025 23:34 ]

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

• Edy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-12 13:24

Edy

Hier enige jaren geleden hetzelfde gehad met een nog prima werkende Denon media player (DNP-730AE); voor mij was ycast de oplossing: http://alriklubbers.com/2...native-alongside-pi-hole/

Dit draait nu al 5 jaar zonder enig probleem. Sterker nog, het heeft grote voordelen boven vtuner: de radio urls staan nu lokaal, en de gekoppelde online radio database is uitgebreider dan wat vtuner ooit heeft gehad. Tegenwoordig heb je kennelijk ook nog ytuner.

• playon1955
Het mooie van een Internet Reciever is dat je de gekste radiostations vanaf waar dan ook vandaan kan ontvangen. Veel leuke stream wandelen nu eenvoudig van de Reciever af en BT of een ander apparaat ernaast vind ik geen optie. Gelukkig werkt Spotify Connect nog wel anders was het snel afgelopen met dit apparaat. Mijn zwager had indertijd met zijn reciever dat binnen 2 jaar de chip Spotify Connect niet meer kon ondersteunen.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:41
Dit zelfde onderwerp speelde ook aan de Marantz kant. Het is alweer geruime tijd geleden dat Marantz, samen met Denon, uit de vtuner overeenkomst is gestapt. Volgens mij was het toen wel mogelijk om zelf een vtuner abonnementje af te nemen waardoor het gewoon bleef werken op je apparaat. Ik heb dat niet gedaan en heb een nieuwere Marantz gekocht waardoor ik nu via HEOS en Tunein weer prima allerlei zenders kan bereiken.

Je kan hier even naar kijken: https://marantz.vtuner.co.../asp/AuthLogin/SignIn.asp
Dit is de pagina om je Marantz nog werkend te houden met Vtuner, kost je $9 per jaar geloof ik, wellicht is dit er ook ergens voor Denon. Is een stuk goedkoper dan een nieuw apparaat kopen.

• playon1955
Ik sluit via Vtuner jaarlijks een abonnement af. Het probleem nu is echter dat bijvoorbeeld de link van GrollooRadio wel in Vtuner wordt aangeboden, maar niet actueel is. Kortom ik krijg een foutmelding en ontvang GrollooRadio inmiddels al enkele maanden niet meer. Dat geldt evenzo voor een paar andere favorieten.
Pagina: 1