Mijn Acer laptop blijft hangen in Updates

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Romantica1972
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 02-12 18:54
Mijn vraag
Wie kan mij helpen met Windows11 Installatiefout – 0x8007002

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 Home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hallo ik heb een Acer laptop Windows 11 home 64 bits met bios V2.05. Moedeloos ben ik al van oktober Windows 11 24H2 (herstelversie). Hij start de download, installeert, start opnieuw op en zet dan doodleuk alles terug. Ook Windows Media Creation Tool, Windows11InstallationAssistant of terug naar fabrieksinstellingen lukt niet. Als extraatje gaat hij dit in ruststand steeds herhalen. Ik heb al in C Windows de downloadmap leeggehaald. Heb al herstart van een usb stick. Ik wil niet overstappen op Linux en ben niet zo een “computertechneut”. Is hier iemand die raad weet? Heb zelfs te laat gezien dat ik in de foute topic zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Romantica1972 op 02-12-2025 13:45 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Wat gebeurd er als je gewoon alles leeg haalt van de ssd en de boel helemaal opnieuw instaleerd, natuurlijk back up maken van alles watje niet kwijt wilt

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:31
Tja, alles wissen en herinstalleren is wel de uiterste "oplossing".
Romantica1972 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:11:
Moedeloos ben ik al van oktober Windows 11 24H2 (herstelversie). Hij start de download, installeert, start opnieuw op en zet dan doodleuk alles terug. Ook Windows Media Creation Tool, Windows11InstallationAssistant of terug naar fabrieksinstellingen lukt niet. Als extraatje gaat hij dit in ruststand steeds herhalen.
Mislukkende en steeds herhalende updates herken ik ook wel.
Ik dat soort gevallen doe ik altijd een zogenaamde in-place upgrade/repair installatie via de Windows ISO/USB.
ElevenForum: Repair Install Windows 11 with an In-place Upgrade (ISO)

De beste/meeste kans op succes is om dat offline, dus zonder updates te downloaden tijdens de upgrade, uit te voeren is mijn ervaring.
Je kan daarvoor dan ook meteen de laatste 25H2 ISO gebruiken.

0x80248007 fout bij Windows update KB5031354
The_Doman schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:44:
Een In-place Upgrade/Repair doe ik ook liever offline zonder updates te downloaden.
Voordat je de repair/update poging start kan je ook nog even sfc /scannow en disk cleanup uitvoeren om zoveel mogelijk (update) restbestanden te verwijderen.
Zie ook dit topic hoe een reparatie en/of update te doen met de laatste Windows 11 ISO/USB.
De optie die daar aangegeven wordt voor niet ondersteunde hardware, "/product server", kan je dan negeren.
Processor vervangen , 25H2 upgrade via ISO

Dus dan deze stap uitvoeren zonder updates downloaden en/of beter offline:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kqkf-gu8puv0CN9SGbOF9K0VoPE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SxmJ48d1xTW6a9pXpkagT52M.png?f=fotoalbum_large

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
The_Doman schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:21:
Tja, alles wissen en herinstalleren is wel de uiterste "oplossing".

[...]

Mislukkende en steeds herhalende updates herken ik ook wel.
Ik dat soort gevallen doe ik altijd een zogenaamde in-place upgrade/repair installatie via de Windows ISO/USB.
ElevenForum: Repair Install Windows 11 with an In-place Upgrade (ISO)

De beste/meeste kans op succes is om dat offline, dus zonder updates te downloaden tijdens de upgrade, uit te voeren is mijn ervaring.
Je kan daarvoor dan ook meteen de laatste 25H2 ISO gebruiken.

0x80248007 fout bij Windows update KB5031354

[...]

Zie ook dit topic hoe een reparatie en/of update te doen met de laatste Windows 11 ISO/USB.
De optie die daar aangegeven wordt voor niet ondersteunde hardware, "/product server", kan je dan negeren.
Processor vervangen , 25H2 upgrade via ISO

Dus dan deze stap uitvoeren zonder updates downloaden en/of beter offline:

[Afbeelding]
Klopt, maar het scheeld vaak een hoop frustratie en kost dan mindertijd om de boel opnieuw te isstaleren ,als met een oude install bezig te krijgen vandaar