Ik heb een Remeha Tzerra Ace 28c CW4 in mijn huis (met energielabel D). Deze is in april dit jaar geplaatst tezamen met een Remeha e-Twist thermostaat welke in verbinding staat met internet. Ik verwarm ermee en heb ook sanitair warm water via de ketel. De ketel staat op eco-modus, dus geen sanitair warmwater reserve. Een handigheidje van deze thermostaat is dat hij zelf een inschatting geeft van het verbruik van het toestel.
Om een lekkage uit te sluiten heb ik vannacht geen gas verbruikt. Over een periode van 10 uur registreerde de meter 0,001 kuub. In ieder geval geen noemenswaardige lekkage dus.
Ik vind dit een behoorlijk verschil. Waar ik naar op zoek ben is het volgende:
- Iemand die ook zo'n ketel heeft en zijn/haar perspectief kan delen op de betrouwbaarheid van de Remeha-metingen.
- Is er nog meer wat ik kan doen om er zeker van te zijn dat de fout in de meter zit?
- Iemand die ervaring heeft met het laten testen van de meter (mijn netbeheerder is Enexis) - en eventueel proces van schadevergoeding
Alvast bedankt!
| Mei | Juni | Juli | Augustus | September | Oktober | November | ||
| Remeha-app | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 11 | 27 | kuub |
| Greenchoice | 6 | 3 | 4 | 4 | 4 | 38 | 112 | kuub |
Ik vind dit een behoorlijk verschil. Waar ik naar op zoek ben is het volgende:
- Iemand die ook zo'n ketel heeft en zijn/haar perspectief kan delen op de betrouwbaarheid van de Remeha-metingen.
- Is er nog meer wat ik kan doen om er zeker van te zijn dat de fout in de meter zit?
- Iemand die ervaring heeft met het laten testen van de meter (mijn netbeheerder is Enexis) - en eventueel proces van schadevergoeding
Alvast bedankt!