EV Box ombouwen van Card naar drukknop.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ADZES
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-12 12:25
Hallo,

Ik heb nog een oude G2 EV Box waarvan de ondersteuning binnenkort afloopt.

Weet iemand hoe ik deze kan ombouwen naar ¨gewoon¨ aan en uit?

Waar ik b.v. een handleiding hiervoor kan vinden.

Ik hoor graag van jullie.

Grt. Bert.

Alle reacties

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ADZES schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:27:
Hallo,

Ik heb nog een oude G2 EV Box waarvan de ondersteuning binnenkort afloopt.

Weet iemand hoe ik deze kan ombouwen naar ¨gewoon¨ aan en uit?

Waar ik b.v. een handleiding hiervoor kan vinden.

Ik hoor graag van jullie.

Grt. Bert.
Hoezo 'loopt de ondersteuning' af? Waarschijnlijk bedoel je dat het contract met je huidige back-office afloopt en dat de EV-Box niet meer aangestuurd / uitgelezen gaat worden door hen?

Plug & Charge is vaak gewoon een setting in de laadpaal welke je zelf kunt activeren als je de inloggegevens hebt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ADZES
De ondersteuning zou vandaag (1/12) moeten stoppen maar alles werkt nog?!

Ik maakte niet gebruik van e.o.a. backoffice systeem, de paal heb ik overgenomen van de leasemaatschappij voor prive gebruik er hoeft dus niets verrekend te worden. De paal moet alleen aan/uit kunnen met het pasje wat ik al jaren hiervoor gebruik. Sinds mijn pensioen werkt dit goed. Maar toch ontving ik mailtjes dat dit zou gaan stoppen....maar tot op dit moment nog niet dus. Vreemd. Zal wel iets niet begrijpen. ;)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

ADZES schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:14:
De ondersteuning zou vandaag (1/12) moeten stoppen maar alles werkt nog?!

Ik maakte niet gebruik van e.o.a. backoffice systeem, de paal heb ik overgenomen van de leasemaatschappij voor prive gebruik er hoeft dus niets verrekend te worden. De paal moet alleen aan/uit kunnen met het pasje wat ik al jaren hiervoor gebruik. Sinds mijn pensioen werkt dit goed. Maar toch ontving ik mailtjes dat dit zou gaan stoppen....maar tot op dit moment nog niet dus. Vreemd. Zal wel iets niet begrijpen. ;)
Ik zou dan nu nog even inloggen op de paal (het IP-adres ervan?) om te kijken of er zo'n instelling is, want dat de ondersteuning vandaag zou moeten stoppen betekent niet dat alles al offline gehaald is om 9 uur 's ochtends.

• ADZES
Will_M schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:32:
[...]

Hoezo 'loopt de ondersteuning' af? Waarschijnlijk bedoel je dat het contract met je huidige back-office afloopt en dat de EV-Box niet meer aangestuurd / uitgelezen gaat worden door hen?

Plug & Charge is vaak gewoon een setting in de laadpaal welke je zelf kunt activeren als je de inloggegevens hebt.
Ik kan nog inloggen op de laadpaal. Maar plug & charge setting staat daar niet bij. Misschien doe ik iets verkeerd? Maar wat dan... Overigens de paal werkt nog steeds.

• ADZES
Sinds 3 december is de EV Box buiten gebruik gesteld door Everon. Heeft iemand nog ombouw tips m.n. handleidingen? Het is een Home Line van G2. Bouwjaar 2017. Ik hoor graag.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden?
Wordt jouw vraag misschien al beantwoord in Beëindiging EVBox Everon diensten ?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• ADZES
Nee, helaas nog niets gevonden. Jou link was mij al bekend.
Pagina: 1