Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk upgraden en,of verbeteren

Pagina: 1
Acties:

• Wilagro
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20:11
Even als start de huidige setup.
Ik heb glasvezel internet van Glasnet met de door hen geleverde huur router. Dit is een Draytek Vigor 2, welke via een lan kabel aangesloten is op een tp-link media converter. (Dit aangezien de Draytek geen glasvezel aansluiting heeft) De Draytek wordt alleen gebruikt als router en stuurt de gegevens rechtstreeks door naar een tp-link Deco X60 mesh wifi set, welke in acces point mode staat. Hiervan heb ik 3 nodes die allen bedraad aangesloten zijn.

Het probleem dat ik nu ondervind is dat de Deco X60 set op bepaalde apparaten problemen geeft met de verbinding. Dit is iets wat niet op te lossen valt (echt niet)

Nu wil ik dus in elk geval de Deco set vervangen, maar twijfel erover om eventueel het geheel te vervangen.

De opties waar ik aan denk zijn: de nieuwe Deco BE65 set aanschaffen en op gelijke manier aansluiten als de huidige X60 set. Dit is veruit de makkelijkste oplossing, maar ik betwijfel of dit de meest stabiele oplossing zal zijn.
Tweede optie is een Ubiquity Unify dream router 7 aan te schaffen, samen met twee Ubiquity unify U7 pro acces points. De dream router zal dan de media converter en Draitek router gaan vervangen en gelijk als eerste wifi punt optreden. De acces points vervangen dan de andere nodes.
Dit is natuurlijk een uitdagendere oplossing aangezien ik de nieuwe router dan in dien te stellen voor het Glasnet netwerk. Nu verwacht ik dat dit wel moet lukken, maar toch blijft het een uitdaging voor mij.

De uiteindelijke vraag is tweeledig.
Zal ik met de Ubiquity opstelling een stabieler netwerk krijgen dan met de nieuwe Deco set?
Werkt een Ubiquity netwerk zoals ik aan heb gegeven ook zo goed als een mesh systeem?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:41
Het is van belang eerst wat beter te analyseren wat je problemen zijn

Waar loop je precies tegenaan?

CISSP! Drop your encryption keys!

• Wilagro
Dat is dus lastig uit te leggen.
Ik heb de eerste versie van de X60 en deze heeft een specifiek probleem met de verwerking bij de 2.4 GHz band.
De meeste apparaten zoals telefoon en laptops hebben hier geen probleem mee, maar wel onze soundbar en ook onze printer. Die werken zeer slecht met wifi en dat is niet makkelijk op te lossen. Andere versies van de X60 en de overige wifi systemen hebben dit niet.
Kortom de makkelijkste oplossing is een nieuw wifi netwerk

• laurens0619
Ah dit topic?

Connectiviteitsproblemen TP-Link Deco X60

Heb je alle tips al geprobeerd uit dat topic?
Vooral iot wifi netwerk zou ik mee beginnen

• Wilagro
Ja alle tips zijn de revue gepasseerd. Beste oplossing is inderdaad een 2.4ghz iot netwerk. Of eigenlijk alles met kabel aansluiten, maar dat kan niet bij de printer.
Probleem met het iot netwerk is dat deze afgezonderd van het hoofd netwerk loopt, waardoor de apparatuur niet meer samenwerkt met de apparatuur in het hoofd netwerk.
Ik wil dus gewoon een nieuw systeem en de vraag is wat gaat voor mij de beste optie zijn als ik kan kiezen.

• laurens0619
Bij deco loopt het iot netwerk niet apart en kun je hier gewoon bij vanaf je eigen netwerk.

Bij gast netwerk is het een keuze.

Ik snap dat je dit niet wilt horen maar met andere apparatuur ga je hoogstwaarschijnlijk hetzelfde probleem krijgen.
Het staat je natuurlijk vrij het spul uit je ts kopen en zelf kijlen of dit het oplost.

Op Al je vragen uit de ts is het antwoord ja, behalve het stabieler stukje. Dat zou geen verschil moeten maken

[ Voor 8% gewijzigd door laurens0619 op 25-11-2025 19:47 ]

Pagina: 1