Beste,
Ik ben bezig met de installatie van een Vaillant Arotoherm met drie zones. Vervangen van de CV ketel die het allemaal niet trekt. Er komt een 10.5 kW installatie te staan.
Drie zones:
- De bestaande geïsoleerde vloerverwarming in de woonkamer, keuken en entree
- De oude kamers op de eerste verdieping waar alles nog serieel verbinden is.
- De aanbouw/uibouw waar al een verdeler voor is en waar de temperatuur per kamer geregeld wordt met een Watts CX22.
Voor boven wilde ik een apart groep plastsen en deze aansturen met de VR50 thermostaten.
Alleen zijn deze anno 2025 niet meer leverbaar.
Vraag:
1 - Weet iemand welke thermostaten er zijn die nog wel kunnen kletsen met AMBisense
2 - Weet iemand wat voor protocil AmbiSense eigelijk is. Is her Matter?
3 - Zijn er conversieadapters om van bestaande thermostaten te kunnen laten kletsen met het ABISense protocol
Ik kwam radiatoren tegen die als twee druppels water lijk op de VR50. (HomeMatic - artikelnummer: HMIP ETRV 3). Heb de leverancier al aangeschreven maar nog geen reactie gehad.
Weet iemand een ander alternatief dan hou ik me aanbevolen.
Jan
Ik ben bezig met de installatie van een Vaillant Arotoherm met drie zones. Vervangen van de CV ketel die het allemaal niet trekt. Er komt een 10.5 kW installatie te staan.
Drie zones:
- De bestaande geïsoleerde vloerverwarming in de woonkamer, keuken en entree
- De oude kamers op de eerste verdieping waar alles nog serieel verbinden is.
- De aanbouw/uibouw waar al een verdeler voor is en waar de temperatuur per kamer geregeld wordt met een Watts CX22.
Voor boven wilde ik een apart groep plastsen en deze aansturen met de VR50 thermostaten.
Alleen zijn deze anno 2025 niet meer leverbaar.
Vraag:
1 - Weet iemand welke thermostaten er zijn die nog wel kunnen kletsen met AMBisense
2 - Weet iemand wat voor protocil AmbiSense eigelijk is. Is her Matter?
3 - Zijn er conversieadapters om van bestaande thermostaten te kunnen laten kletsen met het ABISense protocol
Ik kwam radiatoren tegen die als twee druppels water lijk op de VR50. (HomeMatic - artikelnummer: HMIP ETRV 3). Heb de leverancier al aangeschreven maar nog geen reactie gehad.
Weet iemand een ander alternatief dan hou ik me aanbevolen.
Jan
[ Voor 4% gewijzigd door jnhgm op 21-11-2025 23:20 . Reden: voorbeeld tekst verwijderd ]