Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• l.vaneijck
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:28
Mijn vraag
ik probeer mijn bios te updaten

Relevante software en hardware die ik gebruik
linux mint, dell vostro 3559

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik probeer te updaten volgens de dell website:
https://www.dell.com/supp...3918546130551731664842142
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGFbu_YDmvTuU8B9oBSk024-HHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/toNhga5HBmVWKOFA2T9rC0Hg.jpg?f=fotoalbum_large

klopt het dat ik dan hier bios flash update moet kiezen?

Alle reacties

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
De vraag die je jezelf hopelijk al gesteld hebt is: "Is het nodig om de BIOS te updaten?".

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• l.vaneijck
dmidecode 3.5
Getting SMBIOS data from sysfs.
SMBIOS 2.8 present.
101 structures occupying 5589 bytes.
Table at 0x000E0000.

Mijn laptop komt soms moeilijk in en uit de suspend stand, dat kan veel dingen zijn begrijp ik, mijn voorstel zou zijn beginnen met de bios update

[ Voor 4% gewijzigd door l.vaneijck op 21-11-2025 17:58 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En wat heeft dit precies met Linux te maken? Je foto is van het opstartmenu en daar komt geen enkel besturingssysteem bij te pas. De support pagina waar je naar linkt heeft het ook nog eens over updaten via Windows, met in het artikel alternatieven voor buiten het OS. Alsnog nergens iets over Linux. Dat je Linux draait heeft met wat je vraagt, linkt en toont met een foto weinig te maken.

Ik verplaats daarom je topic naar CSL, Complete Systemen en Laptops.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:56

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja, ik snap het ook niet helemaal. Als je al die stappen gevolgd heb ga je toch gewoon met de pijltjes naar beneden naar BIOS Flash Update, drukt op enter en gaan met de banaan?

youtube.com/@hisrep

• l.vaneijck
Hero of Time schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:48:
En wat heeft dit precies met Linux te maken? Je foto is van het opstartmenu en daar komt geen enkel besturingssysteem bij te pas. De support pagina waar je naar linkt heeft het ook nog eens over updaten via Windows, met in het artikel alternatieven voor buiten het OS. Alsnog nergens iets over Linux. Dat je Linux draait heeft met wat je vraagt, linkt en toont met een foto weinig te maken.

Ik verplaats daarom je topic naar CSL, Complete Systemen en Laptops.
mijn logica was ik gebruik linux dus ik post daar, maar ik snap dat dat niet de goede gedachte was, fijn dat ik nu in het goede forum gedeelte zit.

[ Voor 9% gewijzigd door l.vaneijck op 22-11-2025 01:13 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
l.vaneijck schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:38:

ik probeer te updaten volgens de dell website:
https://www.dell.com/supp...3918546130551731664842142

klopt het dat ik dan hier bios flash update moet kiezen?
De link die je zelf geeft laat letterlijk in het plaatje zien dat je BIOS Flash Update moet kiezen, dus je hebt je eigen antwoord al gegeven.

The devil is in the details.

• l.vaneijck
ik had naar het stappenplan in de tekst gekeken, niet naar het plaatje, maar bedankt

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Stap 4 en 5 van methode 5 beschrijven vrijwel hetzelfde in de tekst ;)

The devil is in the details.

• l.vaneijck
ik had dat plaatje niet gezien, in stap 4 van de tekst staat kies de bios update, dus koos ik daar voor bios set up, en daar kwam ik niet verder, morgen plaats ik de foutmelding die ik kreeg met bios flash update,
Pagina: 1