Toon posts:

Ik kan mijn BIOS niet updaten, hulp nodig!

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn IBM ThinkPad Bios updaten.
In princiepe geen probleem, kom ook in het update progammatje.

Maar dan krijg ik als ik wil beginnen:

>> ERROR <<
This process requires a highly charged battery to avoid an accidental power off during an update. After install a highly charged battery, reboot the System Program Service Deskette.

Ik heb in het systeem geen batterij zitten, maar staat altijd aan de stroom...kan ik de BIOS niet updaten als ik geen batterij gebruik ? Is dit op een andere manier mogelijk misschien ? :? :'(

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Blijkt dat je CMOS batterij ver af is, ik zou zeggen koop een nieuwe, die dingen kosten 2 euro ofzo

Je systeem gaat niet booten zonder batterij

/basic

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Outsync, hij heeft het hier over een laptop en met "battery" wordt er eigenlijk accu bedoeld ;) Wat betreft het probleem: ik zou niet weten hoe deze om te zeilen .. Je kunt 2 dingen doen: een nieuwe accu halen of ons vertellen waarom je de BIOS van je TP wil updaten, zodat we eventueel andere oplossingen kunnen voordragen :)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 27-04-2003 08:47 ]

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 13:23
Tja.. ik ken het probleem. Bij mij op de zaak hebben we veel wat oudere IBM Thinkpads gehad, compleet met slechte accu. De enige remedie die ik ken: zoek iemand met een -goede- accu. Ik heb zelf mazzel (gehad), mijn Thinkpad had een LiON accu, die blijven echt VEEL langer goed. Dus meestal was ik de pineut als een collega een accu nodig had..

* ziekloon is nu de gelukkige bezitter van een nieuwe Dell

Verwijderd

Topicstarter
Die accu's zijn meer waard als de laptop zelf :?
Was ik dus niet van plan te halen.

En ik wil hem updaten omdat die nog al is instabiel is, en die update dat zou moeten verhelpen....(vriend van me had hetzelfde ding half jaartje geleden, was ook instabiel en na BIOS update werkte die prima, maar nu verkocht dus kan zijn accu niet lenen :'( )

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 09:14 ]

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

BalusC schreef op 27 April 2003 @ 08:47:
Outsync, hij heeft het hier over een laptop en met "battery" wordt er eigenlijk accu bedoeld ;) Wat betreft het probleem: ik zou niet weten hoe deze om te zeilen .. Je kunt 2 dingen doen: een nieuwe accu halen of ons vertellen waarom je de BIOS van je TP wil updaten, zodat we eventueel andere oplossingen kunnen voordragen :)
Oops }:O

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Verwijderd

Topicstarter
En dan zei jij

/basic

LOL

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

WouterXP, schei toch uit met dat geflame! Zie dit maar als een laatste waarschuwing.
Lees de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens goed door.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:40
En als je het probeert zonder accu? dan zegt 'ie?

sorry, laat maar, ik zie net dat je die niet hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door Teddy op 27-04-2003 09:23 ]

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12 02:29
Ik zou niet weten hou de aansluiting zitten bij een laptop maar kan je niet gewoon 12 volt op de contact punten van je laptop zetten.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zeer hoog kuntselgehalte en niet zonder risico. Weet ook niet of het werkt? Maar kan een gokje zijn,

Hoeveel volt levert je accu en zijn dat maar 2 aansluitpunten? Wellicht via een trafo op die 2 punten de gewenste stroom zetten voor je laptop zodat hij denkt dat er een volle batterij in zit. Wellicht dat hij dan pakt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• XyRuS
Juist, er is vast nog wel iemand op het forum die ook zo'n laptop heeft.. Ook zou je ook eens even kunnen goog'le'n vind je ook vast wel wat!

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 27 April 2003 @ 09:16:
WouterXP, schei toch uit met dat geflame! Zie dit maar als een laatste waarschuwing.
Lees de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens goed door.
BalusC, met alle respect maar je overdrijft nu echt.
Ik ben trouwens niet de enige die nu fout zit.

Ook Outsync, zo staat er in de FAQ waar jij net naar linkte:
Laat niet merken dat je de topicstarter dom vindt; dat hij / zij iets niet weet wat jij wel weet, daar kan hij / zij ook niks aan doen.
Dat deed hij toch duidelijk. :(
Dus leer eerst je eigen huiswerk eventjes voor je mensen gaat afstraffen terwijl er een ander begon. Als ik dan zo'n opmerking terug maak vindt ik dit kunnen hoor.

Ik heb al vaker gehoord (voor ik hier zat) de de regels en mod's wat overdreven waren/deden....kom op mensen, niet zo bazerig zijn :D

Verwijderd

Topicstarter
XyRuS schreef op 27 April 2003 @ 09:51:
Juist, er is vast nog wel iemand op het forum die ook zo'n laptop heeft.. Ook zou je ook eens even kunnen goog'le'n vind je ook vast wel wat!
Ik heb op google.nl gekeken, maar niets bruikbaars gevonden...kan aan mij liggen :?

En om te "knutselen" zodat die denkt dat je een batterij hebt zie ik niet zo zitten, heb niet zo super veel ervaring met laptops.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 10:06 ]

• XyRuS
Heb je mischien een foto van je accu + type nummer ik wil wel even wat proberen op zo'n zondag ochtend.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17
heb je de accu nog wel? anders kun je eens kijken of je die kan openmaken. bij toshiba zitten er gewone penlights in sommige modellen. die kan je natuurlijk vervangen...

Verwijderd

Topicstarter
XyRuS schreef op 27 April 2003 @ 10:06:
Heb je mischien een foto van je accu + type nummer ik wil wel even wat proberen op zo'n zondag ochtend.
Het typenummer van de laptop? Dit is 390.

De batterij die er in zou moeten zou hier staan.
(op die site CTRL + F, dan Thinkpad 390 intoetsen, en je ziet hem gelijk)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 10:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
jpvk007 schreef op 27 april 2003 @ 10:10:
heb je de accu nog wel? anders kun je eens kijken of je die kan openmaken. bij toshiba zitten er gewone penlights in sommige modellen. die kan je natuurlijk vervangen...
Nope, heb hem 2de hands overgenomen...zat toen geen batterij bij...maar was geen probleem omdat die altijd aan de stroom staat.

• XyRuS
Wat wel gewaagt is maar wel vaak is resultaat heeft er een klein 10 sec 10 volt meer op te zetten dan normaal, het is me een aantal keer gelukt met een nimh accu van een Gsm

Verwijderd

Topicstarter
XyRuS schreef op 27 april 2003 @ 10:12:
Wat wel gewaagt is maar wel vaak is resultaat heeft er een klein 10 sec 10 volt meer op te zetten dan normaal, het is me een aantal keer gelukt met een nimh accu van een Gsm
Ik wil eigenlijk zo min mogelijk risico lopen....omdat ik de laptop wel nodig heb en als die kapot is ik een probleem heb.

is er echt geen andere oplossing :'(
In iedergeval bedankt.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 10:01:
BalusC, met alle respect maar je overdrijft nu echt.
Ik ben trouwens niet de enige die nu fout zit.
Outsync reageerde correct, alleen interpreteerde hij jouw probleem verkeerd. En dan ga jij daar op flamen met een kotssmiley :/

Maar laten we terug ontopic gaan, als je hier verder op wilt ingaan, doe dat dan via ICQ/mail oid :)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 27-04-2003 10:17 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 11:37
Ik heb hier een Thinkpad 390E met een nieuwe batterij (laatst gekocht voor ca. 130 Euro in Engeland) en een defecte. Die kan echter nog wel gebruikt worden bij het flashen (heb het laatst zelf gedaan). Flashprogsel merkt niet dat-ie niet vol is. Als je interesse hebt om 'm te lenen/krijgen (moet ff bedenken of ik 'm terug wil hebben) dan neem je maar contact op... Ik zit in Den Bosch, e-mail zie profiel.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17
je kan die pinnetjes toch ook gewoon verbinden met zo'n multiadapter... waar je verschillende voltages erop kan zetten ed... dan de + en de - goed verbinden en dan moet ie ook werken... zorg dan wel dat de + en - goed staan en dat ie niet uitvalt tijdens flashen

• XyRuS
Kan je hem niet gewoon openschroeven de flashchip eruit en morgen naar de beter pc zaak gaan? Of zit dit anders met een laptop?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 27 April 2003 @ 10:16:
[...]
Outsync reageerde correct, alleen interpreteerde hij jouw probleem verkeerd. En dan ga jij daar op flamen met een kotssmiley :/

Maar laten we terug ontopic gaan, als je hier verder op wilt ingaan, doe dat dan via ICQ/mail oid :)
Oke, excuses hiervoor dan...smiley is weggehaald ;)
Maar goed, persoonlijk vindt ik dat ik niet de enigste was...maar oke, zand erover :9

Verwijderd

Topicstarter
pinockio schreef op 27 april 2003 @ 10:16:
Ik heb hier een Thinkpad 390E met een nieuwe batterij (laatst gekocht voor ca. 130 Euro in Engeland) en een defecte. Die kan echter nog wel gebruikt worden bij het flashen (heb het laatst zelf gedaan). Flashprogsel merkt niet dat-ie niet vol is. Als je interesse hebt om 'm te lenen/krijgen (moet ff bedenken of ik 'm terug wil hebben) dan neem je maar contact op... Ik zit in Den Bosch, e-mail zie profiel.
Dat lijkt me de beste oplossing _/-\o_
Ik zit in Dordrecht, ben in princiepe bereid om even naar Den Bosch te rijden hiervoor....Ik stuut je wel ff een mailtje :9~

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, het is (denk ik, reken ik) wel opgelost...vriend pinockio leen ik er een van, dan zou het moeten werken 8)
Pagina: 1