MHI L/L warmtepomp / airco aansturen via een esp

Pagina: 1
Acties:

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-03 16:49
Vandaag een unit aangepast zodat het met een MHI-AC-Ctrl-ESPHome unit werkt. Ik had al een wifi unit in mijn airco zitten (SRK20ZS-WF) maar ik was ontevreden over de temperatuur bediening waarbij de offset enorm fluctueerde bij het verwarmen omdat alles in die unit blijft hangen.

In de repository staat een voorbeeld om een externe temperatuur sensor aan te haken via ESPHome wat ik wel interessant vond, maar ik kwam er niet achter of er een fallback is wanneer de sensor uitvalt (bijvoorbeeld als een draadloze sensor uit gaat omdat de batterij leeg is). Vandaag even getest, en ja hij valt terug op de interne sensor als de externe ingestelde sensor weg valt, zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unId7IFotB8VI7FVfcJzdBR7Fvw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lh3n2KHDMtzvRw2LlicCK6At.png?f=fotoalbum_large

Dus dit werkt geweldig voor mijn doeleinden! Als ik 20 graden instel houdt die netjes de 20 graden aan zonder gezeur. Daarnaast heb ik nu ook veel meer informatie in HA staan, waar onder defrost informatie. Ik ga binnenkort nog 2 units bestellen voor de andere airco's hier in huis O+

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Pagina: 1