Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RondeQ
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 20-11 16:36
Ik heb mijn Remeha Tzerra Ace 39c nu 5 jaar.
Elk jaar onderhoud laten doen.
Nu heb ik een storing die mij al 300 euro heeft gekost en nog eens 890 euro gaat kosten. Bijna een nieuwe ketel.

Ik heb nl. een lekkage in de ketel waardoor mijn display kortsluiting heeft gekregen en vervangen moest worden. Er is nog iets vervangen (ontluchter?), maar lekkage is hiermee nog niet verholpen. Kosten waren al 300 euro (inclusief vervanging display)

Onderhoudsbedrijf zegt dat nu hydro blok vervangen moet worden (rechts). Het is echter goedkoper om ook meteen hydro blok links te vervangen, mogelijk zit hier de lekkage. Waar de lekkage precies zit is nl. niet goed te zien. Als ik links later vervang, moet alles weer gedemonteerd worden en kost het 500 euro.
Vervangen rechter hydro blok kost nu 500 euro en links 150 euro exclusief monteurskosten ad 120 euro per uur. Verwachtte reparatie 2 uur. Totaal 890.

Remeha geeft nul garantie en geeft pure pech aan.
Onderdelen zijn duur en van kunststof.

Heeft iemand idee of ik beter nieuwe ketel kan nemen?

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Welkom op Tweakers :)
Het is hier de gewoonte om voor een zelfstandig onderwerp ook een zelfstandig topic te hebben en niet andermans topic te kapen, dus ik heb het even afgesplitst.
Je topicstart was al prima!

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je zou kunnen onderzoeken of je een beroep kan doen op non-comformiteit.

Wise enough to play the fool

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 22:34
Misschien eens een andere installateur laten komen?
Het feit dat de lekkage niet gevonden kan worden en random zaken vervangen gaan worden laat bij mij toch alle alarmbellen afgaan. Ook loop het het risico dat je nieuwe display nu weer kapot gaat door dit gestuntel.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning