Wij hebben thuis 3 verdiepingen en hadden veel last van slecht wifi. op advies van ziggo hadden we de deco's geïnstalleerd. vaak kan je dan niet inloggen op de wifi en moet je deco herstarten. Heb nu 2 Instant on AP22 gehaald en eentje bekabeld verbonden met de ziggo Giga modem. De andere als draadloos AP verbonden met de bekabelde. Echter zie ik dat de bekabelde AP22 zich gedraagt als een router. en een andere IP-reeks dan die vd ziggo modem. Alle bekabelde apparaturen zitten via de unmanaged switch van Netgear aangesloten op de ziggo modem. En die kan ik dus niet bereiken via de wifi van AP22.
Hoe kan ik de wifi op de bekabelde AP22 instellen dat het dezelfde IP-reeks gebruikt als de ziggo modem? zodat het 1 netwerk is?
Daarnaast overweeg ik om de ziggo modem slechts te gebruiken als bridge en de AP22 als router en daarop dan de netgeer switch. Gezien de AP22 betere DHCP server heeft (zover ik het lees op internet hahaha). kunnen jullie dit aanbevelen of moet ik een andere router halen en zo ja advies voor een bepaalde router?
ook merken we dat de AP22 soms beetje met een lag reageert als je een website opent. idle latency is ook best hoog, tussen de 20-30. de download snelheid is ook 350 mbps terwijl ik een giga abonnement met 1200 mbps snelheid.
situatie schets nu (bekabeld):
ziggo giga modem -> netgear unmanaged switch -> computers en printers en NAS
|-> AP22 -> AP22 (draadloos)
IP reeks
ziggo giga modem : 192.168.78.1
AP22 : 172.30.10.1
Hoe kan ik de wifi op de bekabelde AP22 instellen dat het dezelfde IP-reeks gebruikt als de ziggo modem? zodat het 1 netwerk is?
Daarnaast overweeg ik om de ziggo modem slechts te gebruiken als bridge en de AP22 als router en daarop dan de netgeer switch. Gezien de AP22 betere DHCP server heeft (zover ik het lees op internet hahaha). kunnen jullie dit aanbevelen of moet ik een andere router halen en zo ja advies voor een bepaalde router?
ook merken we dat de AP22 soms beetje met een lag reageert als je een website opent. idle latency is ook best hoog, tussen de 20-30. de download snelheid is ook 350 mbps terwijl ik een giga abonnement met 1200 mbps snelheid.
situatie schets nu (bekabeld):
ziggo giga modem -> netgear unmanaged switch -> computers en printers en NAS
|-> AP22 -> AP22 (draadloos)
IP reeks
ziggo giga modem : 192.168.78.1
AP22 : 172.30.10.1
:strip_exif()/f/image/hCLKf991axLvg3DK8pgcN6cs.jpg?f=fotoalbum_large)