Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

QD-Oled uitztten na gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-11 11:42
Ik heb onlangs een QD-OLED monitor gekocht.
nu zit ik even met het gebruik nadat ik klaar ben met game.

Bij mij ouwe beeldscherm deed ik de monitor uit na gebruik, nu is mij verteld in de winkel dat het beste is de beeldscherm aan te laten en op sleep modus te laten, zodat hij zelf weer aangaat als ik mij pc aanzet.
Dit is zodat de monitor zelf nog dingen kan regelen zoals anti-inburn software.

Nu is mijn vraag of het niet beter is om hem uit te doen een uur nadat ik hem voor het laatst heb gebruik inplaatst van de hele tijd aanlaten?

Ik heb een MSI MPG 272URX QD-OLED Zwart.
Met uitdoen bedoel ik op de aan/uit knop drukken, ik haal de stroom er niet van af.

Beste antwoord (via samlans op 17-11-2025 19:17)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:59
samlans schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:30:

Bij mij ouwe beeldscherm deed ik de monitor uit na gebruik, nu is mij verteld in de winkel dat het beste is de beeldscherm aan te laten en op sleep modus te laten, zodat hij zelf weer aangaat als ik mij pc aanzet.

Nu is mijn vraag of het niet beter is om hem uit te doen een uur nadat ik hem voor het laatst heb gebruik inplaatst van de hele tijd aanlaten?

Met uitdoen bedoel ik op de aan/uit knop drukken, ik haal de stroom er niet van af.
Als je een OLED scherm uitdoet via de aan/uit knop van het scherm en je haalt hem dus NIET van de stroom, dan kan het scherm altijd nog zijn pixel refresh uitvoeren.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:59
samlans schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:30:

Als je een OLED scherm uitdoet via de aan/uit knop van het scherm en je haalt hem dus NIET van de stroom, dan kan het scherm altijd nog zijn pixel refresh uitvoeren.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:34

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Precies, het scherm gaat in principe gewoon in standby stand waarmee dat gebeurt. Enige wat je dus niet moet doen is hem compleets van de stroom halen. Je kan hem in principe dus ook niet meer "uit" zetten.

youtube.com/@hisrep

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20-11 11:42
GarBaGe schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:48:
[...]

O oke, dankjewel voor de antwoord, vond het een beetje apart maar kon niet direct een goed antwoord vinden online.

• Ebakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-11 15:57
Oh goed dat ik dit lees. Ik heb net een OLED LG tv gekocht en hier gaat alles 100% van de stroom af via slimme stekkers om sluip verbruik door te strepen. Maar dat is dus niet goed voor een OLED..

• W1ck1e
  • Laatst online: 19:55
Ebakker schreef op maandag 17 november 2025 @ 15:09:
Oh goed dat ik dit lees. Ik heb net een OLED LG tv gekocht en hier gaat alles 100% van de stroom af via slimme stekkers om sluip verbruik door te strepen. Maar dat is dus niet goed voor een OLED..
Wij hebben ook een oled tv (van Philips) en wanneer de tv zeer lang heeft aangestaan (een uurtje of 10) komt een melding dat hij zijn refresh procedure wil starten. Die klikken we dan weg om uit te stellen. De tv doet het dan later alsnog (als hij maar aan de stroom hangt).

tweakers berichtje

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 17-11-2025 15:16 ]

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 20:46
Ebakker schreef op maandag 17 november 2025 @ 15:09:
even uit interesse: wat verbruikt meer stroom? TV in standby modus of een slimme stekker?

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:39
107mb schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:00:
[...]even uit interesse: wat verbruikt meer stroom? TV in standby modus of een slimme stekker?
Gewoon alle apparatuur op een stekkerdoos met schakelaar zetten en alles uitzetten wanneer je weg gaat of gaat slapen. Doe ik al jaren en de apparatuur lijdt daar niet onder. TV's die een pixel-refresh willen doen doen dat dan wel wanneer de TV weer spanning ontvangt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
107mb schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:00:
[...]

even uit interesse: wat verbruikt meer stroom? TV in standby modus of een slimme stekker?
Precies. Onder de streep is het echt gerommel in de marge wat een normale TV in standby verbruikt. Ik heb iig weleens slimme stekkers gezien die meer verbruiken, of dat nog steeds zo is weet ik niet, want dat was wel wat jaren geleden.

• Yaksa
Sissors schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:50:
[...]Precies. Onder de streep is het echt gerommel in de marge wat een normale TV in standby verbruikt. Ik heb iig weleens slimme stekkers gezien die meer verbruiken, of dat nog steeds zo is weet ik niet, want dat was wel wat jaren geleden.
Volgens een berekening van Milieu Centraal is het gemiddelde sluipverbruik van een gezin zo'n 450 kWh per jaar. Dat noem ik geen gerommel in de marge. Elke Watt die je bespaart door het (echt) uitschakelen van apparaten hoeft ook niet opgewekt te worden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Yaksa schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:32:
[...]

Volgens een berekening van Milieu Centraal is het gemiddelde sluipverbruik van een gezin zo'n 450 kWh per jaar. Dat noem ik geen gerommel in de marge. Elke Watt die je bespaart door het (echt) uitschakelen van apparaten hoeft ook niet opgewekt te worden.
Maar je zet niet je vloerverwarmingpomp ermee uit. Of je router. Het ging hier puur om de TV. Een TV in normale standby verbruikt maximaal 0.5W. Een slimme stekker van wat ik Google komt vaak in de range van 1W-1.5W. Dus ja, je TV met een slimme stekker uit zetten is echt zonde van de moeite en energie.

En natuurlijk ga je meer tegelijk uitschakelen dan kan het nuttiger worden. Maar zolang het spul is wat gewoon <0.5W standby verbruik zit, gaat die slimme stekker nooit meer energie besparen als wat zijn productie heeft gekost. Zit er wat achter wat veel verbruikt dan wordt het een ander verhaal (oude Ziggo kastjes stonden er bijvoorbeeld bekend om een gigantische standby verbruik te hebben).

Maar die TV zit dus op ~1% van die 450kWh standby verbruik...

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 11:25
Yaksa schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:21:
[...]

Gewoon alle apparatuur op een stekkerdoos met schakelaar zetten en alles uitzetten wanneer je weg gaat of gaat slapen. Doe ik al jaren en de apparatuur lijdt daar niet onder. TV's die een pixel-refresh willen doen doen dat dan wel wanneer de TV weer spanning ontvangt.
En hier gaat het dus fout. Fabrikanten zetten (iig een paar jaar terug nog) vrij duidelijk in de documentatie dat je na gebruik de tv NIET van de stroom moet halen. Na gebruik wil de tv namelijk een pixel refresh doen om alle gelijk te trekken. Doe je dit niet en haal je de stroom er constant af, dan gaat deze cyclus dus nooit draaien en is dat een recept om je Oled tv te slopen. Die compensatie kan dus niet draaien als je de tv van de stroom haalt, want je smijt de software ook helemaal eruit die dat wilde doen. En als je dan de stroom er weer opzet doe je dat dus om de tv te gebruiken en kan er nooit een pixel refresh draaien. Laat staan dat die geplande refresh vanuit de software er nog in zit. Maakt ook niet uit, want een refresh kan niet draaien als jij het paneel gebruikt.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:50

HugoBoss1985

Xenotech

sjekneck schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:36:
[...]

En hier gaat het dus fout. Fabrikanten zetten (iig een paar jaar terug nog) vrij duidelijk in de documentatie dat je na gebruik de tv NIET van de stroom moet halen. Na gebruik wil de tv namelijk een pixel refresh doen om alle gelijk te trekken. Doe je dit niet en haal je de stroom er constant af, dan gaat deze cyclus dus nooit draaien en is dat een recept om je Oled tv te slopen. Die compensatie kan dus niet draaien als je de tv van de stroom haalt, want je smijt de software ook helemaal eruit die dat wilde doen. En als je dan de stroom er weer opzet doe je dat dus om de tv te gebruiken en kan er nooit een pixel refresh draaien. Laat staan dat die geplande refresh vanuit de software er nog in zit. Maakt ook niet uit, want een refresh kan niet draaien als jij het paneel gebruikt.
Ik zet de stroom van mijn LG OLED tv altijd volledig af na gebruik.
Vervolgens krijg ik na het aanzetten sporadisch de melding dat pixel refresher wil draaien en kan ik zelf kiezen of ik dat wil laten draaien of niet... en ik laat het regelmatig draaien.
Dat gaat al 4,5 jaar en 451330 minuten goed zonder inbranden.

• Ebakker
  • Laatst online: 20-11 15:57
Ik heb de ps5, sonos Arc, TV en telefoon opladers achter de slimme stekker ik denk dat ik meer bespaar dan wat de slimme stekker verbruikt. Maar daar ging het hier niet om. Het gaat over het feit dat het niet verstandig meer is om je OLED van het stroom af te halen na gebruik. Goed te weten en dus zal ik daar even rekening mee houden. Dank voor de tip in elk geval

• W1ck1e
Ebakker schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:50:
Ik heb de ps5, sonos Arc, TV en telefoon opladers achter de slimme stekker ik denk dat ik meer bespaar dan wat de slimme stekker verbruikt. Maar daar ging het hier niet om. Het gaat over het feit dat het niet verstandig meer is om je OLED van het stroom af te halen na gebruik. Goed te weten en dus zal ik daar even rekening mee houden. Dank voor de tip in elk geval
Die melding van de tv over het refreshen kan je ook zien als tip dat het misschien verstandig is om iets anders te gaan doen dan tv kijken. We krijgen die melding dus na een uur of 8 of 10, dat is gelukkig niet zo vaak.
Ik neem even aan dat de tv niet wacht tot die 8 of 10 uur zijn gehaald, maar ook in standby tijd na korter kijken zijn routine draait.

De tv wordt wel wakker (zonder dat wij hem aanzetten):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2VR1yiyMqTyN1YkaNvfzK5-dFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FERGkwa51N1QZCHVdqdRNyvX.png?f=fotoalbum_large

tot een uurtje of 8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsBG6QyHj72RNa3TlRTkg93bVGg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lhXnQWkTwbScXEtnHt5HNmxV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door W1ck1e op 18-11-2025 09:15 ]

• Yaksa
sjekneck schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:36:
[...]En hier gaat het dus fout. Fabrikanten zetten (iig een paar jaar terug nog) vrij duidelijk in de documentatie dat je na gebruik de tv NIET van de stroom moet halen. Na gebruik wil de tv namelijk een pixel refresh doen om alle gelijk te trekken. Doe je dit niet en haal je de stroom er constant af, dan gaat deze cyclus dus nooit draaien en is dat een recept om je Oled tv te slopen. Die compensatie kan dus niet draaien als je de tv van de stroom haalt, want je smijt de software ook helemaal eruit die dat wilde doen. En als je dan de stroom er weer opzet doe je dat dus om de tv te gebruiken en kan er nooit een pixel refresh draaien. Laat staan dat die geplande refresh vanuit de software er nog in zit. Maakt ook niet uit, want een refresh kan niet draaien als jij het paneel gebruikt.
En wat gaat er dan precies fout?
Even een tekst uit de documentatie van de Samsung 77" OLED 4K Smart TV S93D (2024):
"Als u de televisie uitzet, gaat deze naar de standby-stand. In de standby-stand blijft de tv een kleine hoeveelheid stroom verbruiken. U kunt het stroomverbruik verminderen door het netsnoer los te koppelen als u de televisie gedurende lange tijd niet van plan bent te gebruiken." (Bron:)
Nergens in de documentatie staat dat je de TV altijd aan moet laten staan.

• W1ck1e
Volgens mij kan je het vergelijken met het wassen van kleren.
als ze vuil zijn doe je ze in de was
als je ze wil dragen moeten ze droog zijn.
je kunt er voor kiezen om de was nat op te bergen en pas te drogen als je ze wilt dragen
of je droogt ze voordat je ze in de kast legt.
methode 1 lijkt mij niet goed voor de kleren

terug naar de tv.
voordat je de tv lange tijd van de stroom haalt moet je hem enige tijd op stand-by laten, zodat de refresh kan plaatsvinden.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:30
Ik heb de allereerste QD-OLED Alienware monitor, en ik heb opties in het menu om te kiezen wanneer hij zijn refreshes doet. Mijne doet iets na uitzetten maar niet te lang, want het werd irritant in gebruik. Ik let er eerlijk gezegd niet op, en merk na 2(?) jaar nog steeds niks.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:53
Ik begrijp de obsessie niet zo om je apparaten altijd van de stroom te willen halen. 40 jaar geleden was dat een issue, toen had je tv's met een standby-stand waarbij de beeldbuis aan bleef en alle opladers/adapters hadden een transformator die altijd warmte genereert.

Tegenwoordig is alles een schakelende voeding, die verbruiken echt absurd weinig stroom als er geen load aan hangt. De EU heeft ook allerlei verplichtingen voor fabrikanten ingevoerd om apparaten zuiniger te maken. Dus het stroomverbruik van een beeldscherm dat niet gebruikt wordt, is echt verwaarloosbaar.

Daarnaast heb je apparaten die het helemaal niet leuk vinden om van de stroom gehaald te worden. Al genoemd zijn OLED-tv's die graag een refresh cycle willen draaien, maar inktjetprinters houden er ook niet van als je gewoon de stekker eruit trekt. Die willen graag eerst de overbodige inkt uit de kop spuiten om te voorkomen dat die opdroogt.

Dus, ga je ergens anders druk om maken en laat die apparaten gewoon aan de stroom. Het is zelfs bij dure stroom niet iets waar je arm van wordt.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:50

HugoBoss1985

Xenotech

PhilipsFan schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:13:
Ik begrijp de obsessie niet zo om je apparaten altijd van de stroom te willen halen. 40 jaar geleden was dat een issue, toen had je tv's met een standby-stand waarbij de beeldbuis aan bleef en alle opladers/adapters hadden een transformator die altijd warmte genereert.

Tegenwoordig is alles een schakelende voeding, die verbruiken echt absurd weinig stroom als er geen load aan hangt. De EU heeft ook allerlei verplichtingen voor fabrikanten ingevoerd om apparaten zuiniger te maken. Dus het stroomverbruik van een beeldscherm dat niet gebruikt wordt, is echt verwaarloosbaar.

Daarnaast heb je apparaten die het helemaal niet leuk vinden om van de stroom gehaald te worden. Al genoemd zijn OLED-tv's die graag een refresh cycle willen draaien, maar inktjetprinters houden er ook niet van als je gewoon de stekker eruit trekt. Die willen graag eerst de overbodige inkt uit de kop spuiten om te voorkomen dat die opdroogt.

Dus, ga je ergens anders druk om maken en laat die apparaten gewoon aan de stroom. Het is zelfs bij dure stroom niet iets waar je arm van wordt.
Er is ook nog een andere (mijn) reden om dit te doen.
Ik wil zo min mogelijk apparaten onbeheerd aan de stroom laten als ik er niet (bewust) bij aanwezig ben.
En aan de bewuste stekkerdoos hangen nog meer apparaten.

Grappig wat je zegt want ik maakte mij helemaal nergens druk om voor w.b.t. mijn OLED t.v. en gezien de leeftijd en het aantal uren is dat dus ook nergens voor nodig blijkbaar.
Zo is er andersom ook dus een argument voor het druk maken om niets.
Ik zeg dat wel met enige nuance, omdat ik de waarheid hierover niet in pacht heb...
Daarom had ik nog overwogen om, n.a.v. een aantal reacties hier, een vraag hierover te sturen aan LG.
In de handleiding van mijn CX tv staat nergens vermeld dat ik de stroom er niet af mag/moet halen...
Er staat alleen een "opmerking".

Het enige wat ik vanaf dag 1 aan heb staan is de logo luminatie op "hoog".
Zelfs de helderheid en het OLED lampje heb ik voluit staan sinds dag 1 omdat ik afwisselend game- of tv kijken op het toestel.
Wellicht valt het door die afwisseling dan ook wel mee (zegmaar: er is gewoon niets aan op te merken).

Ik zet de tv altijd eerst gewoon "uit" met de afstandsbediening en pas kort daarna haal ik de stroom eraf.
De tv heeft dus al bijna 8000 uren kijktijd.

Wat in de handleiding staat over "Pixel-refresher" dat is toch echt een heel ander process dan wat mijn tv sporadisch wel eens wil doen nadat ik de tv aangezet heb.
Want dat duurt maar maximaal 5 minuten (er wordt ook gemeld dat dit maximaal 5 minuten duurt).
Wanneer de tv daar om vraagt na het aanzetten, dan doe ik dat.

De handleiding lijkt wel 2 vormen van Pixel-refresher te benoemen; onder hele ander omstandigheden en met verschillende tijdsduur.

Ik denk dat hetgeen wat de tv (elke keer, als ik het goed begrijp?) ná 4 uur kijken doet gedaan wordt ná die 4 uur kijken en na de tv uitzetten, op standby... of na de tv uitzetten, de stroom eraf halen en de tv dan vervolgens weer inschakelen (zoals in mijn geval).

Informatie over functies die
beeldkwaliteit ondersteunen in
verband met tijdelijke nabeelden
• LG OLED tv's bieden een functie genaamd Pixel Refresher die helpt
bij het voorkomen van tijdelijke nabeelden.
• Wanneer de totale kijktijd van de tv 2000 uur of meer bereikt
(gelijk aan vijf uur per dag in een jaar), wordt Pixel Refresher
automatisch geactiveerd wanneer de tv uit staat. Wanneer de tv
wordt uitgezet, verschijnt er een notificatie op het scherm over
de activatie van Pixel Refresher. Deze functie loopt een uur lang
terwijl de tv uitstaat. Er kan een horizontale lijn verschijnen aan de
bovenkant of onderkant van het scherm wanneer het proces bijna
voltooid is.
• Pixel Refresher kan ook handmatig geactiveerd worden via het
tv-menu:

→ [Pixel Refresher].
→ [Beeld] → [OLED-schermbeveiliging]
• Als u langer dan 4 cumulatieve uren naar uw tv kijkt, zal de Pixel
Refresher (pixel-vernieuwer) automatisch worden geactiveerd
gedurende enkele minuten, zodra uw tv is uitgeschakeld.
(Opmerking: Pixel Refresher wordt niet geactiveerd als het
netsnoer van de tv niet is aangesloten en de netspanning uitstaat.

[ Voor 53% gewijzigd door HugoBoss1985 op 18-11-2025 17:53 ]

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25
Sissors schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:44:
[...]

Maar je zet niet je vloerverwarmingpomp ermee uit. Of je router. Het ging hier puur om de TV. Een TV in normale standby verbruikt maximaal 0.5W. Een slimme stekker van wat ik Google komt vaak in de range van 1W-1.5W. Dus ja, je TV met een slimme stekker uit zetten is echt zonde van de moeite en energie.

En natuurlijk ga je meer tegelijk uitschakelen dan kan het nuttiger worden. Maar zolang het spul is wat gewoon <0.5W standby verbruik zit, gaat die slimme stekker nooit meer energie besparen als wat zijn productie heeft gekost. Zit er wat achter wat veel verbruikt dan wordt het een ander verhaal (oude Ziggo kastjes stonden er bijvoorbeeld bekend om een gigantische standby verbruik te hebben).

Maar die TV zit dus op ~1% van die 450kWh standby verbruik...
Ik gebruik toevallig een LG oled tv als monitor scherm maar die verbruikt in stand-by gewoon bijna 20 watt. Dus die schakel ik nu wel uit via stekkerblok

• W1ck1e
KraveN schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:15:

Ik gebruik toevallig een LG oled tv als monitor scherm maar die verbruikt in stand-by gewoon bijna 20 watt. Dus die schakel ik nu wel uit via stekkerblok
Dat vind ik heel erg veel. Welk type ?

• sjekneck
Yaksa schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:49:
[...]

En wat gaat er dan precies fout?
Even een tekst uit de documentatie van de Samsung 77" OLED 4K Smart TV S93D (2024):
"Als u de televisie uitzet, gaat deze naar de standby-stand. In de standby-stand blijft de tv een kleine hoeveelheid stroom verbruiken. U kunt het stroomverbruik verminderen door het netsnoer los te koppelen als u de televisie gedurende lange tijd niet van plan bent te gebruiken." (Bron:)
Nergens in de documentatie staat dat je de TV altijd aan moet laten staan.
Ik heb het niet over standby maar over direct uit het stopcontact halen na gebruik. Hoe gaat een tv een pixel refresh uitvoeren als deze niet is aangesloten? Elke oled zal na enkele uren gebruik in standby een compensatie cyclus draaien. Bij hevig gebruik een stevige verversing. Als je dit constant gaat ondermijnen dan is burn in een logisch gevolg.

• KraveN
W1ck1e schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:30:
[...]

Dat vind ik heel erg veel. Welk type ?
LG OLED 42inch C4

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:55
KraveN schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:15:
[...]

Dan gaat er iets niet goed?

uitvoering: LG OLED evo C4 42" Bruin

Zou 0,5 watt moeten zijn.

Edit, ter referentie mijn LG C7 uit 2018 verbruikt nog iets minder dan dat in standby.

[ Voor 8% gewijzigd door renegrunn op 18-11-2025 21:05 ]

• KraveN
renegrunn schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:59:
[...]

Dan gaat er iets niet goed?

uitvoering: LG OLED evo C4 42" Bruin

Zou 0,5 watt moeten zijn.
Ik zal er nog eens induiken, maar ik was toevallig met een meter iets anders aan het meten en dacht laat ik eens kijken wat de televisie doet. En daar schrok ik eigenlijk van was tussen de 18-19 watt. Toen heb ik de tv uit het stekkerblok getrokken en toen ging ik terug naar 0.5. Maar ik zal er eens verder induiken!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:55
KraveN schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:06:
[...]

Ik zal er nog eens induiken, maar ik was toevallig met een meter iets anders aan het meten en dacht laat ik eens kijken wat de televisie doet. En daar schrok ik eigenlijk van was tussen de 18-19 watt. Toen heb ik de tv uit het stekkerblok getrokken en toen ging ik terug naar 0.5. Maar ik zal er eens verder induiken!
Misschien was de pixel refresh wel net bezig :+

• sjekneck
KraveN schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:06:
[...]

Wanneer heb je dit gemeten? Een refresh, update etc kan ik nog wel acceptabel vinden als hij net uit is. Het OS zal periodiek wel even iets doen. Lijkt mij idd niet wenselijk als dit het verbruik constant is.
Pagina: 1