Deurbel met binnenscherm (alternatief voor trage Google)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• SonOfGrey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 23:05
Hey,

Ik gebruik al jaren een Google Nest-deurbel (bedraad), in combinatie met een Google Nest Hub als display binnen, waardoor we "meteen" op het scherm zien wie er voor de deur staat zonder daarvoor naar een smartphone te moeten grijpen (vooral handig voor de kinderen).

Even geleden durfde Google de prijs voor hun Nest Aware wel erg stevig verhogen, waardoor ik dat heb opgezegd. Maar ondertussen erger ik mij ook dood aan de enorme traagheid van het laden van het beeld via de Nest-app. Vaak laadt hij gewoon helemaal niet. Door de history gaan is een drama.

Ik ben er dus klaar mee...

De vraag: zijn er andere merken die met een binnendisplay kunnen werken, zonder heel veel knutselwerk? Of is Google zowat de enige?

Thanks!

Alle reacties

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

Wom

Toevallig dat mijn oog op dit topic valt, want zit met feitelijk hetzelfde issue. Naast de traagheid ben ik overigens ook op zoek naar betere manier van melden op de telefoon zelf. Maar misschien dat dit te combineren is. Dus bij deze sluit ik mij aan bij de vraag van de TS. Zelf wel al gezocht, maar niks zinvols gevonden.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Hier hetzelfde. Schrikbarende verhogingen bij Google.

Ik overweeg nu een REOLINK D340B deurbel met HUB te kopen.
Daar hoef ik geen abonnement voor af te sluiten en opslag gebeurt lokaal in huis (niet met een kaartje in de deurbel zelf).

Ik heb me laten vertellen dat deze Reolink niet zo'n enorme vertraging heeft in de app. Hele pakket kost echter 240 euro en ik heb nog niemand gezien die deze gebruikt. Daarom zoek ik eerst nog even wat meer ervaringen. Deze Reolink zou net even wat vlotter moeten zijn dan de Eufy.

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
Gadgeteer schreef op maandag 22 december 2025 @ 10:19:
Hier hetzelfde. Schrikbarende verhogingen bij Google.

Ik overweeg nu een REOLINK D340B deurbel met HUB te kopen.
Daar hoef ik geen abonnement voor af te sluiten en opslag gebeurt lokaal in huis (niet met een kaartje in de deurbel zelf).

Ik heb me laten vertellen dat deze Reolink niet zo'n enorme vertraging heeft in de app. Hele pakket kost echter 240 euro en ik heb nog niemand gezien die deze gebruikt. Daarom zoek ik eerst nog even wat meer ervaringen. Deze Reolink zou net even wat vlotter moeten zijn dan de Eufy.
Betreft de ervaringen lezen; mij 50 centjes:

Ik heb een mooi assortiment aan apparaten van reolink hangen: POE camera's, bedrade wifi camera's, solar wifi camera's en een POE deurbel.

Mijn ervaring over al deze apparaten is dat de laadtijden toenemen naarmate je minder bedrading naar het apparaat hebt; POE is het snelste/meest stabiele, bedrade wifi staat daar onder en solar/battery wifi is de hekkensluiter.
Waar de POE apparaten binnen 1 seconde zijn geladen over 4G buitenshuis heeft de solar battery camera tussen de 2 en 3 seconden nodig wanneer deze in de "altijd aan" modus staat. Deze heeft dus 24/7 verbinding met de wifi en gedraagt zich dan ook gelijk aan de bedrade wifi apparaten. Wanneer deze in solar/PIR modus staat is het nog een seconde of 2 langer om weer aan te melden bij de wifi.

Aangezien ze ook dezelfde smaken aan deurbel aanbieden denk ik dat dit zich redelijk vertaald naar het gedrag van de verschillende deurbellen. Helaas kan ik je niet de directe vergelijking met een eufy deurbel geven aangezien ik die niet heb. Desondanks hoop ik dat dit je wel iets verder helpt.

Edit:

Wel kan ik je vertellen dat een hub niet per se een vereiste is; alle deurbellen werken ook prima met een SD kaart erin. Het enige verschil is het risico wat je loopt op verloren beelden bij een gestolen deurbel. Dat biedt mogelijk wat ruimte om de kosten van een deurbel en hub te spreiden.

Laatste edit:
Deze had je vast al gezien;
[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie
Bevat goede leesstof omtrent de deurbellen van reolink.

[ Voor 11% gewijzigd door Tweaker_Ruwy op 22-12-2025 15:27 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Tweaker_Ruwy schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:25:
[...]

Ik heb een mooi assortiment aan apparaten van reolink hangen: POE camera's, bedrade wifi camera's, solar wifi camera's en een POE deurbel.

Mijn ervaring over al deze apparaten is dat de laadtijden toenemen naarmate je minder bedrading naar het apparaat hebt; POE is het snelste/meest stabiele, bedrade wifi staat daar onder en solar/battery wifi is de hekkensluiter.
Waar de POE apparaten binnen 1 seconde zijn geladen over 4G buitenshuis heeft de solar battery camera tussen de 2 en 3 seconden nodig wanneer deze in de "altijd aan" modus staat. Deze heeft dus 24/7 verbinding met de wifi en gedraagt zich dan ook gelijk aan de bedrade wifi apparaten. Wanneer deze in solar/PIR modus staat is het nog een seconde of 2 langer om weer aan te melden bij de wifi.

Aangezien ze ook dezelfde smaken aan deurbel aanbieden denk ik dat dit zich redelijk vertaald naar het gedrag van de verschillende deurbellen. Helaas kan ik je niet de directe vergelijking met een eufy deurbel geven aangezien ik die niet heb. Desondanks hoop ik dat dit je wel iets verder helpt.

Edit:

Wel kan ik je vertellen dat een hub niet per se een vereiste is; alle deurbellen werken ook prima met een SD kaart erin. Het enige verschil is het risico wat je loopt op verloren beelden bij een gestolen deurbel. Dat biedt mogelijk wat ruimte om de kosten van een deurbel en hub te spreiden.

Laatste edit:
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Dit helpt me zeker verder. Ik ga het ervaringen topic ook maar eens doornemen maar ik denk dat ik er al uit ben. PoE ervaringen heb ik nog niet dus dat wordt eens tijd ;)

• SonOfGrey
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 23:05
Tweaker_Ruwy schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:25:
[...]

Edit:

Laatste edit:
Bedankt voor het delen van de ervaringen! Je hebt toevallig geen idee of Reolink een display kan aansturen, zodat de beelden daar instant op verschijnen wanneer iemand aanbelt, en we niet naar onze smarthpone moeten grijpen of eerst manueel of via voice commands de live view moeten activeren?
Pagina: 1