Hallo, ik heb een vriend die binnenkort naar Spanje gaat en nog niet precies weet wat hij gaat studeren daar. Hij weet wel dat hij bijna zeker (als hij gaat studeren) een technische studie wilt doen. Hij heeft nu een heel trage laptop en kan het eigenlijk zo goed als niet meer gebruiken. Hij heeft dus niet echt veel tijd om helemaal te wachten tot dat hij een studie heeft gekozen.
Wat ga je met je laptop doen?
Benodigdheden van een moderne technische studie (bv. Mechanical Engineering). Denk aan complexe simulates, complexe 3d modellen, etc.
Wat is je budget?
1800 euro max. Mag er iets boven vallen als het echt net er boven valt, maar geen 1900 of 2000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet constant, maar wel met enige regelmaat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee... Hij vindt dat het gewoon van kwaliteit moet zijn en natuurlijk kan werken met zijn mogelijke studies. Als het over een GPU gaat wordt het waarschijnlijk een NVIDIA GPU, omdat die de meeste support heeft met veel functies zoals CUDA bijvoorbeeld. AMD kan ook wel, maar dan moet het dus wel voldoen aan de eisen. Mijn vriend is ook niet heel technisch, dus zou graag ook geen gekke aanpassingen willen doen aan zijn OS of hardware.
Alvast bedankt!
Wat ga je met je laptop doen?
Benodigdheden van een moderne technische studie (bv. Mechanical Engineering). Denk aan complexe simulates, complexe 3d modellen, etc.
Wat is je budget?
1800 euro max. Mag er iets boven vallen als het echt net er boven valt, maar geen 1900 of 2000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet constant, maar wel met enige regelmaat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee... Hij vindt dat het gewoon van kwaliteit moet zijn en natuurlijk kan werken met zijn mogelijke studies. Als het over een GPU gaat wordt het waarschijnlijk een NVIDIA GPU, omdat die de meeste support heeft met veel functies zoals CUDA bijvoorbeeld. AMD kan ook wel, maar dan moet het dus wel voldoen aan de eisen. Mijn vriend is ook niet heel technisch, dus zou graag ook geen gekke aanpassingen willen doen aan zijn OS of hardware.
Alvast bedankt!