Beste allen,
Ik ga volgend jaar civiele techniek studeren op de HvA. Maar ik heb daarvoor een laptop nodig. Ik heb zelf een redelijk verstand van computers maar niks speciaals. Ik wou weten of jullie kunnen helpen.
Dit zijn de vereisten.
Minimale eisen (belangrijkste bovenaan):
Videokaart: dedicated, met minimaal 8 GB geheugen (bijv. Nvidia RTX 3000 of AMD RX7900)
Werkgeheugen: minimaal 16 GB
Processor: Intel i7 (13e gen) of AMD Ryzen (7000-serie)
Opslag: minimaal 500 GB SSD
Scherm: minimaal 15,6 inch
Aanbevolen:
Videokaart: dedicated met 16 GB (bijv. Nvidia RTX 4000 of AMD RX9070)
Werkgeheugen: 32 GB of meer
Processor: Intel i7 (14e gen) of AMD Ryzen (9000-serie)
Opslag: 1 TB of meer
Scherm: 17 inch
Het liefst zit ik zo dichtbij de aanbevolen.
Zelf heb ik ook nog wat eisen.
Het liefst heb ik een compacte computer dus graag hou ik het bij 15.6 inch of zo dicht daarbij.
Het zou fijn zijn als de laptop een beetje sleek is. Een beetje dat nette notebook macbook design. Ik weet dat bij gaming laptops niet helemaal mogelijk is maar zo dicht mogelijk is fijn.
Mijn budget is 1500-2000 euro. Als er suggesties daarboven zijn geef ze gerust, ik betaal graag wat extra ik heb flink zitten sparen.
Ik ga volgend jaar civiele techniek studeren op de HvA. Maar ik heb daarvoor een laptop nodig. Ik heb zelf een redelijk verstand van computers maar niks speciaals. Ik wou weten of jullie kunnen helpen.
Dit zijn de vereisten.
Minimale eisen (belangrijkste bovenaan):
Videokaart: dedicated, met minimaal 8 GB geheugen (bijv. Nvidia RTX 3000 of AMD RX7900)
Werkgeheugen: minimaal 16 GB
Processor: Intel i7 (13e gen) of AMD Ryzen (7000-serie)
Opslag: minimaal 500 GB SSD
Scherm: minimaal 15,6 inch
Aanbevolen:
Videokaart: dedicated met 16 GB (bijv. Nvidia RTX 4000 of AMD RX9070)
Werkgeheugen: 32 GB of meer
Processor: Intel i7 (14e gen) of AMD Ryzen (9000-serie)
Opslag: 1 TB of meer
Scherm: 17 inch
Het liefst zit ik zo dichtbij de aanbevolen.
Zelf heb ik ook nog wat eisen.
Het liefst heb ik een compacte computer dus graag hou ik het bij 15.6 inch of zo dicht daarbij.
Het zou fijn zijn als de laptop een beetje sleek is. Een beetje dat nette notebook macbook design. Ik weet dat bij gaming laptops niet helemaal mogelijk is maar zo dicht mogelijk is fijn.
Mijn budget is 1500-2000 euro. Als er suggesties daarboven zijn geef ze gerust, ik betaal graag wat extra ik heb flink zitten sparen.