Elektrische convectorkachel: WiFi VS Smart Plug

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lambda
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik ben benieuwd naar ervaringen met elektrische convectorkachels. Ik heb wat research gedaan en alle 'slimme' modellen met WiFi, een ingebouwde thermostaat, en/of app lijken wel problemen te hebben.

Nu ben ik benieuwd of er Tweakers zijn die zelf met een 'domme' elektrische kachel icm met een smart plug, een temperatuursensor en bijv. Home Assistant een goed werkende oplossing hebben weten te maken.

Tot nu toe komen qua WiFi modellen vaak de Eurom Alutherm en de Duux Edge terug waarbij de eerste problemen lijkt te hebben met een paneel dat te heet wordt en stank afgeeft, en de tweede een dramatische app lijkt te hebben.

Het design van de Duux Edge spreekt mij wel heel erg aan.

Mijn use case is primair het verwarmen van mijn werkkamer op thuis werkdagen (10m2) en af en toe verplaatsen naar de badkamer en slaapkamer.

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:57
Dan lijkt het me dat je primaire verbruik prima kan zonder wifi en app. Gewoon aanzetten, thee halen en dan is je kamer wel warm. Opgelost :)
Ik heb er een aantal van MILL, gewoon met een aan en uit knopje. thermostaat zit erop. Werkt prima, wil je dat toch slim dan zet je er een slimme stekkerplug achter.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:25
Als je een kachel hebt die z'n instelling onthoudt als hij van de stroom af is werkt een slimme plug inderdaad prima. Zo gebruik ik het ook. Zorg wel dat je plug voldoende continue stroom aankan, een kachel die verwarmt slurpt aardig wat. Ik gebruik Nous (=tuya zigbee) plugs die max 16A/3680W aankunnen. Mijn kachel hoeft nooit veel te verwarmen, gebruikt max 350W.

Als je toch voor de slimme kachel gaat, voor de Duux lijkt een integratie beschikbaar te zijn. Voordeel is dat je dan ook slim de temperatuur kan aanpassen. Met een stekker is het alleen aan/uit op de eerder ingestelde temperatuur.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:25

paQ

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.